Hallo iedereen,
Ik zit met een virus, namelijk ik kan niets meer openen van foto's en andere bestanden, er staat overal dat het een "eqza" bestand is, heeft er daar iemand ervaring mee?
Alvast bedankt
Hallo iedereen,
Ik zit met een virus, namelijk ik kan niets meer openen van foto's en andere bestanden, er staat overal dat het een "eqza" bestand is, heeft er daar iemand ervaring mee?
Alvast bedankt
https://malwaretips.com/blogs/eqza-virus/
De kans op herstel is klein, heel klein.
J.W.
Google is uw vriend
marco (23 November 2023)
Zou inderdaad een ransomeware besmetting zijn.
Staat er op het bureaublad een txt bestandje waarin men om een betaling vraagt?
Indien ja, dan is dat al meteen de bevestiging.
Alles herstellen is bijna niet te doen.
Beste oplossing is, volgens mij, een nieuwe Windows installatie uitvoeren.
* NIL VOLENTIBUS ARDUUM *
marco (23 November 2023)
Vrees hetzelfde, hopelijk heb je ergens je documenten en/of foto's/muziek/filmpjes elders opgeslagen, buiten je systeem. Sluit dus maar liefst geen externe schijf aan, maar herinstalleer gewoon.
Medewerkers gevraagd voor IT-nieuws, Windows all, Besturingssystemen!!! Ben je gemotiveerd? Contacteer dan één van de admin's
marco (23 November 2023)
@marco
Ik vraag mij af : Welke antivirus gebruik je ?
@Rosty
Had een goede antivirus of anti-ransom-beveiliging zoiets kunnen blokkeren ?
Laatst gewijzigd door Merel; 20 November 2023 om 00:54
Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.
marco (23 November 2023)
marco (23 November 2023)
Ik leid hiervan af dat de beveiliging van MS Windows dus niet zo deugdelijk is als ze willen beweren? Ik was dit jaar nog aan het twijfelen of ik nog een beveiligingssoftware ging verlengen. Ik twijfel dus nu niet meer...
Medewerkers gevraagd voor IT-nieuws, Windows all, Besturingssystemen!!! Ben je gemotiveerd? Contacteer dan één van de admin's
marco (23 November 2023)
marco (23 November 2023)
Een gok, want poster heeft niks vermeld over verdedigingssoftware. Maar blijkbaar zou het virus al gekend zijn en te verwijderen, als je geduld hebt en dit eerst wil lezen.
marco (23 November 2023)
Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)
Favorieten/bladwijzers