Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Up-to-date   Maximus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    64
    Bedankjes
    57
    Bedankt
    5 keer in 4 posts

    Samenstellen GAME PC

    Beste Minaticagebruikers

    Mijn zoon zou graag zijn eigen GAME PC samenstellen. Via de site pcpartpiker.com zou hij de onderdelen aankopen.

    Is deze site betrouwbaar ???

    https://pcpartpicker.com/list/wd4jzY


    Zijn de onderdelen ok voor een game pc ??

    Dank bij voorbaat.

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.815
    Bedankjes
    15.630
    Bedankt
    36.981 keer in 15.328 posts
    Die site geeft enkel een overzicht van de mogelijkheden. Je geeft trouwens een link naar de VS. Kijk even verder naar wat in eigen land te vinden is, want waarom zou je in dollars betalen (mogelijk minder in getal maar meer qua invoertaks/transportkost). In die 'eigen-land lijst' zie je trouwens Alternate staan en die zijn tamelijk gekend voor aanbod/kwaliteit. Je hebt daar bv een systeembuilder zodat hij meteen weet wat wel of niet samen kan.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Maximus (14 April 2019)

  4. #3
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Warm aanbevolen

    DIT klein bedrijf heeft een dik verdiende hoge reputatie opgebouwd dankzij een uitzonderlijke service en efficiënte vriendelijke relatie met alle klanten.

    Zelfbouw onder begeleiding is ook mogelijk. Maar ik zou het alleszins aan Dave zelf toevertrouwen. Het afgewerkte systeem wordt grondig GETEST vooraleer afgehaald.


    Sorry Chrisje, Alternate is alleen maar goed voor die system builder (en dan nog).
    Ik had er meermalen minder goede ervaringen mee en ben er absoluut geen geen fan van.
    Laatst gewijzigd door Merel; 14 April 2019 om 00:58
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  5. De volgende 2 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    compuchrisje (14 April 2019), Maximus (14 April 2019)

  6. #4
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.649 keer in 7.877 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    Sorry Chrisje, Alternate is alleen maar goed voor die system builder (en dan nog).
    Ik had er meermalen minder goede ervaringen mee en ben er absoluut geen geen fan van.
    Mmmm, ikzelf heb al meerdere hardware, waaronder ook volledige op maat geassembleerde systemen, aangekocht bij Alternate.

    Slechts eenmaal beroep op garantie nodig gehad voor een ingebouwd moederbord van het merk Gygabite.
    Aangezien het geplaatste mobo toen niet meer beschikbaar was heb ik zonder discussie een gratis upgrade naar een duurder moederbord uit dezelfde reeks gekregen.

    Ik kan écht niks negatiefs aanbrengen over Alternate hoor.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  7. De volgende 3 gebruikers bedanken Obsessed voor deze nuttige post:

    Maximus (18 April 2019), nightraver (16 April 2019), ultddave (17 April 2019)

  8. #5
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Aanbevelingen gesteund op ervaringen zullen wel verschillen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Obsessed Bekijk bericht
    Mmmm, ikzelf heb al meerdere hardware, waaronder ook volledige op maat geassembleerde systemen, aangekocht bij Alternate.

    Slechts eenmaal beroep op garantie nodig gehad voor een ingebouwd moederbord van het merk Gygabite.
    Aangezien het geplaatste mobo toen niet meer beschikbaar was heb ik zonder discussie een gratis upgrade naar een duurder moederbord uit dezelfde reeks gekregen.

    Ik kan écht niks negatiefs aanbrengen over Alternate hoor.
    Dat lag beslist aan het feit dat Gygabyte invoerder een erg soepele houding heeft met de verdelers van het merk en ze bij Alternate dus absoluut geen probleem hadden om die mobo te wisselen; maar alleszins niet aan welwillendheid of inzet van de Alternate klantendienst.

    Ik stuur je wel details via PM, hoe de hierboven aanbevolen PC systeembouwer een PC uiteindelijk snel kon herstellen waarmee Alternate geen weg meer uit kon. De klant had daarvoor toch heel wat duiten betaald voor vervangingen allerhande.

    Iedereen is vrij en voor mijn part niet gelaten als je daar gelukkig bent. Maar achteraf zou ik niet willen dat onze TS er spijt van zou krijgen als zijn systeem bijzonder lang zou moeten missen bij herstelling (zoals ik) om daarna nogmaals exact dezelfde fout te vertonen. Alternate heeft in mijn geval zelfs geen vinger willen roeren om nog maar gewoon contact te nemen met Asus.

    Ik denk trouwens niet niet dat Alternate zelf "hun" maatsystemen bouwt, maar die laat bouwen door ... tja, dat mag Joost weten.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  9. De volgende 3 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    Maximus (18 April 2019), Obsessed (16 April 2019), ultddave (17 April 2019)

  10. #6
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.527
    Bedankjes
    5.385
    Bedankt
    2.577 keer in 1.271 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Bekijk bericht
    Beste Minaticagebruikers

    Mijn zoon zou graag zijn eigen GAME PC samenstellen. Via de site pcpartpiker.com zou hij de onderdelen aankopen.

    Is deze site betrouwbaar ???

    https://pcpartpicker.com/list/wd4jzY


    Zijn de onderdelen ok voor een game pc ??

    Dank bij voorbaat.
    Voor het samenstellen van de PC kan je die site (of andere alternatieven in de posts hierboven) gebruiken. Maar als je via de website zelf de producten gaat kopen, ga je een stuk duurder uitkomen dan als je hier zou rondkijken. Bovendien zijn niet alle producten leverbaar naar België/Europa als je via Amazon besteld. Als je kijkt naar het geheugen uit je lijst (72,99$ via Amazon Prime). Dat geheugen is bijvoorbeeld al niet leverbaar naar België. Voor onderdelen die eventueel wel vanuit de VS worden verzonden, moet je ook opletten met je verzendkosten ;-).

    En zoals hierboven ook aangehaald is garantie ook wel belangrijk, ik denk dat het makkelijker en sneller is om onderdelen terug te sturen naar België of Nederland dan naar de VS ;-).

    Ik zou de onderdelen dus eerder hier kopen bij sites zoals Azerty.nl, 4Launch.nl, Alternate.be, Coolblue.be, bol.com en dergelijke.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Bekijk bericht
    Zijn de onderdelen ok voor een game pc ??
    Welke games wilt hij spelen? Want voor de laatste nieuwe games is de PC wel redelijk licht.

    De voeding is bovendien ook niet modulair, wat dus wel geprul met kabels betekent.

    Hier kan je zien wat ik bedoel:
    De linkse is modulair, de middelste is semi-modulair en de rechtse is niet modulair.


    Dan heb je daar altijd zo een bundel van kabels aanhangen waar meestal de helft niet van gebruikt wordt .



    Dus persoonlijk verkies ik altijd modulaire voedingen.
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  11. De volgende 2 gebruikers bedanken ultddave voor deze nuttige post:

    Maximus (18 April 2019), Obsessed (18 April 2019)

  12. #7
    Up-to-date   Maximus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    64
    Bedankjes
    57
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    Mijn zoon heeft de onderdelen besteld bij ALTERNATE. Tijdens bestelproces van Amazon kreeg hij de melding dat ze niet leveren in Belgie.Na 2 werkdagen zijn ze geleverd door Alternate. Ondertussen draait de PC vlot. Dus allen tevreden.Nogmaals bedankt aan allen voor de post.

  13. De volgende gebruiker bedankt Maximus voor deze nuttige post:

    Obsessed (18 April 2019)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Ook een game pc samenstellen
    Door kikie in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 4 March 2012, 15:39
  2. Game pc Samenstellen
    Door cain in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 8 February 2012, 11:51
  3. Game PC samenstellen
    Door bmwsauber in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 9 September 2011, 16:17
  4. nieuwe game pc samenstellen
    Door klaasb03 in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 5 June 2010, 11:27

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •