Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Berichten
    188
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    19 keer in 14 posts

    Lacie 1Tb wordt maar een deel herkend

    hallo, 2 jaar geleden heb ik een externe HD lacia 1TB (zoals ik nu zie NTSF) geformatteerd lezen en schrijven in windows en alleen maar lezen voor mac (muzieksysteem met macmini en die lacie en ipad mac)
    Toen heb ik er heel veel muziek opgezet. nu wou ik er wat bijzetten en eerst op usb gezet om via windows
    (met Lacie aangesloten) erbij te zetten.
    Probleem, hij vindt alleen maar 32GB van de ganse 1TB.
    Ik heb ook een macbook ondertussen, daar de lacie aan ziet hij wel de ganse schijf, probleem is dat ik
    met mac er niet kan op schrijven!!
    Weet iemand een oplossing aub??

  2. #2
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Apple en Microsoft staan niet te springen om software compatibel te maken, integendeel. Naar mijn weten bestaat slechts een manier om een schijf / flashmemory geheugen te kunnen gebruiken zowel in Windows als met OSX: formateer de ganse schijf met exFAT formaat.

    Verschillende softwares kunnen die conversie naar exFat maken. Vermoedelijk heeft de fabrikant zelf (LaCie ?) een routine beschikbaar.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  3. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Berichten
    188
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    19 keer in 14 posts
    ja herformatteren naar exfat was mijn eerste gedacht ook, maar het is ipv 1TB wel 5Tb! en er staat reeds bijna 1TB muziek op!

  4. #4
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Ik vrees dat er geen pasklare oplossing voor bestaat inzake de formatering van externe opslag.
    Beperkingen (limieten) van formaten inzake volumecapaciteit (partities) en bestanden staan het best beschreven op deze pagina.

    Je zou kunnen de support van Lacie raadplegen. Apple en Microsoft doen bovendien erg moeilijk inzake muziekbeheer. Het moet geld opbrengen en ze weten graag waar je mee bezig bent.
    Het gaat niet anders dan via hun eigen eigen software en uiteraard via hun stores.

    Welke type bestanden zijn nu in gebruik op die Lacie (wav ? mp3 ? andere ?).
    Het zijn er wel veel. Je kan wellicht een carrière als DJ beginnen.
    Mogelijk gebruiken die gasten wel andere mogelijkheden, als Yahama.
    Maar als gewone muziekliefhebber is VLC het meest veelzijdig.


    Het hangt er van af hoe en waar men de muziek wenst af te spelen. Met andere woorden de hardware voor de weergave. Is dat uitsluitend bedoeld voor de PC en thuisnetwerk? Dan heb je de variante optie van de betalende of gratis Spotify. Dat is nog een pak méér dan wat op uw schijf kan, maar je bent wel gebonden aan dat abonnement, wat ik te duur vind.

    Ik vermoed dat je zelf wel méér ervaring hebt dan onze andere leden, die hier blijkbaar op de wal blijven.
    Ik ben daar zeker 'geen kei' in en hoop zoniet een kei, toch heel klein 'steentje' te hebben bijgedragen.

    Hou ons aub op de hoogte mocht er een oplossing worden gevonden voor deze interessante vraag.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  5. #5
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Heb je al eens getest op een andere Windows computer? Misschien ligt het probleem bij de computer in kwestie. Of eventueel via een Linux? Dat zou je kunnen doen door op een usb stick een Linux te downloaden en installeren, deze kan je dan als opstartmedium gebruiken, en zo bekijken of je aan de schijf kan (of de volledige grootte). Ik zou deze dingen toch eerst testen voor ik ging formateren en het risico loop alles te verliezen.
    Only great minds can afford a simple style.

  6. #6
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Berichten
    188
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    19 keer in 14 posts
    ik antwoord eerst op nightraver: ja ik heb op verschillende windowscomputers geprobeerd! windows 10, windows 7, en dan op een macbook (daar zag ik alles maar kon niet schrijven wat normaal was ik had zo die TB geformatteerd) en ondertussen heb ik
    en dit als antwoord op merel: met heel veel moeite, op verschillende pc systemen, dus win7 en win10 te herformatteren!!
    ook gezien op de site van lacie, maar die gaven per model van schijf aparte software mee en die stond al op de schijf zelf.
    btw, er stond meer dan 3TB muziek op!!! en ja (is voor mijn zoon he maar ik mag de problemen oplossen met mijn gezegende ouderdom en nooit informatica gestudeerd! maar hobby en interesse e mss aanleg..)
    Dus proberen herformatteren in exfat, geloof het of niet windows 10 kon alleen NTFS en fat32!!! windows 7 kon het wel.
    Maar de programma's die ik gebruikt heb, niet te doen! het ene kon wel partities samenvoegen het andere niet! dan het ene kon wel NTFS en fat32 samenvoegen maar niet exfat!! uiteindelijk ben ik erin geslaagd de twee partities, met eerst te verwijderen en dan weer partitie te maken en volume te geven en zo, dus alles in NTFS, twee partities en die kon ik samenvoegen! en dan heb ik die ene partitie omgezet in exfat!!! simpel?? mijn gedacht! een ganse dag gezocht en geprobeerd!
    Ondertussen is van gisteravond 19u ongeveer de muziek aan het kopiëren van mijn eigen 8TB (met 3,5TB muziek op) al een deel (want had twee soorten muziekmappen) van ongeveer 2,5TB te naar de hd van 5TB!, en dat zal vanavond rond 11uur gedaan zijn! Dan ga ik het tweede deel van de muziek overzetten, dus nog dikke TB! Veel werk geweest, maar gelukt! en in het vervolg zal er dus hopelijk van zowel windows pc als van Mac bijgeschreven kunnen worden.
    Alhoewel.... gelijk ik dit tik bedenk ik dat er toch nog altijd een stukje apart op de schijf van formatie schijf staat, zoals ik die in het eerste begin geformatteerd had lezen en schrijven voor windows en alleen lezen voor mac (voor de streaming met macmini)!!! Dus schrijven met mac vrees ik voor, afin maar om bij te zetten is toch ook mijn job en dat is met windows!!
    en die muziek inderdaad spotify is veel te duur, maar hadden een programma van een vriend (en muziek) dBpoweramp dus betaald en met licentiecode, en dat werkt prima, zoonlief heeft een duizendtal +- prachtige cd's en die zet ik daarmee voor ons om, met beetjes met nekeer, ja om te genieten moet je wat over hebben zekers. Voilà het verhaal.
    de partitieprogramma's waren AOMEI partition assistant, Easeus partition master, IM-magic partition resizer professional, Macrorit disk partition expert pro, macrorit disk partition extender, minitool partition wizard pro,!
    Bedankt in elk geval om mee te denken!!

  7. De volgende 3 gebruikers bedanken mamoes voor deze nuttige post:

    compuchrisje (16 April 2019), Merel (28 April 2019), nightraver (16 April 2019)

  8. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.815
    Bedankjes
    15.630
    Bedankt
    36.981 keer in 15.328 posts
    Nooit informatica gestudeerd, chapeau man!

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  9. #8
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Berichten
    188
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    19 keer in 14 posts
    ik wil hier nog efkes vervolledigen!!!
    Na de ganse affaire geprobeerd om de macmini en ....... niet te vinden! ongelooflijk!!!
    Dus vol goede moed alles herbegonnen, maar sneller nu! De macbookpro vond de hd wel en dan via mac geherformatteerd ook exfat! met een klein stukje muziek geprobeerd van stick via macbook op hd over te zetten en aan macmini en hoera!!! het ging!
    En dan weer anderhalve dag de muziek van mijn hd naar de andere gekopieerd, en OEF! het werkte. Tot zover!
    grtjes

  10. De volgende gebruiker bedankt mamoes voor deze nuttige post:

    Merel (28 April 2019)

  11. #9
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Het is danig ingewikkeld geworden, dat ik de uitleg niet goed kan vatten.

    De aanhouder wint is nogmaals bewezen. Voor de gezegende leeftijd zal u nog enkele jaren moeten wachten.


    de partitieprogramma's waren
    AOMEI partition assistant,
    Easeus partition master,
    IM-magic partition resizer professional,
    Macrorit disk partition expert pro,
    macrorit disk partition extender,
    minitool partition wizard pro,!
    Wat was uiteindelijk voor u de meest interessante ?
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  12. #10
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.815
    Bedankjes
    15.630
    Bedankt
    36.981 keer in 15.328 posts
    Ik ben hier ook eens bezig geweest om CD's te digitaliseren en was van plan om met mijn 'vinyllekes' hetzelfde te doen. Maar er zat al zoveel tijd en moeite in, dat ik het heb opgegeven. De platenspeler staat er nu te staan, de vinyllekes te liggen. En die digitale collectie vergeet ik gewoon es in gebruik te nemen, een CD-tje in de speler is te gemakkelijk om heel die omweg te nemen.
    In elk geval ben je een echte doorzetter, proficiat!

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 1
    Laatste bericht: 26 February 2019, 22:38
  2. Nieuwe HD LaCie Wordt niet herkend.
    Door Flamaron in forum Opslagmedia
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 14 August 2011, 23:21
  3. Lacie harddisk wordt niet meer herkend
    Door lisette0110 in forum Opslagmedia
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 2 August 2010, 13:51
  4. Scanner hp scanjet g2410 wordt door ubuntu 9.10 herkend maar scant niet ..
    Door Entreprisemembe in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 19 November 2009, 19:20

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •