Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 66
  1. #31
    kaisersoze
    Gast
    Paar verschillen in geheugen verbruik, in stilstand van het systeem.






    Kaiser

  2. De volgende 2 gebruikers bedanken kaisersoze voor deze nuttige post:

    nightraver (26 February 2019), salmax (26 February 2019)

  3. #32
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Allereerst bedankt kaizersoze, vind het tof als mensen hun steentje bijdragen hoe klein het ook mag zijn. Verder wil ik even zeggen op een reactie hierboven Chromium is inderdaad geen Chrome, twee verschillende dingen. En wat betreft die codetaal zoals sudo en blablabla dat is inderdaad niet iedereen gegeven. Ik heb daar zelf een beperkte kennis van, maar ik zoek wel heel veel op omdat het in elk geval altijd sneller werkt dan in de grafische modus dingen aanpassen (maar je vind alles terug online). Nu dat is zo een beetje als in de begin periode van Windows, dan werkte mensen ook voornamelijk in Dos dat is hetzelfde als de Linux terminal (de meeste dos commando's werken zelfs gewoon in de linux terminal). Maar bon dat is ieder zijn ding natuurlijk.

    Om nu op uw vraag te antwoorden, mijn eerste Linux ooit was via een kameraad, die werkte met Mandriva of Fedora (ben niet helemaal zeker meer, is al lang geleden). Nu die heb ik na twee weken knoeien weer opzij geschoven omdat ik die echt ingewikkeld vond. Dan heb ik pas jaren later nog eens de stap gezet en toen Ubuntu geïnstalleerd, ik had deze ergens zien draaien en dacht mhm dat is mooi en ziet er niet meer zo moeilijk uit. Daar ben ik dan een hele tijd in bezig geweest, had zelfs Windows volledig van mijn laptop verwijderd (gebruikte enkel nog Windows op desktop). Maar dan werd ik verliefd op de looks van Apple Macbooks. Maar ik heb dat nooit willen kopen omwille van de prijs. Ik ben dan gaan zoeken naar manieren om in Linux die looks te krijgen en had dat gevonden in Ubuntu met thema's, maar dat was het niet echt. Dan merkte ik dat Elementary grafisch sterk aanleunt bij MacOs en ben ik die gaan installeren. Ik was meteen onder de indruk van Elementary, zijn snelheid van werken en eenvoud hebben mij helemaal ingepakt. Maar dan omdat ik Chrome niet aan de praat kreeg toch na een tijd terug overgeschakeld (sorry kaiser, ik weet dat je Chrome haat).

    Nu ga ik in't kort weer Elementary installeren om mijn oude laptop. Ik heb onlangs ook een Macbook Air gekocht van mijn verzekeringsagent, deze is heel zijn it infrastructuur aan het vernieuwen en kon deze voor een prijsje kopen (verzekeringsagent is al sinds mijn 16 een persoonlijke kameraad, dus we gaan een heel eind terug, en dus vertrouwde ik het wel) zo kan ik dus binnen kort ook daarop gaan experimenteren (moet nog wachten tot zijn nieuwe toestellen geleverd worden en de oude gereset zijn)
    Only great minds can afford a simple style.

  4. De volgende gebruiker bedankt nightraver voor deze nuttige post:

    salmax (26 February 2019)

  5. #33
    kaisersoze
    Gast
    grafisch sterk aanleunt bij MacOs
    Nog wat Mac toestanden gevonden
    5 Linux Distributions That Look Like MacOS
    Deepin Linux vond ik ook wel tof,andere ken ik niet..
    (sorry kaiser, ik weet dat je Chrome haat).
    Geen sorry hoor ieder zijn voorkeur van bwroser toch
    Maar idd Chrome is al verdwenen en het vosje nu!
    Ga me ook verder verdiepen in Elementary.Zien of alle tools ook kunnen zo als in Ubuntu(waar ik gebruik van maak), indien ja word het dualboot Win 8.1 /Elementary
    Kaiser

  6. De volgende gebruiker bedankt kaisersoze voor deze nuttige post:

    nightraver (26 February 2019)

  7. #34
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Ik ga er denk ik dit weekend terug Elementary opzwieren. Ik zit heel weekend op een lan-party dus heb normaal tijd daar
    Only great minds can afford a simple style.

  8. #35
    kaisersoze
    Gast
    Keuze maken van Linux.
    Onze linux-vriend -berger schreef 3 jaar geleden , vond ik het moeilijk om te kiezen.Heeft punt,als je gaat zoeken kom je van alles tegen.
    Maar meeste zal zijn Mint/Zorin(als vervangervan windows)mijn tip Elementary.Ondervind het zelf ook oude laptop , 9 partities gemaakt.
    Kan me echt laten gaan, keuze zat.....weet het soms ook niet
    Zelfde met forum,mijn vriend zegde wil je forum zeg ja,maar niks Windows nog.Doe zo als ik kies distro (hij zorin)zeg doe voorstel .toen werd het stil, ja kies maar iets ?Mint/Ununtu/Zorin is sowiezo uitgesloten genoeg van in onze taal
    Ja wat dan? Iemand tip soms
    Kaiser

  9. #36
    kaisersoze
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nightraver Bekijk bericht
    Ik ga er denk ik dit weekend terug Elementary opzwieren. Ik zit heel weekend op een lan-party dus heb normaal tijd daar
    Succes....
    Laat het ons weten
    Kaiser

  10. De volgende gebruiker bedankt kaisersoze voor deze nuttige post:

    nightraver (26 February 2019)

  11. #37
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Mijn keuze is eigenlijk gemaakt hoor. Ik ben enkel terug naar Ubuntu gegaan omdat ik niet die Chrome erop kreeg. Maar de laptop waar ik Linux op draai is al een ouder beest en daar draait een lichtere distro dus aangenamer op. Dus mijn hart is verloren aan Elementary, zonder fout. Ziet er strak en gaaf uit, werkt snel (pak sneller dan Ubuntu imo). Alleen inderdaad soms wat meer zoeken (oh, en webcam kreeg ik in elemantary ook niet aan de praat, maar bon, dat nemen we erbij die gebruik ik toch nooit eigenlijk.)

    Trouwens, heb hier nog een media center staan ook aan mijn tv daar draai ik Kodibuntu op (of het vroegere xbmc). Als je die nog niet kent, zeker de moeite om te testen vind ik. Wel enkel voor media center is daar perfect voor afgestemd. Zo werkt bijvoorbeeld zelfs mijn afstandsbediening hier nog perfect onder, terwijl media center eigenlijk met Windows geleverd was (vista nog in de tijd), maar moet er geen tekening bij maken dat die vrij snel de soep in liep na enkele updates enzo, dus dacht genoeg of deze zever en ben gaan zoeken naar alternatieven en toen kwam xbmc er beste uit. Direct erop gezet, en nog altijd tevreden mee (al gebruik ik die media center niet zo heel vaak meer, meestal als ik film wil zien huur ik gewoon bij telenet een film of ik stream via laptop)
    Only great minds can afford a simple style.

  12. #38
    kaisersoze
    Gast
    Ken Kodi van naam en al iets over gelezen.geen mediacenter enkel mediaplayer
    Films huren bij Telenet kan ik ook niet, ja doe ne mens andere dingen....(enkel tv van telenet)
    Kaiser

  13. De volgende gebruiker bedankt kaisersoze voor deze nuttige post:

    nightraver (27 February 2019)

  14. #39
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Mijn media center is eigenlijk zelf gebouwd. Eigenlijk een eenvoudige pc, alleen liggende case gebruikt ipv staande, verder zit er zelfde in als bij elke pc. Maar is al wel oud nu, dus doet het nog met vga, geen dvi aanwezig, laat staan hdmi. Maar gelukkig heeft mijn tv ook nog een vga poort, dus zolang die het doet
    Only great minds can afford a simple style.

  15. #40
    Geek   salmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 February 2008
    Locatie
    Absurdistan en beschamend om te zeggen waar ik vandaan kom
    Berichten
    2.000
    Bedankjes
    9.594
    Bedankt
    3.160 keer in 1.923 posts
    Gisteren ook is Elementary Os geprobeerd en de eerste ervaring is om verder te bekijken.
    Makkelijk ook te installeren.
    Mijn keuze is momenteel
    Mac = Elementary os
    Windows = Linuxliteos
    Linux= Ubuntu

  16. De volgende gebruiker bedankt salmax voor deze nuttige post:

    nightraver (27 February 2019)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. ervaring met BlackBerry?
    Door butskristof in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 30 September 2011, 16:02
  2. Iemand al ervaring?
    Door PorkyFrost in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 32
    Laatste bericht: 23 January 2007, 07:32
  3. Wie heeft ervaring met een hub?
    Door ghost in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 1 October 2006, 10:35

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •