Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Up-to-date   Sir_Gigabyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 July 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    15
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    22 keer in 13 posts

    Windows maakt het de gebruiker weer nét dat ietsjes moeilijker...

    Om een lokale account aan te maken.
    Lees hier: https://www.bleepingcomputer.com/new...ocal-accounts/ het artikel.

    Het gaat er bij MS blijbkaar om, zoals bij zovelen tegenwoordig, je data. En hoe meer hoe liever, zo blijkt.

    Wat vinden jullie hier eigenlijk van?

  2. #2
    PC-Freak   salmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 February 2008
    Locatie
    Absurdistan en beschamend om te zeggen waar ik vandaan kom
    Berichten
    1.998
    Bedankjes
    9.559
    Bedankt
    3.146 keer in 1.918 posts
    Ik vind dat onze maatschappij meerdere dictatoriale kenmerken krijgt.
    Macht en dat is het enige dat ze willen.
    Later zullen ze onze bestanden aanpassen en omdat wij al op google vertrouwen ons sturen.
    We zullen ook geen kritische bewijzen kunnen hebben omdat op dat moment die niet meer bereikbaar zullen zijn of aangepast.
    En wij aan het kortste eind trekken omdat we geen vat meer hebben.
    Het enige dat we kunnen doen is Windows en andere minder gebruiken en oproepen om dagen iets niet te gebruiken.

  3. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Zolang er nog kritische mensen bestaan én hun mening durven uiten is die totale controle een utopie. Het gebruik van de cloud werd ons voorgesteld als dé oplossing voor veel problemen, maar heeft er tegelijk nog meer veroorzaakt, waar we als kleine gebruiker geen invloed op hebben.
    Ooit was er een msn-contact die me vertelde dat een pc nog maar uit een paar componenten zou bestaan, met minimale opslagruimte, dus geen harde schijf meer. Omdat dan alles via een centrale server zou gebeuren. Dat was zo'n 20 jaar terug en dat is wat er nu aan het gebeuren is.
    Vroeger hadden we een kast vol boekwerk en software, nu moet je je haasten om je installatiebestanden ergens weggeschreven te krijgen voor het geval je opnieuw moet installeren. Servers zijn ideale aanvalsdoelen voor e-criminelen, die de gestolen data voor veel geld verkopen. Maar niet alleen zij, ook de aanbieders van cloudproducten verzamelen en verkopen gegevens. Hoe komt het anders dat ik in de spammap van Telenet hele bendes spam vind van allerlei fake bedrijven, die zowel uit eigen land als uit elk land van de wereld komen?
    Het gaat niet alleen om Microsoft, Google of Apple, er zijn wel meer software producenten, die allemaal hetzelfde oogmerk hebben.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    mens ( 7 August 2020), salmax (27 February 2020)

  5. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Er wordt geklaagd (terecht) over het schenden door MS, Google, Apple en vele anderen van de "privacy" door het verzamelen en doorverkopen (voor heel veel geld) van data (waar ook gehaald).
    Langs de andere kant wordt op Facebook (en andere "sociale media) door miljoenen personen hun totale "privacy" van het hele gezin, ook van de kinderen, te grabbel gegooid voor miljoenen andere personen. En dat vinden die miljoenen personen wel normaal.
    J.W.
    Google is uw vriend

  6. De volgende 2 gebruikers bedanken J.W. voor deze nuttige post:

    mens ( 7 August 2020), salmax (27 February 2020)

  7. #5
    PC-Freak   salmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 February 2008
    Locatie
    Absurdistan en beschamend om te zeggen waar ik vandaan kom
    Berichten
    1.998
    Bedankjes
    9.559
    Bedankt
    3.146 keer in 1.918 posts
    Ik ben blij niet zo sociaal media te bezitten.

  8. #6
    Up-to-date   Sir_Gigabyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 July 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    15
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    22 keer in 13 posts
    Er zijn nog kritische mensen (ik ben er ééntje van) maar dat houd tech companies, overheden en anderen niet tegen om je data op te slurpen. Dat is één van de redenen waarom ik al mijn social media accounts jaren geleden overboord heb gegooid. Ik ben me zeer bewust en bezorgd over mijn privacy en bewaak deze waar en wanneer ik kan. Het gaat niet helemaal hoor, je kan tegenwoordig niet meer ontsnappen, maar je kan je wel zo goed mogelijk "bewaken". Obfuscatie is ook een mooie. Dit hier is een mooi stukje lectuur daarover: https://mitpress.mit.edu/books/obfuscation
    Langs de andere kant is het schrijnend om te zien hoeveel mensen "vrijwillig" van alles weggeven op social media. Een groot deel daarvan evenwel, is te wijten aan de research van gedragspsychologen, tewerkgesteld in Sillicon Valley. Het is hun taak om de gebruiker zoveel mogelijk en zolang mogelijk vast te houden en deze zoveel mogelijk van zichzelf te laten zien. Voor velen is het moeilijk om aan deze mechanismen te weerstaan.
    Ik kan enkel zeggen; houd je privacy goed in het oog. Er staat meer op het spel dan enkel die foto of commentaar dat je gepost hebt hier of daar.

  9. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Bij mij is dat afkeermoment gekomen toen onze leverancier van diepvriesproducten onze geboortedatum wilde weten. Zonder dàt invulveld kon je niks bestellen, dus heb ik niks meer besteld. Het is inderdaad nodig voor sommige sites, zoals overheid, sociale zekerheid, vermits je eigenlijk niet anders meer kunt. Idem dito voor banken, van alles nemen ze het menselijke contact eraf, en daar spelen die sociale media op in.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. #8
    Up-to-date   Sir_Gigabyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 July 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    15
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    22 keer in 13 posts
    Qua geboortedatums en dergelijke kan ik zeggen dat ik daar enorm creatief mee omga hoor. Ik heb online al leeftijden gehad van 20 tot 70 ongeveer...
    Als men dan toch een leeftijd wil hebben, of een geboortedatum...Ok dan.. Hier heb je er één. Met e-mail adressen is dat ook altijd lachen vind ik. als het een site is waar ik maar één keer of een paar keer ga langskomen, dan gebruik ik meestal "Bloody Vikings". Een add-on voor je browser die je in staat stelt om "burner e-mail" adressen te hebben. Die blijven meestal maar 10 minuten leven (of je moest ze verlengen), en stellen je in staat om je ding op de site te doen.
    Ik vind het ook meestal geweldig als er iemand mij komt lastig vallen voor een enquete of zo op straat. Die willen dan ook van alles weten. En ik geef vrijwillig "informatie" op hoor. Of die klopt, dat is dan weer wat anders. Ik probeer steeds zo creatief mogelijk uit de hoek te komen. Niemand zegt dat je je werkelijke details moet geven. Dat doe je enkel bij instanties of sites die er toe doen. (Denk aan de overheid, je bank, misschien een webshop hier en daar). Maar verder, zoveel mogelijk, creatief uit de hoek komen. Oh, en je browser dichttimmeren, dat helpt ook (een beetje).

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Windows mail gebruiker instelling
    Door Maximus in forum Internet
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 10 September 2017, 14:17
  2. wie vindt ook steeds moeilijker zijn weg?
    Door sniffer in forum Feedback
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 6 June 2006, 10:30

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •