Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    5 November 2008
    Locatie
    Dendermonde
    Berichten
    116
    Bedankjes
    114
    Bedankt
    15 keer in 10 posts

    Ongelukkig Verplaatsen van de map "Mijn Documenten".

    Beste,
    Heb 2 harde schijven (C) , (F) & 1 externe (G).
    Kwam tot de vaststelling dat (C) en (G) goed gevuld waren. (F) daarentegen practisch leeg.
    Heb dan de zware map "Mijn Documenten" willen verplaatsen naar (F). Maar door een kwestie van pictogrammen heb ik op het bureaublad een map aangemaakt "Mijn Documenten". Nu stel ik vast dat ik 2 mappen heb met identiek dezelfde inhoud. Nml.:
    1. Map met pictogram van "Mijn documenten" op schijf F:\Mijn Documenten, met 3 tabbladen - doel, algemeen & delen.
    2. Gewone map zonder pictogram op F:\ en verder niets ingevuld, met 2 tabbladen , alleen algemeen & delen.
    Deze laatste wou ik uiteraard verwijderen, wat mij niet lukte omdat het een sysyteemmap is en ik "Unlocker" niet durf gebruiken omdat ik dan waarschijnlijk de volledige inhoud van andere map kwijt ben.
    Dank bij voorbaat mij hier dooreen te loodsen.
    Haganibbo.

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.037 keer in 15.354 posts
    Kijk even hier, Hagaa.... Misschien kom je hiermee wat verder en kan je gerust alles rechtstreeks opslaan in die map op de andere partitie. Op je bureaublad zelf maak je geen nieuwe map, maar wel een snelkoppeling naar die verplaatste map.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Haganibbo (25 November 2010)

  4. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    5 November 2008
    Locatie
    Dendermonde
    Berichten
    116
    Bedankjes
    114
    Bedankt
    15 keer in 10 posts
    Hi Copmuchrisje,
    Dat is inderdaad al een tijdje geleden, maar het bewijs dat ik geen onoverkomelijke problemen tegenkwam.
    Alvast bedankt voor je snelle en vriendelijke reactie, zoals gebruikelijk trouwens.
    Om niet teveel te prutsen paste ik een systeemherstel toe. En ja, de map "Mijn Documenten" met het aangepaste pictogram, verscheen op mijn Bureaublad, maar leeg. Daarentegen, en dit begrijp ik niet, zat op mijn schijf (F) nog steeds de map "mijn documenten" die ik verkeerdelijk aanmaakte, maar wel ingevuld. Heb je daar een verklaring voor?
    Als ik meer tijd heb (volop in dringend vertalingswerk) zal ik "Mijn Documenten" overzetten naar (F) de informatie volgend die je me bezorgde. Heb ik toch een probleem, dan hoor je nog van mij!
    Inmiddels, mvg.
    Hagaa... zoals je zegt of indien je verkiest: "de prutser".

  5. De volgende 3 gebruikers bedanken Haganibbo voor deze nuttige post:

    compuchrisje (26 November 2010), peenif (25 November 2010), PeterN (25 November 2010)

  6. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.037 keer in 15.354 posts
    Wie niks uitprobeert, komt ook niks tegen. Dat geldt echter niet altijd als je veel met je pc werkt en er het beste uit wil halen. Dus laat die prutser maar achterwege hoor!

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Haganibbo (27 November 2010)

  8. #5
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    5 November 2008
    Locatie
    Dendermonde
    Berichten
    116
    Bedankjes
    114
    Bedankt
    15 keer in 10 posts
    Ingevolge dringende taken, kan ik nu pas terugkomen op deze post. Compuchrisje liet mij een artikel geworden; "Mappen verplaatsen in XP". Alles is me nu duidelijk. Maar alvorens over te gaan tot het verplaatsen van "Mijn Documenten" naar mijn schijf F, wens ik te vermelden dat ik, na mijn eerder gepruts, deze map op haar oorspronkelijke plaats terug kon zetten. Maar stel ook vast dat ik nu 2 mappen "Mijn Documenten" heb, op dezelfde locatie (C) en van dezelfde grootte.
    Hoe dien ik nu tewerk te gaan?
    Met dank bij voorbaat en mvg.
    Haganibbo.

  9. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.037 keer in 15.354 posts
    Dat wordt een flink vergelijkingswerk! Map voor map controleren op inhoud en verwijderen uit de map 'Mijn documenten' nr 2, naargelang je vordert. Eén van beide zal er inderdaad uit moeten of je Windows raakt van slag. Er bestaan ook progjes om dubbele bestanden op te zoeken en/of te verwijderen. Zolang je hiermee uit je systeembestanden blijft, kunnen die een flink handje helpen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Haganibbo ( 6 December 2010)

  11. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    5 November 2008
    Locatie
    Dendermonde
    Berichten
    116
    Bedankjes
    114
    Bedankt
    15 keer in 10 posts
    Hi Compuchrisje,
    Je stelt: controleren op de inhoud en verwijderen. Het is nu wel zo dat in beide mappen de inhoud identiek is.
    Maar de map "Mijn documenten" 2 verwijderen zal niet gaan (systeemmap), tenzij met Unlocker, maar ben bang deze aan te wenden, uit vrees de inhoud van de zogezegde goede map (met het juiste pictogram)te verliezen. Des te meer je aanhaalde: "Zolang je hiermee uit je systeembestanden blijft". Trouwens, wat bedoel je hiermee? Tenslotte, kan je mij een "progje" aanraden?
    Hoe ga ik best tewerk?
    Dank bij voorbaat en mvg.
    Haganibbo.

  12. #8
    Gevorderd   Edje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 December 2010
    Berichten
    123
    Bedankjes
    24
    Bedankt
    45 keer in 30 posts
    Misschien beter om een nieuwe gebruiker aan te maken en dan na het verschuiven van de documenten het corrupte profiel te verwijderen?

  13. De volgende gebruiker bedankt Edje voor deze nuttige post:

    Haganibbo ( 6 December 2010)

  14. #9
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.037 keer in 15.354 posts
    Open je Verkenner, en ga op je C-schijf op zoek naar de map 'Mijn documenten' onder jouw gebruikersnaam.
    Zie je daar de map twee keer of één keer? ( nuchter bekijken dus). Zie je ze slechts één keer, dan hebben we het gewoon over een dubbele snelkoppeling en zou de map meteen weg mogen op je bureau-blad. Staan er twee, klik dan met rechtermuisknop op de map en kijk onder Eigenschappen onder welk Doelpad ze worden beschreven. Zijn die twee helemaal identiek, dan heb je gewoon een kopie en zou één van beide weg mogen. Begin alvast met het hernoemen van wat je wil verwijderen. Geeft je systeem geen protest, dan kan die map nadien verwijderd worden. Kijk ook meteen of de niet verwijderde map nog normaal te openen is, na het herbenoemen van de dubbelganger.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  15. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Haganibbo ( 8 December 2010), peenif ( 7 December 2010)

  16. #10
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    5 November 2008
    Locatie
    Dendermonde
    Berichten
    116
    Bedankjes
    114
    Bedankt
    15 keer in 10 posts
    Ik reageer op deze discussie omdat mijn situatie enigszins anders is met mijn mappen "Mijn documenten" en zo heb ik de gelegenheid de volledige ploeg, en meer bepaald Compuchrisje, een zalig kerstfeest en gelukkig nieuwjaar toe te wensen.
    Ik recapituleer:
    1 - Bestandsmap "Mijn Documenten" met het correcte pictogram en de "eigenschappen" met3 tabbladen: Doel, Algemeen & Delen.
    Onder "doel" heb ik: F:\Mijn Documenten. Het tabblad "Algemeen" geeft aan als locatie F:\ blanco.
    2 - Bestandsmap "Mijn Documenten" met een klassieke map als pictogram levert onder "eigenschappen" 2 tabbladen nml. Algemeen & Delen. Tabblad algemeen geeft als locatie F:\ blanco.
    Beide mappen hebben hetzelfde volume en inhoud. Wanneer ik in (1) iets ingeef, komt dit automatisch eveneens voor in (2), met tot gevolg als ik map (2) verwijder met "Unlocker" de map (1) leeg is (ik heb het ervaren en moest recoveren, zonder veel succes evenwel).
    3 - Gewone bestandsmap "Mijn Documenten" met 3 tabbladen onder "eigenschappen", Algemeen,Delen & Aanpassen. Algemeen geeft als locatie C:\Documents & Settings\Naam\Mijn Documenten.
    Hoe geraak ik hieruit? Hoe kan ik vermijden 2 identieke mappen "Mijn Documenten" mee te sleuren (nutteloze belasting van mijn schijf F).
    Compudokteres Chrisje zal daar wel weg mee weten!!!
    In afwachting nog mijn beste wensen.
    Haganibbo.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. [WinAll]"Naar map verplaatsen" in context-menu
    Door Dopey in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 16 January 2010, 15:09
  2. Foto's verplaatsen "GSM"
    Door julio in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 19 December 2009, 16:48

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •