Trouwe vrienden hebben vastgesteld dat we er een hele poos uit lagen. Oorzaak: de host waarnaar wij waren overgestapt in 2019, is eerst overgenomen door een ander bedrijf, wat niet echt problematisch was, maar opeens zijn die ook weer 'overgenomen' alias verdwenen met de noorderzon. De server waar wij waren gehuisvest lag uit en wij vreesden dat de inhoud van ons forum voorgoed in de vergetelheid was gedonderd.
Ultddave heeft alle moeite van de wereld gedaan om de recentste backup op te vragen, maar er werd niet gereageerd. Gelukkig had Dave zelf ooit een backup gedaan bij die eerste overname.
Daarmee is hij dit weekend bezig geweest om die over te zetten naar onze nieuwe host, nu in eigen land. Helaas zijn er ondertussen wel dingen die veranderd zijn, zoals dat tegenwoordig gaat in de IT-wereld en is er heel veel aanpassing nodig. Vandaar dat onderdelen van het forum nog (hopelijk tijdelijk) ontoegankelijk zijn, maar asjeblief, wees geduldig.

Wat betreft de opslag van foto's, afbeeldingen, eventuele teksten van leden die na februari 2019 eens werden bewaard door ons, die zijn we kwijt. Dave probeert nog altijd om data te pakken te krijgen, maar veel hoop hebben we niet meer.
Hierbij denk ik ook aan onze PSP'ers, als zij nog een kopie van hun werkstukje hebben dat niet meer zichtbaar is en dit willen insturen, zal ik dat graag voor hen plaatsen.
We gaan ook afspreken om zelf ook beter dat backupgebeuren te volgen, maar we moeten ook rekening houden met het dataverkeer.
Zoals ik al zei, zelfs met krukken, rolstoelen, rollators... we doen ons best.