Een goedemiddag heren,

Allereerst zal ik mij even kort voorstellen. Mijn naam is Nick, ik ben 21 jaar oud/jong en ik ben woonachtig in Rotterdam. Op dit moment studeer ik Commerciele Economie aan de Haagse Hogeschool. Verder poker ik op internet en bezoek ik regelmatig de sportschool.

Goed, na deze korte introductie zou ik graag uw aandacht hebben voor het volgende:
Gisteren heb van mijn PC nieuwe bestanden overgezet op mijn externe HD (merk:FREECOM). Na het overzetten heb ik zonder gebruik te maken van het "veilig hardware verwijderen" de USB kabel van mijn HD eruit getrokken. Dit is voor mij altijd goed gegaan maargoed u snapt het al... deze keer niet.

Als ik de HD nu aansluit en aanzet herkent hij deze en kan ik de schijf openen. Op de pagina die zich vervolgens opent heb ik twee mappen staan. Een met bestanden van iemand anders en een met mijn bestanden. De map van "iemand anders" kan ik nog probleemloos openen. Het probleem is echter mijn map. De hele inhoud van de map is niet meer leesbaar.

Bij rechtermuisklik>openen opent de map na enige tijd (ca. 30sec) maar krijg ik een lege map te zien. Bij eigenschappen is de map ook leeg.

Bij de eigenschappen van de HD zelf staat dat er nog 19.8GB vrij is van de 250GB en mijn map is zo'n 220GB dus de data staat er weldegelijk op.

Nu zou ik in eerste instantie graag willen weten of er een manier is om deze bestanden terug te krijgen? Ofwel er nog een manier is om de inhoud leesbaar te maken?

Nadat ik geprobeerd had om de inhoud terug te toveren probeerde ik uiteindelijk alles maar te verwijderen. De bestanden zijn niet bijzonder waardevol. Dit ging ook niet.

Bij rechtermuisklik>verwijderen krijg ik de foutmelding:
Kan "mapnaam" niet verwijderen. De map is niet leeg.

Mijn laatste vraag is dan ook of er een manier is om deze map te formateren/verwijderen?

Ik hoop dat een van u mij kunt helpen en ik zal zoveel mogelijk vragen beantwoorden. Bij voorbaat dank voor de moeite.

Met vriendelijke groet,
Nick

(Deze post staat ook onder een oud topic met hetzelfde probleem. Ik heb hem hier nogmaals gezet omdat ik niet weet of de oude topics vaak gelezen worden.)