Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Berichten
    129
    Bedankjes
    26
    Bedankt
    15 keer in 13 posts

    win 10 opnieuw installeren na nieuw moederbord

    ik ben 66 jaar en mijn pc is is al enkele jaren oud, en ik zou graag hem misschien wel de laatste keer gezien mijn leeftijd wat verbeteren met nieuw moederbord, meer ram, ssd ipv hd enz...
    toen ik hem samenstelde was mijn besturing win7, toen win10 uit kwam en je gratis kon updaten heb ik dat gedaan, als ik kijk naar "activatie" onder instellingen zie ik dat er staat "windows 10 is geactiveerd met een digitale licentie die gekoppeld is aan uw microsoft account"
    in de winkel waar ik mijn nieuwe onderdelen wil kopen vertellen ze me dat ik ook een nieuwe windows10 moet kopen als ik hardware zoals moederbord vervang, ik betwijfel of dit correct is
    ik wat rondgeneusd op het net en op "https://support.microsoft.com/nl-nl/help/20530/windows-10-reactivating-after-hardware-change" lees ik volgens mij dat het toch mogelijk moet zijn om mijn geactiveerde win10 van mijn oud moederbord en hd, opnieuw te installeren op mijn nieuwe ssd en moederbord
    ik dank iedereen bij voorbaat die me alvast meer uitleg kan geven of dit kan lukken of dat dit technisch niet mogelijk is


    ps: eerst had ik gedacht van mijn oude hd te klonen naar mijn nieuwe ssd, maar na wat inlichtingen genomen te hebben kan dit niet lukken omdat de drivers van mijn nieuw moederbord in conflict zullen komen met de reeds geïnstalleerde drivers van mijn oud moederbord
    beste dank voor de reacties

  2. #2
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Als u nieuw Moederbord en nieuwe Harddisk plaatst moet u inderdaad ook een nieuwe windowslicentie hebben.
    De licentie-registratie bij Microsoft wordt namelijk aangemaakt met een combinatie van hardwaregegevens van o.a. Moederbord, harddisk,...
    Als u deze componenten vervangt zal de eerdere Windows registratie niet meer aanvaard worden.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  3. #3
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Obsessed Bekijk bericht
    Als u nieuw Moederbord en nieuwe Harddisk plaatst moet u inderdaad ook een nieuwe windowslicentie hebben.
    Ik heb een jaartje geleden ook een nieuw moederbord (is al het derde op deze pc) laten plaatsen. Zelf een nieuwe c-schijf geplaatst (SSD van 80 GB vervangen door een van 250 GB) Alles van de C-schijf overgezet naar de SSD van 250. Deze van 80 GB er uitgehaald en die van 250 in de plaats gezet. Geen enkel probleem gehad.
    Ik heb NOOIT een nieuwe licentie moeten hebben. Zelfs al mijn programma's stonden er de laatste keer nog op en werkten!

    Sinds enkele dagen moet je wel een MS-account hebben indien je een herinstallatie van W10 home doet.
    Laatst gewijzigd door J.W.; 3 October 2019 om 16:50
    J.W.
    Google is uw vriend

  4. De volgende gebruiker bedankt J.W. voor deze nuttige post:

    Merel ( 7 October 2019)

  5. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Berichten
    129
    Bedankjes
    26
    Bedankt
    15 keer in 13 posts
    dank voor de 2 reacties, weliswaar zijn jullie beiden het niet eens met elkaar en dat helpt me niet voorruit

  6. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Ik denk dat J.W. gewoon geluk heeft gehad. Je kan een harde schijf vervangen, voeding, andere componenten, maar een moederbord is uniek. Microsoft kijkt naar de combinatie en ziet dat die niet klopt met de Windows-versie die je erop zet. In de winkel hebben ze je dus geen leugens verteld. Je zegt trouwens zelf dat er conflicten zijn, een kakelvers besturingssysteem zal dus veel beter werken.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. #6
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gilberto Bekijk bericht
    als ik kijk naar "activatie" onder instellingen zie ik dat er staat "windows 10 is geactiveerd met een digitale licentie die gekoppeld is aan uw microsoft account"
    Als u verder leest staat daar het volgende:

    Uw activeringsstatus controleren



    U moet eerst bekijken of uw Windows 10 is geactiveerd en is gekoppeld aan uw Microsoft-account.
    Het is essentieel dat u uw Microsoft-account koppelt aan de Windows 10-licentie op uw apparaat. Door uw Microsoft-account te koppelen aan uw digitale licentie kunt u Windows opnieuw activeren met de Probleemoplosser voor activeringen na elke belangrijke hardwarewijziging.







    J.W.
    Google is uw vriend

  8. De volgende gebruiker bedankt J.W. voor deze nuttige post:

    Merel ( 7 October 2019)

  9. #7
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    Een Windows-licentie kan inderdaad overgedragen worden op een ander apparaat; zie hierbij een antwoord van Windows zelf :

    Indien u de software hebt verkregen als zelfstandige software (en ook indien u een upgrade hebt uitgevoerd van software die u hebt verkregen als zelfstandige software), mag u de software overdragen naar een ander apparaat dat aan u toebehoort. (...) Telkens wanneer u de software overzet naar een nieuw apparaat, dient u de software van het oorspronkelijke apparaat te verwijderen. U mag de software niet overbrengen om licenties te delen op meerdere apparaten.

  10. De volgende 2 gebruikers bedanken vdhee voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 6 October 2019), Merel ( 7 October 2019)

  11. #8
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Da's dus duidelijk nu, bedankt vdhee, en JW gaf dus nog aanvullende informatie. Ik zat blijkbaar nog vast in de tijd dat je voor een nieuw diskettestation al bijna een nieuwe licentie moest kopen

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  12. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    vdhee ( 6 October 2019)

  13. #9
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    Gilberto, is bovenstaande OK voor jou? Zoniet, vraag maar!

  14. De volgende gebruiker bedankt vdhee voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 6 October 2019)

  15. #10
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Heb hier interessante en verrassende informatie gelezen. De topic krijgt sterren en Teamleden elk laurierkroontje voor verdiensten.

    Laatst gewijzigd door Merel; 7 October 2019 om 21:37
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  16. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    vdhee (11 October 2019)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Win 8.1 opnieuw installeren
    Door dagini in forum Windows
    Reacties: 31
    Laatste bericht: 15 October 2014, 16:11
  2. Nieuw moederbord=nieuw besturingssysteem
    Door vinny in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 5 September 2008, 13:37
  3. PC opnieuw installeren
    Door DKF in forum Windows
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 31 May 2008, 20:22

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •