Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Up-to-date   marcc_256's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 June 2009
    Locatie
    Het prachtige pajottenland
    Berichten
    16
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    Ongelukkig Windows 98 heel traag geworden

    Hoi iedereen, Heb voor mijn dagelijks werk een goede, snelle winXP PC draaien. Maar doordat ik een paar jaren geleden eens een groot probleem heb gehad met een viruske, en ALLES kwijt was, heb ik nu geen aansluiting meer op deze PC. Wel gebruik ik een oude celeron 433 MHz pc, 256Mb ram, en windows 98SE. Als anti-virus draai ik NOD32 en als anti-spy gebruik ik SPY-BOT. Geen van beide vinden problemen. Ben geen groot genie in de PC wereld dus, misschien zijn deze programma's niet de beste. Mijn PC neemt zijn tijd in opstart, gebruik en hij loopt soms volledig vast. Ook de muisbewegingen op het scherm is heel traag. Mijn vraag: Bestaat er een software die dit alles eens opkuist ? Krijg regelmatig mails van bij PC-fix (PcOneClickFix), is dit een goed programma ? Waarschijnlijk ben ik niet de eerste met deze problemen, maar heb zo niet onmiddellijk een antwoord gevonden in de oude berichten. groetjes, Marc

  2. #2
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    Als je Ccleaner download en je dat runt, worden al je tijdelijke internetbestanden en dergelijke verwijderd.
    Ik denk trouwens dat je Ccleaner in hier in de downloadsectie kan vinden.
    Grtz,
    Kristof

  3. De volgende gebruiker bedankt butskristof voor deze nuttige post:

    marcc_256 (19 August 2009)

  4. #3
    Up-to-date   marcc_256's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 June 2009
    Locatie
    Het prachtige pajottenland
    Berichten
    16
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Wel, heb deze allemaal in de temp directory verwijderd. En heb daarna een defragmentatie van de HD uitgevoerd. Is dit niet genoeg, of moet ik dit nog eens met een programma doen ? Marc

  5. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    3 November 2007
    Berichten
    244
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    69 keer in 48 posts
    Marc, die systeeminfo onder jouw profiel klopt die dan niet meer? Je zou met CCLeaner ook het register kunnen opschonen. Stel wel eerst de optie back-up maken in! Altijd verstandig is een normale schijfconrole uit te voeren. 256MB RAM, daar kun tegenwoordig niet meer mee werken.
    Laatst gewijzigd door De Hulk; 19 August 2009 om 18:49

  6. #5
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    De aard van je probleem is volgens mij een heel andere zaak. Je hebt nog steeds een sterk verouderde pc maar gebruikt daar vrij nieuwe software op waarschijnlijk. Je zal het wel wat kunnen oplappen met defragmentaties etc. Maar echt snel gaat ie nooit worden.
    Kan je niet gewoon de XP pc gebruiken ofzo, vermits je zegt dat je er zo een hebt staan ?

  7. #6
    Up-to-date   marcc_256's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 June 2009
    Locatie
    Het prachtige pajottenland
    Berichten
    16
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    1) aan DE HULK : 256 Mb ram is dezer dagen niet veel meer, maar om wat rond te surfen met een WIN98SE OS is dit meer dan voldoende. 2) aan CARL : Het werkte allemaal veel sneller een paar maanden geleden. Heb geen extra software van het zware kaliber zodus. Vraag: bestaat er geen software waarmee je kan zien wat voor programma's er draaien op je PC. (nodige en onnodig) Marc

  8. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    3 November 2007
    Berichten
    244
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    69 keer in 48 posts
    Je spreekt jezelf tegen. Kijk nou eens naar punt 2. Daar raak je toch de kern van de materie, alle programma's die mee opstarten en tijdens het uitvoeren van programma's nog worden geactiveerd maken gebruik van dit geheugen dus ook antivirus en andere (internet) security software. Onder Ctrl-Alt-Del (Windows Taakbeheer) kun je gegevens vinden. CCleaner heeft een opstartmanager > Gereedschap > Opstarten en dan kun je zien wat er mee opstart. Succes.
    Laatst gewijzigd door De Hulk; 19 August 2009 om 20:24

  9. De volgende gebruiker bedankt De Hulk voor deze nuttige post:

    marcc_256 (22 August 2009)

  10. #8
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.842
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Nog eens extra programma's gaan downloaden en zeker die OneClick-zaken zou ik zeker niet doen.
    Windows 98SE doet het prima met 256 mb Ram en als die nog up-to-date is tot de laatste update van dat systeem, kan je er nog wel even tegenaan.
    Maar vermits de meeste toepassingen nu bijna continu om internet vragen, raak je toch hopeloos achter. Als dat systeempje toch 'maar' enkel dient om wat te surfen, zou ik zeggen: herinstallatie.
    Zorg dat je al je drivers bij elkaar hebt (in downloadsectie vind je wel wat ervoor, bv Drivermax) en zet die op een schijfje, idem voor andere zaken die je hebt opgeslagen.
    Spijtig genoeg is de ondersteuning voor jouw versie beëindigd, maar hier en daar kan je nog wel wat bijeensprokkelen, bv bij deze.
    Je kan nog wel bij Microsoft aanbellen, maar enkel tegen betaling, en ik denk niet dat het de prijs nog wel waard is.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  11. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    marcc_256 (22 August 2009)

  12. #9
    PC-Freak   zariash's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    1.223
    Bedankjes
    111
    Bedankt
    271 keer in 218 posts
    misschien moet je eens iets anders proberen bv linux ik heb hier meerdere pc's staan en
    probeer eens deze http://nl.wikipedia.org/wiki/Damn_Small_Linux of http://www.puppylinux.org/
    ik heb hier een p3 450 mhz en 384 mb ram met 8 gb hd en gebruik puppy linux opgestart in 10 sec geen gedoe met drivers installeren alles gaat automatisch je hoeft deze zelfs niets te installeren gewoon draaien vanaf cd .
    grtjs

  13. #10
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.320
    Bedankjes
    944
    Bedankt
    947 keer in 644 posts
    Kan je bij Windows 98 een reparatie uitvoeren net zoals bij XP?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. PC heel traag !!!!!
    Door t896743 in forum HijackThis
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 26 February 2009, 09:07
  2. pc is heel traag
    Door johan k in forum HijackThis
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 2 October 2007, 20:29
  3. laptop zeer traag geworden
    Door goofy in forum HijackThis
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 10 March 2007, 19:09
  4. Reacties: 16
    Laatste bericht: 23 January 2007, 13:23
  5. pc is traag geworden
    Door lem in forum HijackThis
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 11 November 2005, 18:26

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •