Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: Bestand zoeken

  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    393
    Bedankjes
    199
    Bedankt
    112 keer in 78 posts

    Bestand zoeken

    Ik zoek een bestand op mijn pc waar een bepaalde zin in staat, welke extensie het heeft weet ik niet.
    Met de zoekfunctie word er niets gevonden en ik weet zeker dat het bestand ergens staat.
    Zijn er nog andere programma's om bestanden te vinden,die ook naar meer (andere) extensies zoeken?
    Ik denk dat het een soort bestand is waar de Windows zoekfunctie geen rekening mee houd.

  2. #2
    Gevorderd   filip's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    regio OVL
    Berichten
    352
    Bedankjes
    547
    Bedankt
    427 keer in 234 posts

    Knipoog

    Beste Koene,
    Je kan niet in om het even welk bestand zoeken sommige bestanden zijn cryptisch vervormd of opgeslagen onder een specifieke vorm volgens het programma waar ze mee gemaakt zijn, en dan staat het er niet in te lezen onder ascii vorm windows zal het dan ook niet terugvinden, alle office toepassingen of platte tekst zonder opmaak zullen wel geen probleem geven. Terugvinden doe je altijd als je geduld genoeg hebt , weet je ongeveer de datum , dan kan je daarop al filteren, en neem enkel een specifiek woord een ganse zin intikken moet al perfect hetzelfde geschreven zijn hoor.
    Het goede weer is op komst.

  3. De volgende gebruiker bedankt filip voor deze nuttige post:

    De Koene ( 8 May 2009)

  4. #3
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.657
    Bedankjes
    1.286
    Bedankt
    6.674 keer in 2.663 posts
    Je weet mss de naam niet, maar je weet toch wsl wel met welk programma je dat opende.
    Zet dan in je zoekfunctie: *.doc of *.xls of .... probeer gewoon allerlei extenties.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  5. De volgende gebruiker bedankt g_man voor deze nuttige post:

    De Koene ( 8 May 2009)

  6. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    393
    Bedankjes
    199
    Bedankt
    112 keer in 78 posts
    Het zit zo, ik heb een programma voor berekeningen uit te voeren voor de zaak.
    Met dit programma kan ik een offerte laten aanmaken.
    Nu is het probleem dat deze offerte er uitkomt als een Word document, maar de layout is gewoon standaard en lijkt op niks.
    Nu zou ik deze een beetje willen aanpassen (eigenlijk gewoon wat zinnen).
    Nu heb ik contact opgenomen met mijn software leverancier en die zei "nou dit is een stukje maatwerk, kostprijs 1200 euro om te starten).
    Nu dit vind ik niet normaal om enkele zinnetjes te veranderen dus als ik weet waar deze zinnetjes staan kan ik ze toch gewoon zelf veranderen.
    Anders moet ik elke keer opnieuw diezelfde tekstjes invoeren en de bladindeling begint dan ook te verschuiven, zo heb ik nu een halfuur nodig om een beetje van een deftige offerte te verkrijgen.

  7. #5
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    2.996
    Bedankjes
    60
    Bedankt
    3.144 keer in 2.293 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Koene Bekijk bericht
    Het zit zo, ik heb een programma voor berekeningen uit te voeren voor de zaak.
    Met dit programma kan ik een offerte laten aanmaken.
    Nu is het probleem dat deze offerte er uitkomt als een Word document, maar de layout is gewoon standaard en lijkt op niks.
    Nu zou ik deze een beetje willen aanpassen (eigenlijk gewoon wat zinnen).
    Nu heb ik contact opgenomen met mijn software leverancier en die zei "nou dit is een stukje maatwerk, kostprijs 1200 euro om te starten).
    Nu dit vind ik niet normaal om enkele zinnetjes te veranderen dus als ik weet waar deze zinnetjes staan kan ik ze toch gewoon zelf veranderen.
    Anders moet ik elke keer opnieuw diezelfde tekstjes invoeren en de bladindeling begint dan ook te verschuiven, zo heb ik nu een halfuur nodig om een beetje van een deftige offerte te verkrijgen.
    Denkt u dat een tekst veranderen in een programma hetzelfde is als een tekst veranderen in bijvoorbeeld "Word"?

    Het enige dat u hiermee kunt bereiken is dat er niets meer werkt.
    Of bent u soms van beroep "programmeur"?

    Nog iets: dat programma zal wel beveiligt zijn zodat u daar nooit in kunt komen.
    J.W.
    Google is uw vriend

  8. #6
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    393
    Bedankjes
    199
    Bedankt
    112 keer in 78 posts
    Nee ik ben geen programmeur, maar een inleidend tekstje veranderen zou toch moeten kunnen.
    Met alle respect, ik versta je reactie wel, maar bekijk het toch ook eens van mijn kant.

  9. #7
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    2.996
    Bedankjes
    60
    Bedankt
    3.144 keer in 2.293 posts
    1200 euro is natuurlijk veel geld om "in verhouding" weinig te veranderen. Maar ik denk toch dat het de enige oplossing zal zijn als u in dat programma iets wilt wijzigen. U moet er echt niet op hopen dat u dat zelf zult kunnen.

    Dat stukje tekst uit dat programma vinden op uw pc, vergeet dat maar, daar hebt u geen schijn van kans toe.

    Open eens in een programma in Program Files met kladblok een .dll bestand.
    Hoe ga je in dat schrift nu een tekst die u nodig hebt veranderen?
    (zorg er voor dat je niets verandert of verwijdert!!!!!!!)
    Laatst gewijzigd door J.W.; 8 May 2009 om 19:42
    J.W.
    Google is uw vriend

  10. #8
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    393
    Bedankjes
    199
    Bedankt
    112 keer in 78 posts
    En als ik een ander telefoonnummer, emailadres of rekeningnummer heb?
    Dan is dit terug een stukje maatwerk!
    Ik heb al vele teksten verandert in dit programma wegens slecht vertaald van het Duits naar het Nederlands en dit ging zonder problemen.
    Maar dat inleidend tekstje vind ik niet terug.
    Het komt wel te voorschijn in het Word document net zoals alle andere dingen die ik wel kon veranderen, dus dit zal ook wel te veranderen zijn toch.

  11. #9
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    2.996
    Bedankjes
    60
    Bedankt
    3.144 keer in 2.293 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Koene Bekijk bericht
    En als ik een ander telefoonnummer, emailadres of rekeningnummer heb?
    Dan is dit terug een stukje maatwerk!
    Ik heb al vele teksten verandert in dit programma wegens slecht vertaald van het Duits naar het Nederlands en dit ging zonder problemen.
    Maar dat inleidend tekstje vind ik niet terug.
    Het komt wel te voorschijn in het Word document net zoals alle andere dingen die ik wel kon veranderen, dus dit zal ook wel te veranderen zijn toch.
    Dan moet je met "Kladblok" eens alle files openen en kijken of die tekst er ergens tussen staat. Woorden veranderen in een "zuiver tekstbestandje" in een programma is natuurlijk mogelijk omdat die tekst gewoon op het scherm verschijnt en in feite niets met de werking van het programma te maken heeft.

    Rechts klikken op ELKE file en dan "openen met", zelf programma kiezen aanstippen, OK, en dan "Wordpad" kiezen. Vinkje bij "dit programma altijd openen met" verwijderen.

    Bent u de "eigenaar" van dat programma of hebt u hiervan enkel een licentie gekocht (zoals van Windows bijvoorbeeld)?
    Als u enkel een licentie gekocht hebt mag u in dat programma waarschijnlijk niets wijzigen.
    J.W.
    Google is uw vriend

  12. De volgende gebruiker bedankt J.W. voor deze nuttige post:

    De Koene ( 8 May 2009)

  13. #10
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    393
    Bedankjes
    199
    Bedankt
    112 keer in 78 posts
    Ik heb dit programma wel degelijk gekocht, en speciaal een open versie zodat ik indien nodig (als ik van produkt zou veranderen) hetzelfde programma kan blijven gebruiken.
    Er is een goedkopere versie maar die is dan aan het produkt verbonden zodat de leverancier er in feite ook een stuk in investeerd.
    Ik betaal ook veel voor het "onderhoudscontract", maar dit houd enkel in dat de database (of bijv. een andere database) en veranderingen in het programma zelf worden geupdate en bijgewerkt.
    Maar de layout word enkel op bestelling bijgewerkt.
    Ik vind het eigenlijk afzetterij, maar ja een programma van een paar duizend euro's gooi je niet zomaar weg en dat weten ze goed genoeg

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. zoeken in excel
    Door spruit in forum Office
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 17 July 2006, 23:19
  2. Zoeken met Google
    Door eventure in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 17 June 2006, 16:22

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •