Ikzelf gebruik Scancircle al een tijdje en werd nog geen enkele keer gecontacteerd door "derden of partners".
Vooreerst was ik ook online op zoek gegaan maar heb toen geen negatieve recensies gezien.

Het werkt wel d.m.v. een .exe bestand dat je de eerste keer download, maar een snelle scan met een betrouwbaar antivirus geeft geen enkel negatief resultaat. Dit bestand is trouwens enkel maar een "portable" scanner en installeert niets op uw computer.
Na de scan wordt je naar een webpagina afgeleid waar de resultaten overzichtelijk opgesomd staan.
Je moet inderdaad wel akkoord gaan met de gebruikersovereenkomst maar dat is ondertussen bijna met alles zo. Ik zou me eigenlijk eerder zorgen maken als er zo géén overeenkomst aangeboden wordt.

Ik heb al verschillende potentiële problemen opgelost na die scans zoals programma's verwijderen die niet meer ondersteund worden en bijgevolg zelf een beveiligingsprobleem kunnen vormen.
De meldingen over nieuwe versies van drivers negeer ik meestal.
Zolang er zich geen problemen met drivers voordoen ben ik van principe dat er geen nieuwere versie moet geïnstalleerd worden.

Tot nu toe heb ik nog niets negatiefs aan Scancircle op te merken.