Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Probleem met router

  1. #1
    Up-to-date   stefanmiler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    37
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Probleem met router

    Hello,
    ik heb een probleem met mijn router SMC Wireless broadband router WBR14T-G. Die router hangt rechtstreeks aan mijn kabelmodem (telenet), 1 pc met kabel aan router, en laptop die draadloos werkt.
    Het probleem is dat ik elke dag, wanneer ik mijn pc opzet, geen connectie heb met het internet. Als ik op de router ga kijken, staat die idd not connected. Een release/renew van mijn ip-adres is genoeg (op mijn router dus), dan werkt het perfect. Dit wordt echter vervelend, om elke dag te doen. Om maar te zwijgen over het feit dat mijn vrouwke hulpeloos is als ik niet thuis ben .
    Iemand een gedacht wat het probleem zou kunnen zijn? Persoonlijk denk ik aan een instelling op de router, maar op dat vlak ben ik nog een leek dus...

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.747
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts

    Re: Probleem met router

    Ik heb net nog voor alle zekerheid de manual van uw router bekeken, maar zoals ik al dacht bestaat zo'n setting niet.
    Van het moment dat de router onder spanning komt zal hij verbinding met de modem zoeken. Deze verbinding blijf zolang de router niet wordt gereset of zonder spanning valt. Verlies je de verbinding zou het volgens mij aan volgende kunnen liggen:
    - probleem met router
    - slechte kabel connectie
    - probleem met uw modem
    - probleem bij telenet
    Ivm de router kan je enkel zien dat je de instelling voor uw internet aansluiting op kabel hebt staan, dus dynamisch ip, en bij host enz niks invullen. Dit zal zo zijn, anders had je helemaal geen verbinding.
    Ivm de kabel kan je weinig doen... als het een ganse dag werkt lijkt mij straf dat het dan ineens slecht contact zou geven.
    Ivm uw modem, als deze altijd goed heeft gewerkt, zal het ook daaraan waarschijnlijk niet liggen.
    Ivm met telenet zelf, als ze (net zoals hier de afgelopen dagen) ergens aan het net zijn aan het werken, kan het zijn dat je uw verbinding verliest. Maar onder normale omstandigheden niet. Mijn router steekt voor maanden in zonder naar om te kijken.

    Dus ik zou eventueel nog eens kijken in de settings van de router als de verbinding naar telenet wel dynamisch staat. Anders denk ik dat er niks anders opzit dan, om zeker te zijn, dat je even een andere router aansluit of uw router omruild voor een nieuwe als hij nog in garantie is.
    Bij mijn eerste router had ik ook een probleem dat deze zonder meer zomaar uitviel, zelfs tijdens gewoon data transfer tss 2 pc's in het lokaal netwerk. Vooral bij grote data transfer (vb copy van 500MB). Na maanden zoeken heb ik hem van mizerie omgeruild voor een zelfde type, en die werkt nog steeds perfect. Je ziet, er kan altijd ergens een fabricage fout aan zijn en wat er dan misloopt kan heel onvoorspelbaar zijn.
    Succes

  3. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    stefanmiler (28 March 2006)

  4. #3
    Up-to-date   stefanmiler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    37
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Re: Probleem met router

    Bedankt voor de info, ik zal het nog eens nazien. Het gekke is dat ik nooit nog mijn connectie heb verloren, en mijn pc staat bijna ganse dag/avond op.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Probleem met router / modem
    Door Mathijs in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 1 November 2006, 17:25
  2. Router probleem
    Door bieke in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 9 February 2006, 22:24
  3. Probleem met router(denk ik)
    Door jensman in forum Malware
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 2 February 2006, 19:31
  4. Router
    Door bajoke in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 5 November 2005, 20:14
  5. router op router aansluiten
    Door Wouter in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 14 October 2005, 07:26

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •