Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Vraag Partionering ? Wat is momenteel de beste software keuze

    Ten gevolge Ubuntu 10.04 "clean" installatie (welke ik voor een keer automatisch liet verlopen in plaats te kiezen voor handmatige de partionering) zit ik met een partitionering die flink door elkaar werd geschud (en al voor wat emoties heeft gezorgd, zoals een tijdelijk niet meer "door-startende" Windows-XP en een rusteloze nacht).

    HOOFDVRAAG :
    Welke software is momenteel te verkiezen ?
    Gebruiksgemak ? Mogelijkheden ? Mijn ervaring is dat men best Windows totaal buiten spel zet inzake partionering en van op Floppy of CD opstart.

    Ik zal hierionder enkele bevindingen schrijven van programma's die nogal door de mand vallen op bepaalde zaken.

    PartitionMagic
    Helaas is deze zeer goede software van Powerquest in slechte handen gevallen en noemt nu "Norton Partition Magic". Als gewoonlijk met Symantec, heeft de firma deze goede software van Powerquest afgesnoept maar laten wegrotten. Niet meer actueel. Als je die PM hebt liggen, vergeet zeker niet alle bootable floppies te maken. Er zitten een paar onschatbare zaken tussen (niet alleen het PM programma).

    GParted
    Ik heb de laatste versie gedownload en die heeft dezelfde bug als de vorige.
    Het icoon voor EXIT werkt niet. Zelfs de knop EJECT van de drive wordt geblokkeerd !!? Een geforceerde power-off, gevolgd door power-on, is nodig om de CD uit de drive te kunnen halen. Ondervinden jullie dat ook ?

    Het lijkt wel goed te werken maar de interface aspecten met de gebruiker en de layout is erg kaal.

    Er zijn natuurlijk andere programma's die ik absoluut nog niet ken. Ik moet eens gaan Googlen naar "vergelijkende" reviews van die softwares, maar persoonlijke ervaringen zijn hier zeer welkom. Bedankt
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  2. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    peenif (19 September 2010)

  3. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Voorlopig heb ik enkel maar de kado-versie van Partition Magic éénmalig gebruikt voor de vista-laptop. Natuurlijk alle stappen braaf gevolgd, waarbij ook de aan te maken schijfjes vooraf.
    Bedoeling was om een grotere C-partitie te maken met twee kleinere ernaast: één voor bijkomende programma's buiten Vista en Office en één voor Data.
    Het maken van de partities bracht geen enkel probleem mee, ook niet diegene die je hierboven beschrijft. Alleen werd het terugzetten van de image een geduldwerkje...

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Merel (22 September 2010), peenif (19 September 2010)

  5. #3
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Euh, heb in het verleden toch ook al paar keer gebruik gemaakt van partition magic en ik denk dat dit veruit het beste is wat er op de markt is voor dit soort taken. Ik heb nooit echt iets anders geprobeerd, maar je hoort en leest ook altijd over partition magic als het over dit soort taken gaat, dus ik zou niet twijfelen eigenlijk.


    Grtz Nightraver.
    Only great minds can afford a simple style.

  6. De volgende 2 gebruikers bedanken nightraver voor deze nuttige post:

    Merel (22 September 2010), peenif (22 September 2010)

  7. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Gek maar ik heb eigenlijk nog nooit een partionerings programma nodig gehad
    Eerst en vooral heb ik het zo wie zo zelden nodig en als ik echt moet partioneren gebruik ik true image Ik werk steeds met een image van mijn installatie als backup. Moet ik andere partities hebben gebruik ik gewoon true image voor image te maken en terug te zetten. Je kan daar kiezen hoe groot je partitie is om terug te zetten Mss een omweg maar het werkt wel

  8. De volgende 2 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    Merel (22 September 2010), peenif (22 September 2010)

  9. #5
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Ik heb zeer recent ervaren dat PartitionMagic als trialversie de taak die ik wou doen (twee partities samenvoegen) niet wou uitvoeren, toen ik 'apply' drukte kreeg ik een pop-up dat het een trialversie was en werd verwezen naar de homepage, toen werd ik via de Powerquest link inderdaad automatisch doorgestuurd naar Symantec. Wat dit programma dan wel doet in trialversie is mij onbekend.

  10. De volgende gebruiker bedankt peenif voor deze nuttige post:

    PeterN (22 September 2010)

  11. #6
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Update Topic start :

    Er zijn blijkbaar toch vergelijkende reviews te vinden.
    Toch nogtoe vond ik al deze : http://www.techsupportalert.com/cont...on-manager.htm
    waar goed werk is verricht op freeware partionering software.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  12. De volgende 2 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    peenif (23 September 2010), PeterN (22 September 2010)

  13. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Wie zuinig is op zijn software en de opstartdiskettes nog bezit van oudere Windows, kan deze ook gebruiken om partities aan te maken. Natuurlijk is het bezit van een diskettestation dan een must.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  14. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    peenif (23 September 2010)

  15. #8
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    Ik heb toen Windows 7 uitkwam EASEUS partition manager herhaaldelijk gebruikt om mijn schijf met vista er op te herverdelen om alzo Windows 7 er op te zetten,zeer eenvoudig in het gebruik en hoewel freeware doet het alles wat het moet doen.
    http://www.partition-tool.com/

  16. De volgende 2 gebruikers bedanken Silverwing voor deze nuttige post:

    Merel (27 October 2010), PeterN (27 October 2010)

  17. #9
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Easeus "bekijken" of "gebruiken" ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silverwing Bekijk bericht
    Ik heb toen Windows 7 uitkwam EASEUS partition manager herhaaldelijk gebruikt om mijn schijf met vista er op te herverdelen om alzo Windows 7 er op te zetten,zeer eenvoudig in het gebruik en hoewel freeware doet het alles wat het moet doen.
    http://www.partition-tool.com/
    PartitionMaster 6.1.1 Home Edition Free
    Deze heeft het nadeel dat het wel Unix partities ziet maar ze niet kan herkennen laat staan definiëren. Het is dus uitgesloten voor Unix partities.

    Het enige wat deze versie er mee doet is ze "Other" noemen. Ik vind dit wat aan de magere kant. Het is dan ook een programma voor Windows, waarin het wordt geïnstalleerd. Bovendien is de font van de freeware versie niet echt om naar huis te schrijven. Dus ok voor Windows dan maar.

    De betalende versie van Easeus
    kan men met een gratis "demo" versie benaderen, maar dat geen "trial" probeerversie want uiteindlijk kan men er niks mee doen omdat de uitvoering van uw gevraagde acties is desactiveerd. Of de betalende versies linux partities kan herkennen en bewerken weet ik niet. De layout ziet er wel mooier uit dan de freeware versie.

    Persoonlijk verkies ik
    om Windows volledig spel te zetten om te partioneren via een bootable life CD, waarbij Windows niet automatisch wordt opgestart. De GParted CD heeft echter nog steeds enkele bugs, maar hij werkt wel correct voor de job.

    Andere mogelijkheden dan GParted ken ik helaas niet, buiten de oude diskettes van wijlen Partition Magic van Powerquest. (programma dat nu helaas verwaterde tot Norton Partition Magic, in plaats van upgraded door Symantec)

    GParted zou eventueel kunnen gestart worden van een Ubuntu Life CD, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  18. De volgende 2 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    peenif (27 October 2010), PeterN (27 October 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Aan jou de keuze ...!
    Door fryum in forum Fun
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 25 December 2008, 18:52
  2. Contr-Pan/software ziet software niet!
    Door onesimus in forum Windows
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 25 August 2008, 23:57
  3. Software die niet in de software lijst voorkomt
    Door merlijn in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 9 April 2007, 23:41
  4. beste keuze
    Door XiMiE in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 22 April 2006, 13:58
  5. Geraken jullie momenteel op msn?
    Door Mattehh in forum Internet
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 4 October 2005, 17:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •