Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Nog geen halfuurtje en de zaak was opgelost. We stonden wel via telefoon in verbinding, dus hij verwittigde wel als hij wat ging aanpassen.
    Ik heb deze tip meegekregen moest het nog eens voorvallen. Via startmenu - knop afsluiten - opnieuw opstarten kiezen en dan zou Verkenner wakker moeten worden.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Merel (19 September 2019), salmax (19 September 2019)

  3. #12
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Nog geen halfuurtje en de zaak was opgelost. We stonden wel via telefoon in verbinding, dus hij verwittigde wel als hij wat ging aanpassen.
    Ik heb deze tip meegekregen moest het nog eens voorvallen. Via startmenu - knop afsluiten - opnieuw opstarten kiezen en dan zou Verkenner wakker moeten worden.
    U wilt hier dus zeggen dat uw pc, gedurende heel deze periode, (toch meerdere dagen) nooit werd terug opgestart!!!!
    J.W.
    Google is uw vriend

  4. #13
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Kunnen we wat méér vernemen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Nog geen halfuurtje en de zaak was opgelost. We stonden wel via telefoon in verbinding, dus hij verwittigde wel als hij wat ging aanpassen.
    Weet je nog wat er werd 'aangepast' ? Mogelijk heb je wat sleutelwoorden genoteerd ?

    Er komt mij nog iets terug in geheugen. Ik heb in het achterhoofd bijgehouden dat de 'zoekfunctie' in Windows goed moet werken ; anders zijn meerdere andere functies in Windows of Office totaal verlamd, en dusdanig Explorer. Zo fris in geheugen heb ik het niet meer, maar dat staat voorzeker in de archieven van het forum. Ik herinner mij wel dat het bestand werd nieuw gedownload naar de bestaande Windows. (vermoedelijk 'search.exe')

    Al bij al Compuchrisje moet ik wel zeggen dat Windows 10 niet teveel problemen geeft op mijn machien.
    Wel uiterst irritant zijn de veel beperkingen waarbij je in aanvaring komt met toelatingen , groepspolicy en schrijfrechten en dergelijke frustrerende meldingen.

    W10 heeft zoveel complexe instellingen dat het zelfs voor ervaren gebruikers te tijdrovend wordt in verhouding tot de 'nuttige' werktijd.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  5. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    compuchrisje (20 September 2019)

  6. #14
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Tja, ik heb hetzelfde ervaren als mijn echtgenoot als die probeert te volgen wat ik hier allemaal doe. De krant lezen met z'n twee is meestal een gekissebis over 'omhoog!' of 'omlaag!' omdat hij wel héél grondig leest.
    Mappen openen ging dus niet, wat ook de reden was van de ingreep met TeamViewer. Hij is in het startmenu getrippeld om daar iets met systeem en schijfbeheer te bekijken, mapopties instellen. Blijkbaar moét je in Windows 10 systeembestanden laten verbergen, alsof ik daar in zou gaan sleutelen.
    Globaal bekeken denk ik gewoon dat er weinig aan de hand was. Hij maakte de verkenner vast op de taakbalk en dat werkte. Of dàt de remedie was, denk ik niet, maar de mappen op het bureaublad gingen daarna wel allemaal open.
    De tip over het opnieuw opstarten vond ik best ook vreemd, want vanaf het eerste opstarten werkte die verkenner niet, net als de dag erna (ja JW, nieuwe opstart) en de daarop volgende keren.
    Verder kreeg ik nog de raad om het aan Windows over te laten om op te ruimen wat weg mag (geen CCleaner dus).

    Als extra heeft hij me ook geholpen om een image te maken met de nieuwste Acronis True Image, die met de nummering van versie steeds onbegrijpelijker wordt... of ik ben zelf aan 't dementeren.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. #15
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Mappen openen ging dus niet, wat ook de reden was van de ingreep met TeamViewer. Hij is in het startmenu getrippeld om daar iets met systeem en schijfbeheer te bekijken, mapopties instellen. Blijkbaar moét je in Windows 10 systeembestanden laten verbergen, alsof ik daar in zou gaan sleutelen.
    Globaal bekeken denk ik gewoon dat er weinig aan de hand was. Hij maakte de verkenner vast op de taakbalk en dat werkte. Of dàt de remedie was, denk ik niet, maar de mappen op het bureaublad gingen daarna wel allemaal open.
    De tip over het opnieuw opstarten vond ik best ook vreemd, want vanaf het eerste opstarten werkte die verkenner niet, net als de dag erna (ja JW, nieuwe opstart) en de daarop volgende keren.
    Verder kreeg ik nog de raad om het aan Windows over te laten om op te ruimen wat weg mag (geen CCleaner dus).

    Als extra heeft hij me ook geholpen om een image te maken met de nieuwste Acronis True Image, die met de nummering van versie steeds onbegrijpelijker wordt... of ik ben zelf aan 't dementeren.
    Die systeembestanden zijn bij mij nog nooit "verborgen" geweest nadat ik het "verbergen" had uitgevinkt.
    Bij een nieuwe installatie staat "verbergen" standaard aangevinkt.
    Die tip over het opnieuw opstarten was dan waarschijnlijk een "Hoax"
    Windows zichzelf laten opruimen op een pas geïnstalleerd systeem... fantastische tip maar iets voor over een jaartje twee misschien.

    Waarom Verkenner niet wilde opstarten zult u of zullen wij waarschijnlijk nooit weten, ik denk dat de installeerder zelf ergens een fout begaan heeft tijdens de installatie en dat met allerlei "onzin" wilde maskeren.
    J.W.
    Google is uw vriend

  8. De volgende gebruiker bedankt J.W. voor deze nuttige post:

    compuchrisje (20 September 2019)

  9. #16
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  10. #17
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht

    Dit is een artikel van april 2017. We zijn nu meer dan 2 jaar verder. Die "Bug" zou toch al lang moeten hersteld en verdwenen zijn.
    J.W.
    Google is uw vriend

  11. #18
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    En het gaat ook om creators editie, denk niet dat dat hier van toepassing is. Omdat ik zelf niks online kon vinden, heb ik het dus hier voorgelegd, en zo zie je maar, iedereen is behulpzaam. Dat is dus waarvoor Minatica ooit is begonnen...
    Dank je, allemaal!!!!

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 9
    Laatste bericht: 27 February 2014, 22:25
  2. windows verkenner werkt niet meer
    Door Spike in forum HijackThis
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 14 January 2014, 18:36
  3. Windows verkenner werkt niet meer.
    Door italianboy in forum Windows
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 7 January 2012, 18:11
  4. 'Windows Verkenner werkt niet meer''
    Door ocraM in forum Windows
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 31 December 2007, 09:44
  5. link opent niet in windows mail
    Door sjafaazeke in forum Internet
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 30 June 2007, 17:17

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •