Mijn pc is deze week in herstelling geweest. De oorspronkelijke Windows 7 is alweer gesneuveld op de updates (kwaliteitsuproll e.d.) die al eerder moeilijkheden veroorzaakten.
Omdat de ondersteuning voor Windows 7 toch op zijn einde loopt (januari 2020), vroeg ik om meteen te upgraden naar Windows 10 pro, met behoud van programma's, vooral de betaalde. Volgens de factuur is er een herstel gedaan van Windows 7 pro met nadien de gevraagde upgrade.
En inderdaad, al mijn betaalde toepassingen doen het. De gratis software heb ik niet meteen zitten uittesten.
Alleen, mijn Verkenner doet het niet zoals het moet. In de taakbalk staat die knop waarmee je met een mouse-over een miniatuurweergave kan zien, maar er gaat geen venster open. Ik kan dus niks op mijn systeem opzoeken.
Als iemand een idee heeft, hoe ik dat kan oplossen, graag. Een mail is al verstuurd naar de hersteller, maar natuurlijk werkt die in het weekend niet en ik heb mijn kastje nog maar sinds gisternamiddag terug. Helaas had ik niet meteen gekeken of alles werkte, omdat de kleinzoon hier logeerde. Had ik dat gedaan, had ik nog kunnen bellen binnen de openingsuren.