Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Up-to-date   Adjudant's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 May 2008
    Locatie
    Gouda (NL)
    Berichten
    96
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    17 keer in 13 posts

    Uitroep Word leidt een eigenleven...?

    Sinds kort - en als donderslag bij heldere hemel - start m'n laptop op met tot 6x geopende (nieuwe) Word pagina's.
    Het helpt niks als ik ze sluit; de volgende keer dat ik de laptop weer opstart staan ze weer geopend over m'n bureaublad.
    De eerste 2 documenten geven commentaar als ik ze sluit: iets met normal.dot wat niet mogelijk is, de rest laat zich zonder commentaar sluiten.
    Als ik zonder de documenten af te sluiten een reboot doe, krijg ik even zoveel keer de melding dat Word nog moet worden afgesloten en dat MS Visual Basic nog actief is (ook 4 keer).
    Ik heb me een slag in de rondte gezocht, maar ik zou niet weten hoe dit is ontstaan en hoe ik dit fenomeen weer de nek omdraai.

    Help?
    Laatst gewijzigd door Adjudant; 17 April 2020 om 10:28

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    iets met normal.dot wat niet mogelijk is
    Waarom zou dat niet mogelijk zijn? Het is blijkbaar corrupt geworden, vandaar dat er wel degelijk iets aan de hand is.
    MS Visual Basic blijft actief: dit betekent dat je macro's hebt toegestaan. Schakel dit alvast uit om te beginnen in de sectie instellingen.
    Om normal.dot te repareren,verwijs ik naar deze pagina. Het gaat wel om een eerdere versie dan jij waarschijnlijk hebt, maar de locatie klopt in elk geval. Normal.dot is terug te vinden onder Gebruikers-jouwnaam-appdata-roaming-microsoft-sjablonen.

    Lukt deze operatie niet, is een herstel van je Office de enige oplossing. Hiervoor heb je wel het installatie-medium nodig.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Obsessed (18 April 2020), salmax (20 April 2020)

  4. #3
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Normal.dot is terug te vinden onder Gebruikers-jouwnaam-appdata-roaming-microsoft-sjablonen.
    Vergeet niet je 'Verborgen bestanden' zichtbaar te zetten.
    Anders zie je de map "AppData" niet staan.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  5. #4
    Up-to-date   Adjudant's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 May 2008
    Locatie
    Gouda (NL)
    Berichten
    96
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    17 keer in 13 posts

    Word leidt een eigen leven

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Waarom zou dat niet mogelijk zijn? Het is blijkbaar corrupt geworden, vandaar dat er wel degelijk iets aan de hand is.
    MS Visual Basic blijft actief: dit betekent dat je macro's hebt toegestaan. Schakel dit alvast uit om te beginnen in de sectie instellingen.
    Om normal.dot te repareren,verwijs ik naar deze pagina. Het gaat wel om een eerdere versie dan jij waarschijnlijk hebt, maar de locatie klopt in elk geval. Normal.dot is terug te vinden onder Gebruikers-jouwnaam-appdata-roaming-microsoft-sjablonen.

    Lukt deze operatie niet, is een herstel van je Office de enige oplossing. Hiervoor heb je wel het installatie-medium nodig.
    Dank voor je reactie!

    'Sjablonen' komt als map bij mij niet voor in "C:\Users\Adjudant\AppData\Roaming\Microsoft". Dus een "reparatie" van een .dot bestand zit er kennelijk niet in (MS Office 2016 Professional Plus).
    Daarbij komt dat ik met Word nooit anders dan een brief of eenvoudig documentje maak. Macro's - ik zou niet weten wat dat zijn - gebruik ik dus al helemaal niet. MS Visual Basic is mij eveneens volledig onbekend.

    Tijdens 'Herstellen' gaat er kennelijk ook iets mis: Foutcode 30016-13 ??

    Het zal wel weer één van de zegeningen van Microsoft (bagger)software zijn...

    Ik moet de pc rebooten om verder te kunnen met 'Herstel', dus wordt vervolgd.

  6. #5
    Up-to-date   Adjudant's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 May 2008
    Locatie
    Gouda (NL)
    Berichten
    96
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    17 keer in 13 posts
    Daar ben ik weer. De software herstellen lukte lokaal dus niet vanwege die foutcode. Er bleef niets anders over dan de online herstelprocedure te volgen.
    Dat heeft geruime tijd geduurd! Aanvankelijk dacht ik zelfs dat er helemaal niks meer gebeurde omdat het proces bijna een uur op 2% bleef steken. Maar opeens was het klaar.
    Het probleem is opgelost. Topic mag/kan worden gesloten.

  7. De volgende 3 gebruikers bedanken Adjudant voor deze nuttige post:

    compuchrisje (19 April 2020), Obsessed (20 April 2020), salmax (20 April 2020)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. E-mail adres leidt z'n eigen leven
    Door JoerieThe20st in forum HijackThis
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 26 September 2010, 08:17
  2. Pc leidt eigen leven
    Door JRZ in forum HijackThis
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 26 May 2010, 16:35
  3. zoeken via google leidt naar aisce.com ....
    Door irisvdz in forum HijackThis
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 2 March 2007, 22:13
  4. kopieren van word naar word
    Door desje in forum Office
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 30 September 2005, 18:54

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •