Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    26 August 2006
    Berichten
    4
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    probleem met windows instalatie

    hallo,alles gaat ok tot na het formateren,als ik dan een partitie moet aanduiden komt het bericht dat deze partitie niet compatibel is aan windows!!iemand wat tips??

  2. #2
    Gevorderd   Jan Smit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    115
    Bedankjes
    14
    Bedankt
    10 keer in 9 posts
    Heb je die partitie aangemaakt met een ander programma ?

  3. #3
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    In de bios zet uw cd als 'first boot device'. Steek de windows cd erin en herstart uw pc. Uw pc start nu op van de windows cd en zal de setup uitvoeren. Na de setup kan je uw partities maken. Let op, met partities maken en verwijderen, verlies je alle data die op de harddisk stond!!!!. Is dit geen probleem, veeg alle oude partites weg, maak een nieuwe en duid die aan als primair. Dit alles kan je tijdens de opstart van de setup voor windows
    Na de partitie instelling zal de pc lange tijd formateren en dan kan je verder installeren.

    Succes

  4. #4
    Beginner  
    Geregistreerd
    26 August 2006
    Berichten
    4
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Ik Heb Geen Partitie Aangemaakt Met Ander Programma
    Ik Heb Nieuwe Partitie Aangemaakt Op Schijf Van 250 Gb Nadien Druk Ik Op Enter Om Verder Te Gaan En Dan Pas Komt Het Bericht Dat Deze Artitie Niet Compatibel Is Met Windows;zonder Te Formateren Want Zover Geraak Ik Niet

  5. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Tijdens setup:
    Na F8 te drukken om de license overeenkomst goed te keuren komt een scherm met overzicht van de partities. Je ziet daar ook de tekst 'enter om windows te installeren' en 'D om bestaande partities te wissen' en 'C om partitie te maken'. Druk 'D' en verwijder alle partities zodat uw hd volledig leeg is en alle data verloren!!! Daarna druk je 'C' om een partitie te maken, en geef dee grootte op van de partitie. Nu zie je in de lijst die ene partitie staan op c:
    Selecteer deze en druk enter om windows te installeren op die partitie.
    Hij gaat melden dat de partitie niet geformateerd is en je krijgt een lijstje met de formaterings typen. Kies hier NTFS (niet NTFS snel formateren). Pc zal beginnen formateren en een balkje oneraan geeft de vooruitgang weer. Denk wel dat dit bij grote partities wel een half uur of meer kan duren
    Als dat gedaan is zal de setup gewoon doorlopen met de nodige reboots

    PS: de exacte teksten in het nederlands kunnen wat verschillen daar ik hier momenteel achter een engelstalige zit. Dus de toets 'd' zou wel eens 'W' kunnen zijn van verwijderen??? Maar dat kan je lezen op het scherm

  6. #6
    Beginner  
    Geregistreerd
    26 August 2006
    Berichten
    4
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    het probleem is dat ik nu juist niet kan formateren,na het maken en het kiezen van een partitie verschijnt het bericht dat de gewebste partitie niet compatibel is met windows.Zelfs als er twee ik twee partities blijft er hetzelfde bericht verschijnen.Ik heb zelfs eenmaal een partitie kunnen formateren en dan ook verschijnt hetzelfde bericht!! heeft het te maken dat dit een harde schijf is uit een packard bell pc??

  7. #7
    Beginner  
    Geregistreerd
    11 October 2006
    Berichten
    5
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    ik weet niet of je XP Pro hebt anders kijk een bij start-configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer-schijfbeheer.
    Wat staat er dan FAT 32 of NTFS of iets anders?
    Ik kan me niet voorstellen dat het te maken heeft met dat je een Packard bell pc hebt.
    Maar ik heb wel eens mee gemaakt dat een nieuwe schijf niet goed geformateerd was.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. instalatie van sp2
    Door gvandam in forum Windows
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 1 June 2006, 15:20
  2. instalatie probleem geluidskaart
    Door bobberke in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 8 December 2005, 22:37

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •