Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Installatie windows

  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    2 June 2007
    Berichten
    6
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Installatie windows

    Dag allemaal,

    ik heb een probleem waar ik geen oplossing voor vind.
    Mijn nieuwe vriend heeft een tweetal jaar geleden een medion PC MT6 gekocht, en deze heeft een jaar perfect gewerkt. Hij heeft me onlangs dit probleem vertelt:

    Na een jaar is de pc problemen beginnen maken, en heeft hij 'm in een pc-winkel binnengestoken. Daar heb ze tot tweemaal toe windows opnieuw geinstalleerd, (en er nog heel veel geld voor gevraagd ook) en telkens werkte de pc de eerste maal perfect. Ondertussen is helaas ook de garantie verlopen en zooeken we dus een degelijke oplossing.

    De problemen beginnen pas wanneer je de pc volledig uitzet en de stekker ook uit het stopcontact neemt om 'm voorbeeld te verplaatsen. Wanneer je 'm dan de volgende keer opstart loopt alles nog perfect tot aan het moment dat je normaal het bureaublad zou moeten zien. Het scherm zelf is volledig zwart, zelfs geen muiscursor zichtbaar (t lijkt bijna alsof het scherm gewoon uitstaat), maar alles reageert nog. Er is een draadloze muis en klavier, en de receiver reageert als je op een toets drukt. Ook gaat de cd-lade open en dicht als je op het knopje duwt. Het lijkt echt alsof de pc perfect werkt maar je eigenlijk gewoon niets ziet. Nochtans is bij het opstarten de logo's van energy en windows en zo allemaal wel zichtbaar.

    Ik heb nu zelf geprobeerd met een format c: en daarna nieuwe installatie van windows. Ook nu heeft de pc een halve dag goed gewerkt, totdat we dachten dat het ok was en dus de pc naar zijn definitieve plaats verhuisden. De pc had nochtans al een tiental keer opnieuw opgestart (maar dit was steeds via 'start opnieuw op' gebeurd). Op het moment dat de pc de eerste keer echt uitgeschakeld werd en in een ander stopcontact gestoken werd en opnieuw opgestart werd is weer alles perfect gelopen tot vlak voor het bureaublad, en toen was daar weer dat verd*de zwarte scherm.

    Heeft iemand dit reeds meegemaakt, waar zou dit kunnen aan liggen?
    Alle herstarten en opstarten, formats en installaties zijn volgens het boekje verlopen. Kan dit aan de windows home editie liggen? Is het eerder een hardware-matig probleem?

    Alvast bedankt voor enige reacties?!?

  2. #2
    Gevorderd   DjQue's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 January 2006
    Locatie
    Ertvelde
    Berichten
    185
    Bedankjes
    146
    Bedankt
    59 keer in 40 posts
    Kan het niet te maken hebben met je scherm of zo? Dat het scherm na een tijdje te veel stroom krijgt of te warm wordt waardoor het uitvalt. Probeer er eens een ander scherm aan te koppelen en kijk of je hetzelfde probleem nog hebt.
    Ik heb tot oneindig geteld...

    ...twee keer!

  3. #3
    Beginner  
    Geregistreerd
    2 June 2007
    Berichten
    6
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Heb ik reeds geprobeerd. De pc is nu in veilige modus heropgestart en in de hoekjes staat veilige modus maar opnieuw is niets van windows zelf zichtbaar

  4. #4
    Gevorderd   DjQue's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 January 2006
    Locatie
    Ertvelde
    Berichten
    185
    Bedankjes
    146
    Bedankt
    59 keer in 40 posts
    Vreemd. Als je die pc nog eens in gang krijgt probeer dan hijackthis te laten lopen. Info hierover zie het Hijackthis forum.
    Ik heb tot oneindig geteld...

    ...twee keer!

  5. #5
    Gevorderd   DjQue's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 January 2006
    Locatie
    Ertvelde
    Berichten
    185
    Bedankjes
    146
    Bedankt
    59 keer in 40 posts
    Het kan ook te maken hebben denk ik met je geheugen. Dit blijft (dacht ik toch) werken zolang er stroom is. Als je de stekker uittrekt verliest hij dus de gegevens en kan hij blijkbaar windows niet meer vinden.
    Ik heb tot oneindig geteld...

    ...twee keer!

  6. #6
    Beginner  
    Geregistreerd
    2 June 2007
    Berichten
    6
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    kan ik dat hijackthis.Exe via dos laten lopen? Ik kan aan windows weer helemaal niet meer aan. Anders wordt het opnieuw een format c: denk ik, en deze keer hoegenaamd niet uit tde stekker trekken

  7. #7
    Gevorderd   DjQue's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 January 2006
    Locatie
    Ertvelde
    Berichten
    185
    Bedankjes
    146
    Bedankt
    59 keer in 40 posts
    daar vrees ik voor. Je zult wat moeten wachten op reacties van meer gevorderden want dit gaat mijn (beperkte) pc-kennis te boven
    Ik heb tot oneindig geteld...

    ...twee keer!

  8. #8
    Up-to-date   Acer199's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 October 2006
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Berichten
    23
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 4 posts
    Vermoedelijk een kapotte sector op de harde schijf, waar juist de opstart files instaan. Probeer een andere harde schijf in te bouwen. Of bouw je harde schijf uit en controleer ze in een andere pc.
    (\__/)
    (='.'=) Dit is konijn. Zet hem ook in je handtekening
    (")_(") zodat hij de wereld verovert.

  9. #9
    Beginner  
    Geregistreerd
    2 June 2007
    Berichten
    6
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Dus een kapotte sector kan je net zo goed zien als een kapotte harde schijf? Dan wordt het een nieuwe harde schijf? Kost zoiets veel?

  10. #10
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.886
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.631 keer in 1.038 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lynnekebeestje Bekijk bericht
    Dus een kapotte sector kan je net zo goed zien als een kapotte harde schijf? Dan wordt het een nieuwe harde schijf? Kost zoiets veel?
    Kunt beter even wachten tot er nog antwoorden komen voor alleer je iets nieuw gaat kopen

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. [grub] nieuwe installatie van windows xp
    Door Booster in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 5 January 2007, 15:38
  2. probleem installatie windows
    Door Madatack in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 18 December 2006, 01:12
  3. Geen muis bij installatie windows xp
    Door jens in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 31 August 2006, 20:07

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •