Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts

    Wie schrijft, die blijft...

    ... wie leest, die leeft (mee).
    Onlangs voegde ik Calibre toe aan onze downloadsectie. Een handleiding erover schrijven is onnodig, want het is zo simpel als maar kan zijn. Geen toeters, noch bellen, puur gemak.
    Je kan natuurlijk altijd nog je abonnement bij de papieren bibliotheek gebruiken, maar soms lukt het net niet om er te geraken, het sluitingsuur, de hitte, de regen...

    Met Calibre krijg je een tooltje dat je in staat stelt om e-books te lezen, deze met de extensie .epub. Gekende schrijvers, of minder bekende, hellen nu ook over naar de IT-vorm voor hun boeken. Vaak vind je op de website de download tegen betaling. Maar het kan ook minder, tot zelfs gratis, vandaar dat ik hier graag wat hints geef. Linken die je leiden naar een heleboel gratis elektronische boeken, gaande van roman, historisch verhaal tot zelfs vakwerk. Aan jullie om de verwijzingen op de komende pagina's uit te peuteren.
    Ook klassiekers kan je daar terugvinden, slechts bij enkele wordt gevraagd om een mailadres, het is aan u de keuze of je dit wil meedelen of niet.

    Link 1

    Link 2

    Link 3

    Veel leesplezier alvast!

    P.S. Wie nog graag eens iets in de oude spelling wil lezen, kan dat natuurlijk ook. Het leest niet zo makkelijk, moet ik eerlijk bekennen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. De volgende 6 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Adnilleke (30 July 2019), Merel (29 July 2019), Obsessed (30 July 2019), Phil O'Sophe (30 July 2019), salmax (30 July 2019), ultddave ( 9 December 2019)

  3. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Even wat aanvullen: Ik heb nu zo'n goeie twintig van die e-books doorgeworsteld. Die in oude spelling vroegen het meeste inspanning om erbij te blijven. Andere gingen er dan weer in als zoete koek, maar ééntje wil ik graag even naar de voorgrond halen. Het is een gezamenlijk werk van Bert en Wop, een eerste boek, dat ik deze zomer al heb gelezen. Ze hebben een website waar je alle info over hen en hun intenties kan lezen.
    Zelf heb ik ook ervaren dat uitgevers enkel eurotekens willen lezen en niet elke inzending die er binnen komt waaien. Dat hebben Bert en Wop ook ondervonden, daarom gaven zij hun eerste jonkie gratis als e-book, met als titel BACK-UP: Zo wijd de wereld strekt.
    Ik kreeg deze week mail van het tweetal, omdat ik na het lezen een commentaar heb gestuurd, vooral positief. Ze hebben hun eersteling herwerkt en er zijn nu ook vertalingen gemaakt naar Engels en Duits, deel 2 van hun jonkie zal komend jaar in verkoop gaan. Ik heb de tweede versie van hun herwerkt boek nu gekregen en ga dat waarschijnlijk lezen naast ziekbedden e.d. maar ik weet dat ik weer eens totaal ondergedompeld zal worden in een net van intriges, misleiding, eigenlijk alle mogelijke scenario's die met opvallend gemak in elkaar glijden.
    Info over het boek vind je hier, en wie het wenst kan het ook nog downloaden als pub-bestand, dat vlotjes in Calibre wordt gelezen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe ( 6 December 2019)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Laptop schrijft alles op een schijf
    Door rogier in forum Windows
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 24 May 2013, 14:08
  2. Pc blijft herstarten
    Door KVM in forum Windows
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 27 January 2008, 14:12
  3. blijft hangen
    Door scaldis in forum Audiovisueel
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 5 January 2006, 18:44

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •