Goedemiddag allemaal,
Sinds vandaag krijg ik geregeld de melding van Microsoft Smart Defender dat de pagina van OneDrive dat "deze site is gerapporteerd als onveilig" met een rode achtergrond. "Gehost door onedrive.live.com".
Het zegt verder dat "Microsoft raadt u af naar deze site te gaan. Microsoft heeft een melding ontvangen dat deze site risico's op phishing bevat waarmee kan worden geprobeerd om persoonlijke of financiële gegevens te stelen." Ik heb op "Terug" geklikt.
Het is de link die ik aanklik in Outlook (mijn persoonlijke account) linksboven in het scherm. De URL heeft https:// aan het begin.
Ik zag dat gisteren twee bestanden "Microsoft 365 en-us" en de Nederlandstalige versie geïnstalleerd waren. Ik gebruik de gratis online versie van Office en dit is mogelijk gebeurd toen ik bewerken inschakelde en moest inloggen. Deze heb ik beide via het configuratiescherm verwijderd.
Ik heb gescand met Norton anti-virus en Malwarebytes (de gratis versie), die beiden niks vonden. Ik heb een Windows laptop en gebruik Microsoft Edge.
Moet ik mij zorgen maken? Kan ik onderzoeken op een andere manier of er malware of virussen geïnstalleerd zijn?
Alvast heel erg bedankt!
Favorieten/bladwijzers