Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 66
  1. #1
    kaisersoze
    Gast

    linux ervaring/mislukking en....

    Vermist er wat Linux actie is gekomen, ook door nightraver die melde ga poging wagen om leven in Minatica te blazen.
    Awel wil ook mijn heel klein steentje bijdragen
    Wat was jullie eerste Linux OS?Had je problemen?Wat is je lievings distro?Waar om?Wat mis je en....
    Steek van wal.
    Mijn eerste Linux was Mint 13 naast Win7,alles was goed gelukt.begon dan wat in Live distro(s) te bekijken zo als Ubuntu vond ik fijn .Mint vervangen door Ubuntu (denk 14 toen?).
    Dan door later op een forum iemand (lees proberen) te helpen met MInt installatie,loop ik ban op(speciaal verhaal)
    Maar leer wel iemand kennen , beiden echt beginners in Linux .Ineens kwam die af heb een top OS ondekt namelijk Zorin en zo stond ik mee aan de wieg van het kindje Zorin Nederlands.
    Oké jullie nu
    En ja heb ook veel problemen en mislukkingen gekend(komt nog wel)
    Zodus vertel laat je gaan en vertel jullie verhalen...en geen mens mag lachen!!!!Al doende leer je....
    Kaiser

  2. De volgende 2 gebruikers bedanken kaisersoze voor deze nuttige post:

    nightraver (26 February 2019), salmax (21 February 2019)

  3. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Als we niet mogen lachen ....
    Zoals ik al eens heb gezegd was een drietal jaren geleden eigenlijk mijn grootste probleem : welke distributie kiezen. Er zijn er gewoon veel te veel. De code is vrij, op zich is dat goed, maar dat is ook het grootste probleem geworden voor mij. Iedereen kan er mee aan de slag en zijn eigen OS maken.
    Ik ben uiteindelijk bij Linux Mint terecht gekomen, ik denk omdat daar op internet het meeste over gesproken werd. En ook omdat ik begreep dat er daar ook een grafische interface voor bestond, wel een stuk of vier, maar allez..... Ik moest dan tenminste al geen Linux Chinees leren.

  4. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    salmax (21 February 2019)

  5. #3
    kaisersoze
    Gast
    Als we niet mogen lachen
    Lachen mag maar niet uitlachen
    drietal jaren geleden eigenlijk mijn grootste probleem : welke distributie kiezen.
    Al eens behangpapier gaan kiezen
    I
    k moest dan tenminste al geen Linux Chinees leren.
    Deze snap ik niet zo goed,laat je eens gaan ...zeg je mening over de chinees
    Kaiser

  6. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik bedoel, allez, helemaal in het begin toen ik dat eens wilde proberen, dus zo'n drietal jaren geleden, had ik echt de indruk dat voor een heleboel mensen het echte Linux wel die speciale taal was die je moest leren, dat sudo-gedoe, en die konden daar zo gewichtig over doen, het leek me alsof je maar kon lukken in het leven als je die codes allemaal begreep en kon neerschrijven. Dat lokte bij mij ook de bedenking uit: daarom heeft dat Linux gedoe zo weinig sukses. Een normale mens koopt een PC en daar staat windows op. Maar ik wilde wel eens iets anders proberen, gewoon om te zien wat het was. En nu doe ik daar gewoon mijn dagelijkse dingen mee.

  7. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    salmax (21 February 2019)

  8. #5
    kaisersoze
    Gast
    had ik echt de indruk dat voor een heleboel mensen het echte Linux wel die speciale taal was die je moest leren, dat sudo-gedoe, en die konden daar zo gewichtig over doen, het leek me alsof je maar kon lukken in het leven als je die codes allemaal begreep
    Zie Berger dan heb je foute info gekregen, weet het er zen mensen die zeggen pas op met terminal en ppa,verhaal klopt beetje.
    Maar die zijn het gevaar,want zij houden Linux beginners ver weg!!
    vergelijk het met Windows ga je tooltje zoeken en je begint bij softtonic en andere... ja is ellende zoeken toch?
    Is in Lunix ook , altijd goed lezen!
    Ga je vraag stellen...stel je wil een tooltje xxxxx...niet te vinden in de winkel.Maar je wil het echt...zeg he lees dit eens en heb het zelf getest...ga je het doen?
    Zie het voorbeeld van Elementary OS ,is echt kale installatie...geen toeters en bellen en onnodige menu's!Is echt top OS voor gewoon te surfen en mailen filmkes kijken en....wil je iets meer ja moet in je woorden de chinees uit hangen.
    Kreeg de vraag over Chome, ja moet ik zoeken>><eerst in de winkel niks>>>dan synaptic>>>geen Chrome te vinden.
    Dan maar het net op>>vind iets>>>begin er aan...krijg foutmelding in terminal kan pakket niet vinden...dacht wel raar staat wel in downloads.
    Oké te moe...foutje gemaakt(maar OS was nie na de haaien hoor)
    Vanmorgen met frisse(demente )geest trug gaan lezen ...wist ik nu gaat voor 99% lukken(zal mijn fout wel melden)
    Ben ik nu een held? Nee hoor wat ik heb gedaan kun je ook...wie weet ineens!!!Enkel een wil is nodig!
    Kaiser

  9. #6
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    En nu mag je lachen met mij, maar de installatie verliep goed, maar ik heb echt uren gesukkeld achteraf : tijdens de installatie had ik een wachtwoord ingegeven maar zonder dat de Num Lock aanstond, en dus die domme Linux kende achteraf dat wachtwoord niet, omdat mijn Num Lock toen wel aanstond.
    Een tooltje dat ik echt wil, wat is dat hé. Er zijn er al zo veel in die winkel. Bvb uw backup programma, ik wil wel aannemen dat dat wel interessanter is dan wat ik al heb, maar ik doe toch liever alles met wat ik dan al heb. En ik heb al 2 programma's om te backuppen. Dat is er eigenlijk al één te veel.
    Chromium zit bij mij wel in de winkel!
    Laatst gewijzigd door berger; 21 February 2019 om 00:32

  10. #7
    kaisersoze
    Gast
    Berger
    ,Waar om zou ik lachen of iemand anders, Gij durft het zeggen is top
    In de beginne liep ook al eens tegen dit probleem,soms bleef het toetsenbord in QWERTY staan.Simpel opgelost maar één letter als W8.

    Kaiser

  11. #8
    kaisersoze
    Gast
    Chromium zit bij mij wel in de winkel!
    Klopt ook in .elementary os..maar is geen Chrome hoor!Denk ik toch ,want moet geen van beide
    2 programma's om te backuppen. Dat is er eigenlijk al één te veel.
    Heb echt geen verstand van backup!Nog nooit gedaan...data gaat bij mij op externe en in de cloud ..OneDrive/Googledrive en Stack!
    Vraag is is wel maken je backups tools ook backup van je systeem?Indien wel ja geen TimeShift nodig
    Kaiser

  12. #9
    PC-Freak   salmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 February 2008
    Locatie
    Absurdistan en beschamend om te zeggen waar ik vandaan kom
    Berichten
    1.997
    Bedankjes
    9.559
    Bedankt
    3.144 keer in 1.917 posts
    Mijn ervaring is begonnen met Ubuntu 09.04 met Gnome behangpapier.
    Natuurlijk in veel keren Linux her begonnen met periode ertussen.
    Er achter gekomen KDE , xfce enz. bestonden.
    Diverse smaken geprobeerd alle smaken opnoemen is een lijst.
    Zorin, mint, porteus kiosk versie op cd en hd, raspian op raspberri pi voorlaatste ,suse, Ubuntu diverse distro's, linuxliteos sommige leken te veel op Windows waar ik vanaf wou.
    Kortelings gemaakt bestand opgezocht, gisteren back up gemaakt verwijderen en terug geplaatst
    Al versie in Dualboot met Windows 7 gezet maar draai deze nu vooral met virtualbox of vmware.
    Er moest iets van boot regelmatig juist gezet of hersteld worden herinner ik mij.
    Ook deze cursus boek gevonden maar mijn Engels is nog niet voldoende maar wel al dingen uit geprobeerd.
    http://linuxcommand.org/tlcl.php
    en overal wat rondgesnuffeld en eigenlijk heeft Linux mij nog geen frustraties opgeleverd.
    Laatst gewijzigd door salmax; 21 February 2019 om 01:00

  13. #10
    kaisersoze
    Gast
    Mijn ervaring is begonnen met Ubuntu 09.04 met Gnome behangpapier.
    Ja dan ben je heel veel langer met Linux bezig ,als mezelf
    Min Engels is ook heel slecht,maar er is google translate en heb ook nog achterban
    Kaiser

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. ervaring met BlackBerry?
    Door butskristof in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 30 September 2011, 16:02
  2. Iemand al ervaring?
    Door PorkyFrost in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 32
    Laatste bericht: 23 January 2007, 07:32
  3. Wie heeft ervaring met een hub?
    Door ghost in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 1 October 2006, 10:35

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •