Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Gevorderd   Bartmen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    480
    Bedankjes
    76
    Bedankt
    28 keer in 22 posts

    Internetbrowser & Login

    Hallo allemaal

    Voor mijn bijberoep als aditeur dien ik regelmatig "on the spot" verslagen via een webportaal in te vullen, dat ook voorzien van de nodige foto's en andere documentatie.

    Jammer genoeg zijn deze niet via een directe link up te loaden en daarom moet ik vaak even overschakelen naar de camera-app (of andere). Wanneer ik vervolgens mijn rapport volledig heb ingevuld, blijkt mijn login vervallen te zijn waarbij mijn rapportgegevens meestal ook niet opgeslagen zijn.

    Ik heb dit reeds met een andere browser (Chrome & Firefox) geprobeerd maar dit blijkt niet te helpen. Andere gebruikers zouden er geen last van hebben dus ik vermoed dat het ergens aan mijn Android-instellingen zal liggen.

    Iemand enig idee want ik ben ten einde raad!

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Heb je voordat je aan je verslag begint al iets voorbereid? Dat kan helpen om alles sneller te laten verlopen.
    Er moet ergens in je browser/invulformulier toch een optie zijn om de verbinding te behouden terwijl je werkt? Zo niet, moét dat allemaal 'on the spot' klaar zijn? Je kan beter fouten vermijden als je wat tijd hebt om iets samen te brouwen. Zeker als je beeldmateriaal moet bespreken.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. #3
    Gevorderd   Bartmen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    480
    Bedankjes
    76
    Bedankt
    28 keer in 22 posts
    Hallo

    Het is een soort invulformulier (met tekstvelden en multiple choise) dat je moet invullen maar het moment dat ik dit dan even weg swipe, lijkt deze mijn login dus te vergeten.

    Ik vermoed dus een of andere instelling van de smartphone in het algemeen of specifiek van de browser app maar ik heb me al suf gezocht. Maar tevergeefs...

  4. #4
    PC-Freak   salmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 February 2008
    Locatie
    Absurdistan en beschamend om te zeggen waar ik vandaan kom
    Berichten
    1.998
    Bedankjes
    9.559
    Bedankt
    3.146 keer in 1.918 posts
    Ik ben niet volledig mee maar bij de instellingen van de chrome browser vond ik deze instelling om u ingelogd te houden.
    Google Chrome > 3 puntjes > instellingen > site-instellingen > sitegegevens op het apparaat > bij mij staat het standaard aan.

  5. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Terwijl je ingelogd bent, moet het toch lukken om dat invulform in een nieuwe tab bij te werken? Zo blijf je in de eerste ingelogd en eveneens in de tweede.
    Als voorbeeld heb ik hier even Minatica zelf: ik ben hier ingelogd, maar wil een discussie zoeken op de rest van het forum. Dat kan gewoon in een tweede tabblad, geen extra inlog nodig.
    Nog een opmerking: bij het inloggen op je account, staat er dan dat je automatisch wordt uitgelogd als je uit die pagina gaat? Dan moet dat dus ongedaan gemaakt worden.
    Nog ter info: op welk apparaat doe je dit allemaal? Ik zie mijn dochter soms ook bezig met haar smartphone, daar doet ze zowat alles mee (zegt ze), maar achteraf is de klus toch sneller geklaard op een laptop of zelf met een tablet.
    De tijd dat we alles met één usb-stick kunnen doen, kan nog komen, maar dat is nu nog niet het geval. Gelukkig maar he.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. #6
    Gevorderd   Bartmen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    480
    Bedankjes
    76
    Bedankt
    28 keer in 22 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door salmax Bekijk bericht
    Ik ben niet volledig mee maar bij de instellingen van de chrome browser vond ik deze instelling om u ingelogd te houden.
    Google Chrome > 3 puntjes > instellingen > site-instellingen > sitegegevens op het apparaat > bij mij staat het standaard aan.
    Jammer genoeg niet de oplossing. Het (bijvoorbeeld) openen van de camera zorgt er vervolgens voor dat wanneer ik Chrome heropen, ik eerst een "voorbeeldpagina" te zien krijg en vervolgens terug de "live" versie. Wanneer ik dan mijn formulier wil opslaan, krijg ik de melding dat ik uitgelogd ben (waarna ik dus terug van 0 kan beginnen).

  7. #7
    Gevorderd   Bartmen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    480
    Bedankjes
    76
    Bedankt
    28 keer in 22 posts
    Exact mijn idee dat dat gecombineerd zou moeten lukken maar jammer genoeg is het tegendeel waar. Wanneer ik dus even van tabblad (of app) verander, krijg ik dus eerst een voorbeeldpagina te zien waarna mijn login (en gegevens) dan komen te vervallen en wanneer ik dan op valideren (van het betreffende formulier druk) zegt hij dat ik ben uitgelogd.

    Het zou inderdaad handig zijn om dit op een laptop of tablet te kunnen doen maar soms gebeuren de checks op anonieme wijze en dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat de locatie dit opmerkt (met een smartphone kan dit dan weer wel incognito).

  8. #8
    Gevorderd   Bartmen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    480
    Bedankjes
    76
    Bedankt
    28 keer in 22 posts
    Extra opmerking: Ik vermoed dus dat de voorbeeldweergave het probleem vormt... Maar ik heb er het raden naar welke instelling dit is. Heb me al suf gezocht (en Gegoogelt).

  9. #9
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Dus àlle apps op je smartphone hoeven geen locatiegegevens? Ik vrees dat dat een misvatting is.
    Ik heb geen idee welke gegevens je moet doorsturen, maar vermits dat toch op een website komt, is dat toch geen probleem?
    Terzijde: ik vraag me af wat een aditeur is. Bedoel je editeur of auditeur? Er is wel een verschil tussen beide, me dunkt.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. #10
    Gevorderd   Bartmen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    480
    Bedankjes
    76
    Bedankt
    28 keer in 22 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Dus àlle apps op je smartphone hoeven geen locatiegegevens? Ik vrees dat dat een misvatting is.
    Ik heb geen idee welke gegevens je moet doorsturen, maar vermits dat toch op een website komt, is dat toch geen probleem?
    Terzijde: ik vraag me af wat een aditeur is. Bedoel je editeur of auditeur? Er is wel een verschil tussen beide, me dunkt.
    Je vraag rond locatiegegevens is me eerlijk gezegd niet duidelijk... Maar er zijn wel degelijk meerdere Apps met deze toestemmingen, dat is ook geen issue.

    De gegevens die ik moet invoeren, variëren van tekstvelden tot en met een aanduiden bolletjes. Dit gedurende audits (controles eigenlijk).

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. EA login
    Door Duellum in forum Games technische problemen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 29 August 2012, 19:40
  2. login's
    Door foxofinfinety in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 27
    Laatste bericht: 24 September 2007, 16:20
  3. xp login kraken
    Door DjQue in forum Windows
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 14 January 2007, 01:57
  4. internetbrowser
    Door flosh in forum Internet
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 14 September 2006, 20:11
  5. login verlies
    Door papypc in forum Windows
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 22 August 2006, 12:53

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •