Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Serverhack

Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Bedankjes
    5.444
    Bedankt
    2.481 keer in 1.234 posts

Serverhack

Hey allen,

Ik heb nog niet zolang geleden de site overgenomen en men heeft me al goed aan het werk gezet.

We hebben samen met de hosting partner gezien dat een hacker de toegang had verkregen tot de webserver op 11/11/2020 en een aantal kritische files van het besturingssysteem had verwijderd waardoor de site niet meer werkte. We hebben de site daarom terug online gebracht, een backup genomen van alle nodige data (files & database) en de server vandaag terug opnieuw geïnstalleerd.

Bijkomend heeft de hosting partner ook wat extra instellingen gewijzigd waardoor dit soort problemen niet meer zou mogen voorkomen.

Ik kan helaas niet met zekerheid zeggen of de hacker zich al-dan-niet toegang tot de database heeft verschaft. De wachtwoorden van de gebruikers zijn altijd 'geencrypteerd' (hash). Maar ik raad alle leden aan om hun wachtwoord te wijzigen.

Onze oprechte excuses voor het ongemak.
    "Friendship. It’s the hardest thing in the world to explain. It’s not something you learn in school. But if you haven’t learned the meaning of friendship, you really haven’t learned anything." ~ Muhammad Ali

2. De volgende 7 gebruikers bedanken ultddave voor deze nuttige post:

compuchrisje (14 november 2020), Fakke_Berto (15 november 2020), Obsessed (15 november 2020), peterus (16 november 2020), salmax (14 november 2020), Typetje (14 november 2020), Vincent (15 november 2020)

mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Bedankjes
    15.602
    Bedankt
    35.953 keer in 14.901 posts
    Eigenlijk is het alles bij elkaar toch vrij snel verholpen, waarvoor dank Dave en de helpers van Neostrada.
    Vergeet bij het uitloggen vooral niet om uw wachtwoord aan te passen en nadien uit te testen of het wel degelijk werkt.

Medewerkers gevraagd voor IT-nieuws, Windows all, Besturingssystemen!!! Ben je gemotiveerd? Contacteer dan één van de admin's

4. De volgende 5 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

Fakke_Berto (15 november 2020), Obsessed (15 november 2020), Typetje (14 november 2020), ultddave (15 november 2020), Vincent (16 november 2020)

Moderator   Typetje's schermafbeelding
    Bedankjes
    2.116
    Bedankt
    2.338 keer in 1.020 posts
    Oh wat een toestand, ik was er al bang voor toen ik al die vreemde berichten zag komen bij het benaderen van de site, gelukkig zijn we weer in de lucht.
    Liefs Typetje
    ALS IK ER NOG NIET BEN, DAN BEN IK IN IEDER GEVAL ONDERWEG

6. De volgende 4 gebruikers bedanken Typetje voor deze nuttige post:

compuchrisje (17 november 2020), Obsessed (15 november 2020), ultddave (15 november 2020), Vincent ( 6 december 2020)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten