Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Jule
    Gast
    Ik geef eerlijk toe dat het voor mij een ver van mijn bed show is. Maar als ze mijn bed hier ruimen en mij daarvoor de nodige financiële middelen uitkeren, ga ik wel ergens anders mijn bedje opmaken. De mens is zo succesvol dank zij zijn aanpassingsvermogen. We wonen op de evenaar tot tegen de poolcirkel. Wat maakt dan een tiental kilometer? En ja, ik woon op mijn geboorteplaats! Maar morgen kan ik mijn bedje reeds kwijt zijn. Eén vonkje is genoeg?
    @Compuchrisje: Wat betreft uw stookolietank: een dikke wollen trui op de naakte huid, is ook lekker warm, zuinig en ecologisch verantwoord. De jeuk krijgt u gratis.

  2. #12
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.852
    Bedankjes
    15.669
    Bedankt
    37.047 keer in 15.359 posts
    Wat 2B's hier vertelt, klopt zo'n beetje voor de hele Vlaamse bevolking, (behalve voor Jule blijkbaar). Wij zijn met een baksteen in de maag geboren en willen die daar ook houden, vooral als die baksteen onze eigendom is. Op mijn ronde(s) kwam Doel ook in mijn lijsten voor, toen leefden die mensen daar nog op hoop. Maar bij anderen zag je dat behangen en schilderen werd uitgesteld tot ze meer wisten. De papiermolen is heel laat op gang gekomen en plots moest het dorp leeg. Tot er amper nog een paar honderd over bleven, vooral ouderen die dachten dat ze toch aan hun laatste dagen bezig waren. Of een enkeling die het daar zalig wonen vond, omdat de huur zo laag was en er totaal geen drukte was rondom, behalve dan van de kerncentrale. De meesten zijn uitgezwermd naar de hoofdgemeente van de fusie, Beveren-Waas; in Vrasene is een wijk opgetrokken, speciaal voor ex-Doelenaars, in de achtertuin van de plaatselijke bewoners, die dus ook slachtoffer werden en nu moeten meekijken in de huis-tuin-keuken perikelen van anderen. Het gekke is dat de nieuwe bewoners van die wijk slechts door een minderheid aan Doel-genoten is bevolkt. Ik vrees dat er weinig zijn die echt vooruitgegaan zijn door de ingreep, zeker niet als je rekening houdt met de gangbare bouw- en huurprijzen.
    Door de vondst van de Kogge is alles weer wat gerekt, maar het heeft helaas niet mogen baten, Doel is dood, ook al is het daar kermis dit weekend.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. #13
    Jule
    Gast
    Onteigening is voor niemand een aangename zaak. En er valt inderdaad geen geld mee te verdienen. Maar de som ontvangen, om dan de rest van uw leven in uw huis te blijven wonen, is toch ook bij het haar getrokken? Want dat is toch hetgene wat nu gebeurd? Of ben ik abuis?

  4. #14
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.852
    Bedankjes
    15.669
    Bedankt
    37.047 keer in 15.359 posts
    Dat geldt maar voor een enkeling, Jule. Maar het zijn natuurlijk die uitzonderingen die opvallen. Mensen die huren, wisten dat het elk moment hét moment kon zijn. Voor zover ik weet, zijn er twee die absoluut weigeren te vertrekken, terwijl ze toch beseffen dat ze tegen de kaaimuur vechten (in dit geval letterlijk én figuurlijk).
    Niet alleen Doel valt voor Antwerpen haven, ook het project Lange Wapper ligt zuur. Wat de mensen het meeste bijt is het prijskaartje dat er telkens aanhangt, terwijl een eventuele vooruitgang er enkel in zit voor het grote kapitaal, de lasten en hinder zijn vooral voor de kleintjes.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. #15
    Jule
    Gast
    U gaat dus nooit met uw auto over de Lange Wapper rijden? Of erger nog: u gaat nooit een product kopen dat geleverd werd met een vrachtwagen die over de Lange Wapper is gepasseerd? De rijken worden rijker, de armer worden armer ... De rijken halen misschien het grootste profijt uit de Lange Wapper, maar er blijven altijd kruimeltjes over voor de kleine man? Of de arbeider die werkt aan de realisatie van de Lange Wapper, die doet dat volgens u gratis?

  6. #16
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.852
    Bedankjes
    15.669
    Bedankt
    37.047 keer in 15.359 posts
    Wat werkgelegenheid betreft: ga kijken wie er juist aan werkt, dan weet je genoeg. Maar het gaat hier over Doel en de tewerkstelling die dàt oplevert is povertjes te noemen. Als je daar 60 mensen aan het werk vindt, is het daar druk te noemen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. #17
    Jule
    Gast
    En het werk dat daaruit voort vloeit? (De container trafiek.) België is een doorvoerland. Maar er gebeuren hier ook bewerkingen met de producten. Denk maar aan de diamantsector die grotendeels in Antwerpse Joodse handen zit?

  8. #18
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.852
    Bedankjes
    15.669
    Bedankt
    37.047 keer in 15.359 posts
    Jule for president zou ik zo zeggen, op twee pagina's tijd heb je half België werk gegeven.
    De dag dat diamantairs hun edele steentjes in containers gaan transporteren, wil ik met je meegaan naar die splinternieuwe containerkade van Doel, om te rapen wat er 'van den boot is gevallen'. Verder heeft de expansie van de haven totaal geen verband met de werkgelegenheid, integendeel, je kan het bijna omgekeerd evenredig noemen. Vele reders willen tegenwoordig dat hun tijdelijk werkloze werknemers aan boord de job van de lokale dokwerkers overnemen. Onze werkmensen staan dan toe te kijken, mogen geen voet aan boord zetten! Het transport ... dat kan je op de wegen zelf ook zien, je kan alle nationaliteiten vinden en soms zelfs nog een Belg ook.
    'k Vrees dat je een paar gazetten achter staat Jule...

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  9. #19
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.320
    Bedankjes
    945
    Bedankt
    947 keer in 644 posts
    Als Doel niet weg zou moeten, wat zou ik daar graag wonen. Het is echt zo'n dorpje waar je tot rust komt. Daar voel ik me pas thuis.

  10. #20
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fakke_Berto Bekijk bericht
    Als Doel niet weg zou moeten, wat zou ik daar graag wonen. Het is echt zo'n dorpje waar je tot rust komt. Daar voel ik me pas thuis.
    Ik zal effen hard maar eerlijk zijn: Er zijn veel kerkhoven die vol liggen met grotendeels "onmisbare" mensen. Dat is ook het jammerlijke lot van Doel. De natuur is nu éénmaal wreed van aard. De menselijke natuur is waarschijnlijk wel de wreedste ...

    @Compuchrisje: Als u kijkt naar het lage percentage werkelozen van tegenwoordig, mogen we toch blij zijn dat er hier zoveel buitenlanders willen komen werken? Wie loopt er nu een paar gazetten achter?
    Mocht het u geruststellen: de grote transportfirma's nemen terug liever Vlamingen in dienst. Die Polen, Roemenen, ... hebben blijkbaar een probleem met het nemen van verantwoordelijkheid. Eén voorbeeldje: Een grote transportfirma, hier uit de buurt, heeft een vrachtwagen mogen terug halen uit hartje Duitsland. De Poolse chauffeur heeft, zonder iets te laten weten, er de brui aan gegeven en is naar huis gegaan. En zo ken ik er nog een paar ...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. programeur gevraagd voor goed doel
    Door dannyma in forum Overige software
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 19 March 2008, 18:53
  2. Doel en betekenis van ...
    Door Phil O'Sophe in forum Overige software
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 1 December 2006, 20:38

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •