Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    20 May 2005
    Berichten
    119
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 4 posts

    PC opnieuw installeren

    Goedenmiddag allemaal,

    Ik wil mijn PC herinstalleren, omdat deze inmiddels heel erg traag is. Maar ik wil niet dat ik elke software programma opnieuw moet installeren. Daarom heb ik een backup gemaakt van de belangrijkste software en documenten.

    Ik heb met Acronis True Image de hele computer gebackupt en de data gebackupt.

    Maar als ik nu de pc herinstalleer, kan ik wel alle data terugkrijgen die belangrijk is, maar als ik dan de backup van de hele computer erinstop, krijg ik weer alles wat ik eerst ook had, dat schiet dus niet op, dan had ik de computer net zo goed niet hoeven te herinstalleren.

    Is het dan niet mogelijk om niet de hele computer te backuppen, maar gewoon alleen de belangrijkste software, want bij Acronis True Image heb ik niet de optie om alleen maar belangrijke software te backuppen

    Iemand suggestieS?
    Een dag niet gecomputert is een dag niet geleefd


  2. #2
    Gevorderd   Elboulle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 April 2008
    Locatie
    A'pen
    Berichten
    174
    Bedankjes
    28
    Bedankt
    91 keer in 58 posts
    Maar natuurlijk kan je de progjes die je belangrijk genoeg vind om bij te houden, back uppen...(wat een werkwoord....Lol). Je hebt daar een externe hd voor nodig, of een ander opslagmedium. (Wel groot genoeg liefst voor alles op te slagen wat je wil bijhouden he). Je kopieert gewoon van de ene locatie naar de andere, zo simpel is het. Geen progje voor nodig, gewoon kopieeren naar...
    Dus wat doe je? Je opent de verkenner, je zoekt in de program files naar de progs die je wil bijhouden en kopieeren maar......

    Laat maar weten of het gelukt is!!!!

    Succes!!!

  3. #3
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Eigenlijk doe je best een image direct na een nieuwe installatie van je os en je belangrijke programma's. Dan heb je een goede image. Je steekt er dus best nog een keertje tijd in. Alle doc's zet je dus, zoals elboulle al zei, op een externe hd en dan je hd maar formateren en opnieuw installeren maar.

  4. #4
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Klop wat kokki zegt. Je kan best een image maken nadat je de pc hebt geinstalleerd. Zorg er ook voor dat je alle update's van geinstalleerd programma's heb gedaan, vooralleer je een image maakt.
    Data, kan je ook op een tweede partitie van je harde schijf zetten, indien je niet in bezit bent van een externe harde schijf.
    Moest je nadien problemen hebben is het enkel de image terug zetten, wat update's binnenhalen en je pc is weer klaar voor gebruik.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. xp opnieuw installeren vanaf xp cd
    Door biep in forum Windows
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 2 November 2006, 21:56

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •