Dag iedereen

Ik kamp al een tijdje met ergernissen wegens het traag reageren van mijn laptop op dagdagelijkse handelingen.

Wanneer ik vervolgens in taakbeheer ga kijken, zie ik dat op zulke momenten het werkgeheugen (zowel processor alsook het geheugen) steeds (bijna) op hun maximum zitten. Initieel vond ik geen verklaarbare reden en heb ik mijn computer al eens een keer geformatteerd en een schone Windows opnieuw geïnstalleerd maar dat leverde geen soelaas.

Vervolgens merkte ik dat Google Chrome wel eens aan de basis kon liggen maar wanneer ik deze recent door Firefox vervangen heb, blijft hetzelfde probleem gelden maar nu is Firefox de boosdoener. Of ik nu één of 30 tabbladen heb openstaan, het geeft allemaal dezelfde vertragingen. Ik heb enkele extensies geïnstalleerd, waaronder: Adblocker, I don't care about cookies, Lastpass, Referer Control en Viking Deals maar deze kunnen mijn inziens toch niet het grote werkgeheugen opslurpen?

Mijn laptop (Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz en 12.0 GB Ramgeheugen) zou een normaal dagdagelijks gebruik toch wel moeten aankunnen?

Iemand enig idee welke actie(s) ik nog verder kan ondernemen vooraleer ik hem tegen de muur gooi?

Thank you!!