Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts

    Back up probleem kan alleen C niet back uppen

    Ik heb mijn Windows 8 volledig terug opnieuw klaar en wil nu een nieuwe systeemkopie maken via w7 bestandsherstel en net zoals het door Microsoft beschreven word.
    Het probleem is dat ik niet de mogelijkheid heb om een keuze te maken welke stations ik in de back up wil,alle stations worden gelijk geselecteerd en ik wil enkel de C van w8 back uppen.
    Ik krijg dus eerst het venster waar ik de keuze maak waar ik de back up wil opslan en daarna volgt normaal het venster waar ik de keuze maak welke stations ik in de back up wil opnemen.Die keuze krijg ik dus niet,Bij mij gat het direct naar het laatste venster waar ik enkel nog op back up starten kan klikken
    Ik heb 2 ssd's,1 met W7 zijnde schijf 0 op de foto en 1 met W8 zijnde schijf 1 op de foto.
    Dan een externe hdd waar de back up systeemkopie moet komen te staan.
    Zoals te zien is zit in de dvd drive de herstelschijf voor w8 die gemaakt is in w8 maar waar toch w7 op staat!
    Wat moet ik doen om alleen van de schijf met w8 een systeemkopie te maken,

  2. #2
    carfran
    Gast
    Silverwing, Schijf 2 met als schijfletter E: is dat de externe harde schijf?

  3. #3
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    Silverwing, Schijf 2 met als schijfletter E: is dat de externe harde schijf?
    Inderdaad!

  4. #4
    carfran
    Gast
    Ik heb mijn Windows 8 volledig terug opnieuw klaar en wil nu een nieuwe systeemkopie maken via w7 bestandsherstel en net zoals het door Microsoft beschreven word.
    Voor alle zekerheid vraag ik het eerst.
    Is dat een dual boot W8 naast W7

  5. #5
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    Voor alle zekerheid vraag ik het eerst.
    Is dat een dual boot W8 naast W7
    Inderdaad,maar op 2 aparte ssd's dus geen 2 OS op één ssd

  6. #6
    carfran
    Gast
    Ik heb mijn Windows 8 volledig terug opnieuw klaar en wil nu een nieuwe systeemkopie maken via w7 bestandsherstel en net zoals het door Microsoft beschreven word.
    Het probleem is dat ik niet de mogelijkheid heb om een keuze te maken welke stations ik in de back up wil,alle stations worden gelijk geselecteerd en ik wil enkel de C van w8 back uppen.
    Ik ga het zo verstaanbaar proberen uit te leggen.
    Een backup maak je van je belangrijke bestanden, zoals je documenten, je muziek, je foto's , je e-mails enz......
    Een systeemkopie zoals het woord het zelf zegt , is een kopie van gans je systeem in de toestand waarin het systeem zich bevind.
    In de systeemkopie word dus automatisch W7 en W8 opgenomen. Crasht één van de harde schijven, heb je geen dual boot meer en zullen er ook problemen zijn met de bootloader en zal geen van beide besturingssystemen nog opstarten.
    Vervang je de gecraste schijf door een nieuwe schijf kun je dan met de systeemkopie het systeem terug in de toestand zetten zoals deze zich bevond voor de crash.(toestand wanneer de systeemkopie gemaakt werd).
    Daarom is het belangrijk om ook regelmatig een backup te maken van je belangrijke bestanden, je e-mail berichten enz....., moest het ooit gebeuren dat je een systeemkopie moet terugzetten.

    Nog een kleine toevoeging.
    Een systeemkopie is ook geen image van een harde schijf, zoals er velen denken.
    Laatst gewijzigd door carfran; 5 July 2013 om 14:14

  7. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    Silverwing ( 5 July 2013)

  8. #7
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    Dat begrijp ik maar waarom is dit zo alleen in w8,In w7 kan ik nog altijd op de vertrouwde manier een systeemkopie maken voor dat station alleen.
    Welk alternatief back up programma is dan aan te bevelen om enkel van de w8 een back up te maken zodat ik als ik weer eens te veel geprutst heb dit kan terugzetten zodat er niets gebeurd is,net zoals ik dat met mijn w7 doe?
    Liefst Nederlandstalig en freeware of anders Engels freeware maar dan één dat eenvoudig te gebruiken is!

  9. #8
    carfran
    Gast
    Zelf gebruik ik Trueimage van Acronis en vind dit een betaalbaar product.
    http://www.acronis.nl/homecomputing/...FUhZ3godd00AVA

    SyncBackFree bestaat in free en betalende versie.

    http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/...kup_maken.html

  10. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    Silverwing ( 5 July 2013)

  11. #9
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    Acronis is me bekend en idd betaalbaar maar als het gratis kan dan toch liever zo.Ga SyncBackFree eens op de pijnbank leggen.
    Heb ook nog wat aan het zoeken geweest en kwam Macrium reflect tegen waar er goede recensies van te lezen zijn,is die ook aan te raden?

  12. #10
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.842
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Macrium reflect zou inderdaad een mooi alternatief zijn. Ik hou het echter ook bij mijn Acronis hoor.
    Macrium Reflect is en blijft Engelstalig, en is gratis voor thuisgebruikers.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  13. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Silverwing ( 6 July 2013)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •