Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: alleen lezen op dvd

  1. #1
    creature2you
    Gast

    alleen lezen op dvd

    ik heb hier enkele rewritebledvd's..;maar nu ik die eens wil leegmaken krijg ik de melding dat ik niets kan bijvoegen/verwijderen omdat de files allemaal het kenmerk "alleen lezen" hebben.

    Nu heb ik dat proberen te veranderen bij eigenschappen maar blijkbaar wil die ergens die verandering niet doorvoeren...hoe kan ik dat nu wijzigen zodat ik die dvd rw toch kan leegmaken..

    mvg

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Een rewritable cd of dvd werkt net gelijk een gewone writable cd/dvd. Je kan er data opzetten, maar nooit van wissen. Zolang je de cd/dvd niet afsluit kan je wel data bijlaatsen.
    De data wordt geschreven en de inhoud wordt geschreven. Verander je de inhoud van de cd/dvd wordt eigenlijk het vorige ongeldig gezet en wordt de nieuwe data inhoud geschreven. Op die manier geraakt dus uw cd/dvd stilaan vol door enkel maar kleine wijzigingen te maken daar alles terug wordt opnieuw geschreven en mee genomen. De kenmerken van een cd/dvd kan je niet veranderen daardoor. Het is altijd enkel lezen dat je kan van een bestand van cd/dvd. Op de lege plaats kan je een bestand 1 maal schrijven en krijgt dan het kenmerk 'enkel lezen'.
    Rewritable betekend dus niet dat je zomaar op cd/dvd bestanden eindeloos kan wissen en schrijven, ze worden immers telkens herschreven (bij gezet). Zo kan je dus een volle cd/dvd hebben met een bestand van bv 10Kbyte.
    Wat je dus moet doen als ze vol komt te staan is ze terug formateren. Dat kan je bv met nero. Bij formateren worden alle data weer gewist en ook de hele inhoudstabel. Je kan dan de cd/dvd weer gelijk nieuw gebruiken, dus alle data is verdwenen.

  3. De volgende 3 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    creature2you (29 January 2007), parasiet (29 January 2007), Peter.B (31 January 2007)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Word 97 Alleen-lezen
    Door Meleke in forum Office
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 20 September 2006, 18:47
  2. Zeker lezen A.U.B !!!!
    Door cabriocruiser in forum Overige software
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 6 December 2005, 18:28
  3. Opheffen 'Alleen-lezen' op CD-rom
    Door outsider7 in forum Overige software
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 29 July 2005, 15:18

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •