Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Gevorderd   Mr. Badness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 August 2006
    Locatie
    Oost -Vlaanderen
    Berichten
    144
    Bedankjes
    85
    Bedankt
    37 keer in 19 posts

    Vraag Updates windows 7 stoppen, wat nu?

    Hallo iedereen,

    Ik heb nog steeds windows 7 staan maar heb nu vernomen dat binnen een week geen updates meer zullen volgen voor deze versie en we allemaal best onmiddellijk overschakelen naar windows 10. Volgens mij niet alleen een hele klus maar vooral ook een dure want gratis updaten wordt niet meer aangeboden.

    Mijn eerste vraag: Is het werkelijk noodzakelijk om een goed draaiende pc met windows 7 te gaan updaten? Ik ben geen zelfstandige of een bedrijf ofzo en denk dan ook niet dat ik snel zal gezocht worden door hackers om mijn pc te kraken. En stel dat je toch gehackt wordt; wat dan, ben je al je gegevens kwijt, pc onherstelbaar, .... ?

    Tweede vraag: Ik heb hier op Minatica gezien dat je nog steeds de gratis tool van Windows kan downloaden om de toenmalige gratis update naar windows 10 te bewerkstelligen. Iemand enig idee of je zo alsnog gratis kan upgraden van 7 naar 10 of zit er toch nog een addertje onder het gras?

    Laatste vraag: Stel dat je al, al dan niet gratis, upgrade naar windows 10, moet je dan voorzorgen nemen voor programma's, files, .... die mss niet meer werken in windows 10 of die verloren kunnen gaan bij de upgrade?

    Alvast dank aan iedereen die een beetje duidelijkheid kan scheppen voor een leek als mij!

    Greetz,

    Mr. Badness
    Greetz & tot meetz,

    Mr. Badness

  2. De volgende gebruiker bedankt Mr. Badness voor deze nuttige post:

    ultddave (11 January 2020)

  3. #2
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    1. Nee, dit is niet echt noodzakelijk, net zoals er nog een hoop XP's draaien. Wel een correcte anti-virus installeren. Maar binnen een redelijke termijn (1--2 jaar) zou ik toch wel overstappen.

    2. Ja, dat is nog steeds mogelijk, hier de downlink van Microsoft zelf:
    https://download.microsoft.com/download/0/1/6/01677C03-1D89-49FD-B49B-87B0F36B00D1/Windows10Upgrade24074.exe Is gratis.

    3. In principe behoud je alle programma's en files. En dan nog, ingeval van problemen, kun je binnen de 30 dagen teruggaan naar je W7.

  4. De volgende 7 gebruikers bedanken vdhee voor deze nuttige post:

    compuchrisje (11 January 2020), Fakke_Berto (14 January 2020), Merel (31 January 2020), Mr. Badness (12 January 2020), Obsessed (11 January 2020), salmax (12 January 2020), ultddave (11 January 2020)

  5. #3
    Gevorderd   Mr. Badness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 August 2006
    Locatie
    Oost -Vlaanderen
    Berichten
    144
    Bedankjes
    85
    Bedankt
    37 keer in 19 posts
    Heb je er enig idee van hoelang het duurt als je de update start? Zou me dit anders één dezer eens willen riskeren.
    Was er ook niet ergens een programmaatje waarmee je eerst kon testen of W10 wel op je huidige pc kon draaien?
    Greetz & tot meetz,

    Mr. Badness

  6. #4
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Dit lijkt mij de meest complete info die ik zo meteen vind.
    https://www.techworm.net/2018/09/win...hecker-pc.html

    Is echter in het Engels. Hopelijk geen probleem voor TS.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  7. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    Mr. Badness (12 January 2020)

  8. #5
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    De update kan toch enige tijd duren, reken op 1 à 3 uur. Hangt ook af van de downloadsnelheid van je netwerk, het installatiebestand van W10 is toch enkele GB groot.

    Een programma om de compatibiliteit te checken is niet echt nodig: bij het updaten naar W10 zal Windows zelf checken of je toestel W10 aankan en zoniet de update afbreken.
    Laatst gewijzigd door vdhee; 13 January 2020 om 10:10 Reden: typfout gecorrigeerd

  9. De volgende gebruiker bedankt vdhee voor deze nuttige post:

    Mr. Badness (12 January 2020)

  10. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Toen hier de upgrade was gebeurd, werden bepaalde toepassingen overbodig en sommige werden zelfs afgeraden zoals CCleaner. Verder zou alles moeten werken, zo nodig in compatibiliteitsmodus.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  11. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Mr. Badness (14 January 2020)

  12. #7
    Gevorderd   Mr. Badness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 August 2006
    Locatie
    Oost -Vlaanderen
    Berichten
    144
    Bedankjes
    85
    Bedankt
    37 keer in 19 posts
    Pfff stilaan de wanhoop nabij. Na veel sukkelen is hij toch zover geraakt dat hij updates en al heeft gedaan maar nu blijft de setup hier hangen op de melding "Acronis privacy expert personal" handmatig moet verwijderen omdat dit niet compatibel is met W10. Jammer genoeg vind ik dat nergens teug en weet ik dus ook niet hoe ik het "handmatig" kan verwijderen. Of met andere woorden: ik zit alweer vast en weet niet meer hoe het nu verder moet. Iemand die kan helpen??? Mag ik de pc anders nu gewoon afsluiten of moet ik dan terug herbeginnen daarna??
    Greetz & tot meetz,

    Mr. Badness

  13. #8
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Als ik je goed begrijp is Windows 10 geïnstalleerd en zou je het scherm Welkom in Windows 10 moeten hebben gezien ?
    Maar dan moet je tevens een melding hebben gezien dat de setup is voltooid ?

    Dan is het handmatig verwijderen normaal via een normale uninstall procedure. of via Revo uninstaller.

    Acronis heeft (dacht ik wel) een Removal Tool van eigen huis. Desgevallend downloaden en gebruiken


    Vooraleer men begint aan een upgrade is het wellicht nodig om externe antivirus op "uit" te zetten tot maximum tijdspanne of volledig uit.
    Laatst gewijzigd door Merel; 2 February 2020 om 23:01
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  14. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    Mr. Badness ( 3 February 2020)

  15. #9
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Ik heb de overtuiging dat Acronis een hele boel leftovers achterlaat.

    Als dat onkruid niet wordt uitgeroeid met hun Removal Tool of met Revo, kan je proberen om in het register alle vermeldigen van Acronis te verwijderen (Zoekfunctie gebruiken)
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  16. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    Mr. Badness ( 3 February 2020)

  17. #10
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Dan zou het toch best zijn dat hij dit vanaf Windows 7 doet, daar kent hij de weg nog altijd het best (ik denk hierbij aan mijn gesukkel).
    Programma's waarvan je de software en de key bezit, deïnstalleer je gewoon, ik bedoel hier vooral de bijkomende software. Niet je Office of Photoshop of zo, die zouden moeten mee kunnen draaien. Cleaners moéten eruit, ook je antivirus deïnstalleer je best, haal nadien de nieuwste versie op met jouw registratiecode. Wat Acronis betreft: ofwel met Revo-uninstaller, hierbij wordt ook je register opgeschoond. Ik heb geen ervaring met het removal tool van Acronis, maar dat is dus optie twee.
    Gebruik nog even je Windows Schijfopruiming om restanten weg te halen en dan is het mogelijk dat je upgrade op wieltjes loopt.
    Zet alles wat je zeker wilt behouden (foto's, documenten, muziek, etc) op een externe schijf of op een tweede partitie. Dan moet je daar al niet meer naar omkijken.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  18. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Mr. Badness ( 3 February 2020)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Windows Updates
    Door Tjoolaere in forum Windows
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 11 June 2007, 19:17
  2. windows updates
    Door jaenke in forum Windows
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 14 March 2007, 20:22

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •