Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34
  1. #11
    Gevorderd   Emtec's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Lummen
    Berichten
    305
    Bedankjes
    55
    Bedankt
    45 keer in 38 posts
    Vreemd probleem toch wel...
    Probleem met de router is uitgesloten door het gebruik op 2 locaties (al is de router bij je vriendin wrsch wel een switch)..
    Indien het aan de instellingen van de netwerkadapter of aan de beveiliging van het draadloos netwerk zou liggen, zou de kabel wel nog moeten werken.

    Kan je op internet als je een vast ip adres neemt (ik stel voor om met aangesloten kabel te proberen)?
    bv (aangenomen dat je de standaardinstellingen van je router niet hebt gewijzigd):
    ip 192.168.0.15
    gateway&dns: 192.168.0.1

    Zijn de adapters in apparaatbeheer zichtbaar zonder uitroepteken?
    Programma's als bittorrent, etc kunnen ook je verbinding saboteren door teveel connecties aan te gaan... Even afsluiten tijdens testen.

  2. #12
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    3 October 2006
    Berichten
    62
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    6 keer in 3 posts
    in apparaatbeheer staat alles zonder uitroeptekens en als ik die vaste ipadressen neem en aansluit op de kabel lukt het ook niet

  3. #13
    Gevorderd   Emtec's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Lummen
    Berichten
    305
    Bedankjes
    55
    Bedankt
    45 keer in 38 posts
    Op internet komt dit vaker terug... Zou een Vista probleem zijn.
    Verschillende oplossingen voor gegeven:
    - Norton uitschakelen (indien geïnstalleerd)
    - TCP/IP 6 uitschakelen
    - Uitschakelen van Vista autotuning
    - Drivers netwerkadapters herinstalleren
    - Firmware router updaten
    - Windows Vista opnieuw installeren... (of miss beter windows 7)

  4. #14
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.657
    Bedankjes
    1.286
    Bedankt
    6.674 keer in 2.663 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door krissie Bekijk bericht
    ja ik heb geprobeert om bij mijn vriendin hun netwerk te beveiligen en daar heb ik kunnen inloggen op de router en dan is het fout gelopen
    Heb je dat draadloos gedaan? Dan is heet daar misgelopen. Je moet een netwerk met een vaste kabel beveiligen. Ik heb dat recent ook aan de hand gehad met de laptop van een vriend van mij. Die heeft een B-Box2 van Belgacom. Deze moeten resetten en dan alles opnieuw moeten instellen.

  5. #15
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.747
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Idd, beveiligen doe je altijd best met een kabel van je laptop/pc naar de router toe, niet draadloos. waarom? Omdat nadat je op toepassen klikt in de settings van de router de router beveiligd is en je de verbinding draadloos verliest. Je moet dan terug scannen naar beschikbare netwerken en connecteren met de juist ingestelde beveiliging . Heb je iets mis gedaan kan je het niet veranderen want je krijgt immers geen verbinding meer

    Dus kabel aansluiten tss laptop en pc, laptop opstarten opnieuw, dan maakt hij verbinding via kabel. Open uw browsere en surf naar zijn ip adres 192.168.0.1 als je dat standaard hebt gelaten. Je kan dat adres vinden via stap 1 hier. Daarna kan je weer alles veranderen en instellen.

  6. #16
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    3 October 2006
    Berichten
    62
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    6 keer in 3 posts
    ik heb dat inderdaad draadloos gedaan en er staat ook norton antivirus op. Wat staat me nu best als eerste te doen?
    sorry voor de late reactie maar vandaag niet veel tijd gehad.

  7. #17
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.657
    Bedankjes
    1.286
    Bedankt
    6.674 keer in 2.663 posts
    Zeg eens eerst welke jou provider is. En lees dan mijn vorig antwoord ook eens.

  8. #18
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.747
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g_man Bekijk bericht
    Zeg eens eerst welke jou provider is. En lees dan mijn vorig antwoord ook eens.
    Zie post #6, telenet

    Verbind je kabel met de laptop en surf naar het ip van de router (zie mijn vorig bericht) zodat je instellingen kan wijzigen in de router.
    Je kan vanalles doen om een router te beveiligen, tot in het absurde toe. Even nogmaar eens een overzicht wat je best doet
    - in de settings kies je bovenaan voor 'tools' en links voor 'admin'. Hier zet je onderaan bij 'remote management ' een vinkje bij 'disable' en de wijzigingen opslaan. Hiermee geef je aan dat de router settings enkel bereikbaar zijn via verbinding met je router en niet via afstand over internet.
    - kies bovenaan tab 'home' en 'links' voor wireless. Zet 'wireless Radio' op 'on' om draadloos aan te zetten. Bij 'SSID' geef je de naam in van je draadloos netwerk bv Janssens. Channel laat je staan (staat standaard waarschijnlijk op 6 maar mag anders zijn)
    De Mode laat je ook staan (zal op 'Super G Dynamic Turbo' staan). Volgende twee bolletjes laten staan en dan kom je aan 'SSID Broadcast'. Dat bolletje zet je op enable. Dwz dat straks als je gaat scannen naar beschikbare draadloze netwerken je de naam 'Janssens' gaat zien. Zet nu nog 'security' op 'disable'. Sla op. We gaan eerst alles inorde maken en zorgen dat alles werkt voor we gaan beveiligen.
    - ga bovenaan naar tab 'advanced' en links naar 'filters' en zet het bolletje op 'mac filters'. Eronder zet je het bolletje bij 'disable mac filters en sla weer op. We zetten geen filters op.

    Ik veronderstel dat ze verder niks verandert hebben aan de setting Normaal kan je nu de kabel uit de laptop trekken, scannen naar beschikbare netwerken en dan moet je daar nu de SSID zien die je daarstraks in de router hebt gezet. Je zou er op moeten connecteren en op internet geraken.

    Nu om te beveiligen als alles werkt (controleer dit dus altijd eerst) verbind je terug met kabel en surf je weer naar de instellingen.
    - dat niemand via internet je settings in de router kan wijzigen heb je al gedaan daarnet.
    - neem bovenaan tab 'advanced' en links 'filter'. Deze staat al op mac filtering. Ga nu eerst alle pc's af die toegang mogen hebben en vraag hun mac adres op (zie hier). Zet nu het bolletje bij 'only allow computers ...' en vul eronder de mac adressen in. De pc's die aangelogd zijn ga je in het lijstje naast clone terug vinden wat het makkelijker maakt. Maak zo je lijstje op. Mocht er naderhand een nieuwe pc gekocht worden of iemand wil met zijn laptop connectie, moet je dus het mac adres telkens bijvullen in het lijstje.

    Als je dat hebt gedaan weer kabel weg en testen als alle pc nog werken en internet toegang hebben.
    Daarna pas verder beveiligen eventueel. Enkel de pc's met de opgegeven mac adressen hebben nu toegang meer.

    - Bovenaan tab home, links tab 'wireless'. Zet nu security op een bepaalde keuze. WPA2 is beter dan WPA en deze is op zijn beurt beter dan WEP. Het makkelijkste wat gaat werken overal is wel WEP dan WPa en dan WPA2 Je moet zelf zien maar ik gebruik nog veel het 'onveilige wep' daar elke wireless pc het kan en ik niet direct zie dat hier thuis iemand met zijn auto voor de deur gaat proberen mijn router te kraken; Ze kunnen enkel gaan vaststellen dat ik geen levensbedreigende dingen heb
    Dus kies iets. Let op dat je laptop bij de hand hebt en kijkt welke mogelijkheden die aan kan. bv kies je WEP, 128 bit en Ascii;Vul nu een 13 letter woord in. Kies nu altijd voor HEX, niet voor ascii. Ascii is makkelijker maar in 50% van de gevallen komt je router niet overaan met je laptop kwa karacters. Cijfers daar kan je niet over twisten, dus terug naar hex. Kies key 1 en schrijf nu alle hex waarden op en bewaar het. Nu opslaan.

    Verwijder je kabel en en surf naar beschikbare draadloze netwerken. Je zal nu je draadloosnetwerk met een sleutel symbooltje voor zien staan wat betekend 'beveiligd'. Connecteer er mee en geef nu in je laptop net dezelfde beveiliging op. Ook bv wep, 128 bit key 1 en de hele resem hexwaarden. Je zou nu terug connectie moeten krijgen.

    Succes

  9. #19
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    3 October 2006
    Berichten
    62
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    6 keer in 3 posts
    sorry Petern maar ik kan niet surfen op het ip van mijn router .Ik heb dus het volgende gedaan mijn laptop met een kabel aangesloten op mijn router dus de kabel van telenet komt ook in mijn router,dan heb ik de laptop opnieuw opgestart en dan proberen verbinding maken op het ip van mijn router maar nog steeds zonder succes.Als ip heb ik http://192.168.0.1 gebruikt en kan geen verbinding krijgen wat doe ik verkeerd?

  10. #20
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.747
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Dus kabel aansluiten tss laptop en pc, laptop opstarten opnieuw, dan maakt hij verbinding via kabel. Open uw browser en surf naar zijn ip adres 192.168.0.1 als je dat standaard hebt gelaten. Je kan dat adres vinden via stap 1 hier. Daarna kan je weer alles veranderen en instellen.
    Alles lezen hé
    Uw andere pc's hebben toch nog internet? Geef ook even je besturingssysteem door , XP, Vista, ... dan helpen ze u soms meer specifiek
    Doe eens ipconfig/all zoals er staat en kijk naar je bedrade connectie. Je moet een ip hebben gekregen en het ip van de dhcp server moet er ook staan. Eventueel copieer je de tekst naar hier

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Geen internet maar wel verbinding
    Door veysie in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 10 February 2010, 20:33
  2. Verbinding met router maar niet met internet
    Door kurt5 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 12 February 2009, 00:05
  3. router niet op desktop maar toch internet
    Door atlantis in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 28 December 2007, 14:19
  4. Wel verbinding met draadloos maar geen internet
    Door pietereeckhout in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 23 December 2007, 22:20
  5. Router Belkin geinstalleerd maar geraak er niet mee op internet
    Door Dirkske in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 3 February 2006, 23:43

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •