Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Melding XP

  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    12 July 2011
    Berichten
    5
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Melding XP

    Hey,

    ik heb een probleempje met mijn windows XP. Ik heb net voor het weekend een herinstallatie gedaan door hem helemaal terug te zetten naar zijn fabrieksinstellingen. Alles netjes opnieuw ingesteld geupdate en noem maar op. Maar nu blijf ik iedere keer als ik mijn pc opstart een melding krijgen: Ga naar configuratiescherm en configureer de systeemonderdelen. Wat hiermee te doen?
    Ik heb het hele hardware lijstje al nagekeken en alles is up to date. Verder zou ik niet weten wat hij met deze melding bedoeld. Aangezien alles verder prima werkt.
    Heb dit al gegoogled maar kom er niet mee verder. Oplosing lijkt een systeemherstel naar waarneer het probleem zich nog niet voordeed. Maar aangezien het een herinstallatie is gaat dat niet op bij mij...

    Groetjes Debbie

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.842
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Heb je bij deze pc enkele CD's mee gekregen: voor je moederbord, geluidskaart (indien niet on-board), videokaart (indien niet on-board). Ofwel kijk je in apparaatbeheer naar de fabrikant en ga je op de resp. websites je hardware laten bijwerken.
    Had je vooraf dan geen backup gemaakt van je instellingen? Dan heb je deze handleiding waarschijnlijk niet gelezen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    salmax (12 July 2011)

  4. #3
    Beginner  
    Geregistreerd
    12 July 2011
    Berichten
    5
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Hallo Chrisje,

    bedankt voor je snelle reactie maar kan er niet veel mee. Ik heb totaal geen enkele cd voor mijn pc. Het is een petitie op mijn harde schijf waar een pc herstel op staat. Is vanuit HP zo gedaan. Hiermee zet ik hem terug naar zijn fabrieksinstellingen en installeert hij alles opnieuw. Verder op sites gekeken om te kijken of alles up to date is maar niks is meer te updaten. Melding blijft helaas wel komen wat ik ook probeer om te doen.
    Ondertussen al een aantal programma's ook gedownload en uitgetest.
    Enkele suggesties hoe ik dit op kan lossen?

    Groetjes Debbie

  5. #4
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    vind ook niet direct een oplossing.
    enkel dit gevonden:http://www.mastaline.com/forum/topic...emonderdelen/1

  6. #5
    Beginner  
    Geregistreerd
    12 July 2011
    Berichten
    5
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Hallo Peter.B,

    heb dat is na zitten lezen, maar ook ik heb mijn pc al meerdere malen opnieuw opgestart. Telkens ook nog blijven zoeken naar oplossingen voor dit probleem maar kom echt niet verder. Bedankt in ieder geval voor het meekijken en denken.

    Groetjes Debbie

  7. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.842
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Het is blijkbaar al een oud beestje, meestal zorgt HP nogal goed voor zijn klanten. Je kan online een afspraak maken om via een chatvenster op hun site te helpen bij het zoeken naar een oplossing. Maar vooraf kan je eens bij Microsoft te rade gaan.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  8. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    1 August 2008
    Berichten
    71
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    11 keer in 8 posts
    probeer eens met een proggie zoals driver genius bvb

  9. #8
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Het probleem oplossen zou eventueel enige ervaring vergen. Als je iemand in je omgeving hebt die computer minded is, vraag gerust hulp (deze topic zou kunne uitlopen op meerdere bladzijden) Misschien ook niet maar dat weet niemand op voorhand.

    Enkele vraagjes :
    1. Als je dubbelklikt op een partitie of andere letter (D: E: F: enz.) krijg je hetzelfde bericht of niet ?
    2. Zijn alle updates uigevoerd voor je Windows EN OOK voor je andere M$ software(via de Windows Update website) ?
    EERST DOEN !
    3. Heb je ervaring met Windows logs nakijken op foutberichten ?
    4. Heb je ervaring met msconfig (om op bepaalde zaken niet te laten opstarten samen met Windows) ?
    5. Kan je overweg met het Engels ? (Inzake verwijzingen naar een mogelijke uitleg)
    Laatst gewijzigd door Merel; 30 July 2011 om 16:44
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  10. #9
    Beginner  
    Geregistreerd
    12 July 2011
    Berichten
    5
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Hallo Merel,

    heb het mensen in mijn omgeving nagevraagd die beetje bekend zijn met computers, maar zij zeggen niet te weten wat te moeten doen. Behalve mijn pc weer opnieuw terug zetten naar zjin fabrieksinstellingen. Daar scihet ik eigenlijk dus niet veel mee op aangezien mijn pc verder helemaal goed draaid.
    Krijg de melding alleen bij het opstarten van mijn computer en verder nooit. Heb zelf niet echt veel ervaring en kan niet overweg met msconfig of windows logs. Mijn engels is matig tot redelijk en kan ik mij altijd wel mee behelpen. Ondertussen beschouw ik het maar als irritant opstart dingetje want meer is het eigenlijk niet.

    Groetjes Debbie

  11. #10
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.842
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Kan je een screenshot uploaden met je hardware-apparaten? De tip contact met HP al uitgeprobeerd? Je kan een chatsessie aanvragen daar hoor. Zorg er dan wel voor dat je de nodige gegevens bij de hand hebt.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Pc start niet op, beeldscherm blijft zwart,melding no video input
    Door sonja6373 in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 14 August 2005, 13:02
  2. melding bij opstarten krijg ik niet weg
    Door jmar2109 in forum Malware
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 14 June 2005, 23:33

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •