Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    17 November 2006
    Berichten
    16
    Bedankjes
    13
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Windows Start niet meer na plugin van Externe hd

    Mijn vriend heeft in de Makro een externe hd van PackardBell Type Store&Save3400-750Gb,met 12V voeding en usb aansluiting gekocht.
    Ik heb bij hem thuis in vista er 3 primaire partities opgemaakt .Bij heropstart wilde windows niet meer starten.Ik heb toen bij gebrek aan tijd de Hd afgekoppeld en mee genomen naar huis .Nadien starte zijn pc terug op zonder problemen .Ik sluit ze nu op mijn pc aan en krijg net het zelfde probl.In mijn bios staat zeker alles goed .Zou het iets kunnen te maken hebben met primaire of uitgebreide partitie of Logisch station. Ik meen mij iets te herinneren in een cursus die ik gevolgd heb een paar jaar geleden van pc technologie.De cursus zelf heb ik eens uitgeleend en is nog steeds niet terug ,dus opzoeken kan voorlopig ook niet .Indien er iemand een oplossing weet voor het probl van harte welkom .
    gerrit

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.028
    Bedankjes
    59
    Bedankt
    3.145 keer in 2.294 posts
    Kijk in de bios naar uw opstartvolgorde. Zet uw interne harde schijf als eerste.

    Uw pc wil opstarten van uw externe harde schijf, wat natuurlijk niet gaat.
    J.W.
    Google is uw vriend

  3. De volgende gebruiker bedankt J.W. voor deze nuttige post:

    gerritvdb (18 February 2008)

  4. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    17 November 2006
    Berichten
    16
    Bedankjes
    13
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    in de bios staat mijn opstartvolgorde 1/plextor dvd 2/interne Hd 1 met xp en vista in dualboot en diskette station 3 ik heb die plextor ivm terugzetten van een image (opstart cd-r)op 1 gezet al maanden geleden die externe usb is niet te vinden.Zou het kunnen dat het automatisch veranderd als ik die hd inplug.Ik vind het raar dat het op 2 pc's het zelfde probleem is .ik heb die bios bij mijn vriend ook gecontroleerd maar daar stond de interne hd als nr 1.Die bios instelling was ook mijn eerste mening .Ik ben geen expert hoor .Kan mij alleen een beetje behelpen.
    Gerrit

  5. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.028
    Bedankjes
    59
    Bedankt
    3.145 keer in 2.294 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerritvdb Bekijk bericht
    Ik heb bij hem thuis in vista er 3 primaire partities opgemaakt .Bij heropstart wilde windows niet meer starten.Ik heb toen bij gebrek aan tijd de Hd afgekoppeld en mee genomen naar huis .Nadien starte zijn pc terug op zonder problemen .Ik sluit ze nu op mijn pc aan en krijg net het zelfde probl.In mijn bios staat zeker alles goed .Zou het iets kunnen te maken hebben met primaire of uitgebreide partitie of Logisch station. Ik meen mij iets te herinneren in een cursus die ik gevolgd heb een paar jaar geleden van pc technologie.De cursus zelf heb ik eens uitgeleend en is nog steeds niet terug ,dus opzoeken kan voorlopig ook niet .Indien er iemand een oplossing weet voor het probl van harte welkom .
    gerrit
    Waarom op een externe harde schijf primaire partities maken?
    Een primaire partitie is gewoonlijk wel de plaats waar het besturingssysteem komt (dus de C op uw interne harde schijf).
    Maak eens drie gewone partities.
    J.W.
    Google is uw vriend

  6. De volgende gebruiker bedankt J.W. voor deze nuttige post:

    gerritvdb (18 February 2008)

  7. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    17 November 2006
    Berichten
    16
    Bedankjes
    13
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Bij aankoop was de externe hd ingedeeld als 1primaire partitie met software van PackardBell er op om autom. backups te nemen,ik heb er alleen 3 stations van gemaakt.
    Zal morgen eens alles formateren en van o terug beginnen.
    Ik heb zelf 3 externe Hd met usb plugin en die vormen geen probl met opstarten als ze aangesloten zijn .Dus ik denk het wel te vinden op die hd van Packard Bell
    In ieder geval bedankt voor de moeite
    Gr Gerrit

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 13
    Laatste bericht: 25 June 2007, 20:43
  2. externe HD start niet meer
    Door shiwa in forum Opslagmedia
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 29 May 2007, 20:46
  3. BIOS reset met gevolg dat windows niet meer start
    Door dst in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 22 January 2007, 18:20
  4. PC start niet meer op - toetsenbord werkt niet
    Door caro65 in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 10 September 2006, 18:51
  5. windows xp start niet meer op
    Door iniminimama in forum Windows
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 31 August 2006, 04:22

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •