Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Gevorderd   iemand08's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 June 2005
    Berichten
    104
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    Kwaliteit / prijs verhouding Acer Aspire M5100

    Na zo'n drie jaar met dezelfde PC gezeten te hebben, wordt het weer tijd voor een nieuwe. Om mijn huidige te upgrade is zonde van het geld, dan zou ik alleen nog de kast kunnen behouden

    Nu heb ik afgelopen dagen een beetje rond gekeken op allerlei sites en ben ik uiteindelijk op deze computer uit gekomen:

    Acer Aspire M5100-Quad:
    Productspecificaties :
    <table summary="" name="specs_" width="472" bgcolor="#666666" border="1" cellpadding="1" cellspacing="1" height="411"><tbody><tr bgcolor="#ffffff"> <td class="specAttribute" width="35%">Productbeschrijving</td> <td class="specValue" width="65%">Acer Aspire M5100-Quad - Phenom X4 9500</td> </tr> <tr bgcolor="#ffffff"> <td class="specAttribute" width="35%">Type</td> <td class="specValue" width="65%">Personal computer</td> </tr> <tr bgcolor="#ffffff"> <td class="specAttribute" width="35%">Model</td> <td class="specValue" width="65%">Microtowermodel</td> </tr> <tr bgcolor="#ffffff"> <td class="specAttribute" width="35%">Afmetingen (BxDxH)</td> <td class="specValue" width="65%">18.3 cm x 45.5 cm x 37 cm</td> </tr> <tr bgcolor="#ffffff"> <td class="specAttribute" width="35%">Lokalisatie</td> <td class="specValue" width="65%">Nederland</td> </tr> <tr bgcolor="#ffffff"> <td class="specAttribute" width="35%">Processor</td> <td class="specValue" width="65%">1 x AMD Phenom X4 9500 ( Quad-Core )</td> </tr> <tr bgcolor="#ffffff"> <td class="specAttribute" width="35%">RAM</td> <td class="specValue" width="65%">4 GB (geïnstalleerd) / 8 GB (max.) - DDR II SDRAM</td> </tr> <tr bgcolor="#ffffff"> <td class="specAttribute" width="35%">Controller voor opslag</td> <td class="specValue" width="65%">Serial ATA ( Serial ATA-300 ) ; IDE</td> </tr> <tr bgcolor="#ffffff"> <td class="specAttribute" width="35%">Harde schijf</td> <td class="specValue" width="65%">1 x 500 GB - standaard - Serial ATA-300</td> </tr> <tr bgcolor="#ffffff"> <td class="specAttribute" width="35%">Optische opslag</td> <td class="specValue" width="65%">DVD±RW (+R dubbellaags)</td> </tr> <tr bgcolor="#ffffff"> <td class="specAttribute" width="35%">Kaartlezer</td> <td class="specValue" width="65%">18 in 1</td> </tr> <tr bgcolor="#ffffff"> <td class="specAttribute" width="35%">Beeldscherm</td> <td class="specValue" width="65%">Geen</td> </tr> <tr bgcolor="#ffffff"> <td class="specAttribute" width="35%">Graphics controller</td> <td class="specValue" width="65%">PCI Express x16 - ATI Radeon HD 2600PRO - 512 MB</td> </tr> <tr bgcolor="#ffffff"> <td class="specAttribute" width="35%">Audio Output</td> <td class="specValue" width="65%">Geluidskaart - 7.1 channel surround</td> </tr> <tr bgcolor="#ffffff"> <td class="specAttribute" width="35%">Netwerk</td> <td class="specValue" width="65%">Netwerkadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet</td> </tr> <tr bgcolor="#ffffff"> <td class="specAttribute" width="35%">Inclusief OS</td> <td class="specValue" width="65%">Microsoft Windows Vista Home Premium</td> </tr> <tr bgcolor="#ffffff"> <td class="specAttribute" width="35%">Garantie van de fabrikant</td> <td class="specValue" width="65%">1 jaar garantie</td></tr></tbody></table>( Bron: PC Megastore)

    Nu is mijn enigste vraag eigenlijk nog of dit een redelijke PC is voor een prijs van €575.

    Of als jullie nog een ander systeempje weten van niet veel meer dan €600, dan hoor ik dat ook graag!

  2. #2
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.402
    Bedankjes
    1.377
    Bedankt
    1.438 keer in 945 posts
    waarvoor moet deze PC dienen ? Ik heb het niet zo op AMD, en zeker niet op acer. Als het een monster-game-pc moet zijn is dit zeker niet genoeg. De graka niet, en de CPU misschien ook niet. Je kan eigenlijk voor 700-800 eur beter investeren in iets wat zich langer gaat houden dan die pc. Wat ik voorstel:
    Q9300
    4GB ram
    moederbodje
    8800GT of misschien de nieuwe HD4850 9600GT
    Hard schijfje
    DVD drive kan je misschien nog recupereren
    voeding (A-merk, 400-500 watt)
    evt kast

    Dan heb je een pc die langer zal meegaan ...
    Laatst gewijzigd door carl; 29 June 2008 om 17:45

  3. #3
    Gevorderd   iemand08's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 June 2005
    Berichten
    104
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Een game PC hoeft het zeker niet te worden, er zullen weinig games opgespeeld gaan worden en áls ik een game speel is dat meestal geen zwaar belastende game zoals echte game-freaks wel doen

    Voornamelijk zal de PC gebruikt worden voor internet, email en foto's bewerken.
    Daar zal de PC het meeste mee belast worden, maar daarbij wil ik wel zeggen dat ik altijd veel programma's tegelijkertijd heb open staan.

  4. #4
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.402
    Bedankjes
    1.377
    Bedankt
    1.438 keer in 945 posts
    Ik heb hem aangepast, dat moet dan ruim voldoende zijn, en je komt ook aan een 700 eur

  5. #5
    Gevorderd   iemand08's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 June 2005
    Berichten
    104
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Sorry voor mijn latere reactie, ik was op vakantie

    Maar dus als ik het goed begrijp heb ik een bétere video-kaart nodig ondanks dat ik geen tot weinig games speel?

  6. #6
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.402
    Bedankjes
    1.377
    Bedankt
    1.438 keer in 945 posts
    Je moet het anders zien, Die videokaart is gewoonweg nieuwer, en ondersteunt nieuwere standaarden. Maar voor een gewone internet-mail-.... pc zal hij zeker volstaan. Games zullen wel lukken, maar zal ook niet meer al te best gaan (en binnen een jaar zeker niet meer). Zou je eigenlijk voor je gebruik niet eerder opteren voor een budget laptop ? Zal ook perfect op internet, ... gaan, enkel de games kan je vergeten.

  7. #7
    Gevorderd   iemand08's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 June 2005
    Berichten
    104
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Nee, dat red ik echt niet.
    Daarbij is uitbreiding ook zo goed als niet mogelijk, en dat is toch iets wat ik weer wel wil.

    Ik zit nu nog met de vraag of ik een dual of quad core processor moet nemen.
    Het probleem is dat bij een quad core nog niet veel programma's dit goed ondersteunen, en in de praktijk het soms nog langzamer gaat.
    Dual core wordt vooral aangeraden voor gamers, omdat 90% van de games geen quad kunnen.

    (althans, zo wijs heb ik me nu laten maken)

    Wat raden jullie mij aan? Quad of Dual core?
    Ik game dus niet veel, heb wel vele dingen tegelijkertijd open staan.

    En ik denk dat ik windows XP prof wil gaan gebruiken, maar ik lees soms dat die niet 4 cores aankunnen, en op andere sites wordt weer gezegd dat dat niet het geval is?

  8. #8
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.402
    Bedankjes
    1.377
    Bedankt
    1.438 keer in 945 posts
    Quad core, sowieso. Als games je koud laten en je veel multi-taskt heb je geen enkele reden om niet voor de ongetwijfeld meer futureproof quad core te gaan. Ik zou je wel een intel aanraden, maar die pc's duiken overal op tegenwoordig tegen zeer schappelijke prijzen.
    Dit maakt me wel nieuwsgierig: waarom geen vista ? Een nieuwe pc komt sowieso met een vista key, zodat je die niet meer hoeft te kopen. Dus waarom niet gewoon voor vista gaan ?

  9. #9
    Gevorderd   iemand08's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 June 2005
    Berichten
    104
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Omdat ik het niet zo heb op Vista

    Maar ik denk dat ik inderdaad toch de overstap ga maken naar Vista Home Premium (de OEM versie), alleen zit ik nog even te kijken tussen 32 en 64 bits.
    Is er al veel ondersteuning voor 64 bits, of kan ik beter nog even bij de 32 blijven?

  10. #10
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.402
    Bedankjes
    1.377
    Bedankt
    1.438 keer in 945 posts
    Je hebt absoluut geen enkele reden om het niet te hebben op vista, tenzij je het splash screen niet aankan ofzo. Vele fouten zijn er al uitgewerkt en het is nu een zeer stabiel systeem, dat heel gebruiksvriendelijk is. Je kan de look volledig aanpassen dat hij 99% op XP lijkt.
    Je zou kunnen naar 64 bit overstappen, maar het aantal 64 bit progs is vrij beperkt. Het lijkt me beter om voorlopdig te gaan voor 32 bit, het hoofdplatform op dit moment. Meer drivers, minder compatibiliteitsproblemen met oude games, ...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Welk internetabonnement is prijs / kwaliteit het beste?
    Door Alviarin in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 16 August 2007, 16:58
  2. Nieuwe PC - kwaliteit/prijs ?
    Door Valmont in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 24 September 2006, 19:59
  3. mp3 - prijs/kwaliteit
    Door PorkyFrost in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 30 July 2006, 12:56

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •