Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    6 February 2008
    Berichten
    98
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    10 keer in 8 posts

    aankoop interne harddisks Western Digital

    Hallo leden,Ik zou 2 interne harddisks willen kopen voor videobewerking.Ik zou opteren voor deze te kopen Western Digital WD20EARS Caviar Green , 2TBik heb even op internet zitten zoeken welke snelheid de harddisk heeft.Bij sommige webwinkels staat er 5400 rpm , bij andere webwinkels staat er 7200 rpm en bij nog andere webwinkels staat niks vermeld.Ik heb ook een kijkje genomen op de website van Western Digital maar niks gevonden in verband met de rotatiesnelheid van de harddisk.In Belgie was er één zeer goedkope winkel,maar blijkbaar heeft deze nu concurrentie gekregen van een online webwinkel in Belgie en ik moet zeggen het verschil is echt wel de moeite op 2 harddisk is dit zo 67 euro verschil.In de winkel A betaal je voor :2 X een Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB in totaal 269.90 euro.in de webwinkel betaal je voor 2 X een Western Digital WD20EARS Caviar Green , 2TBin totaal 196 euro + nog 7 euro voor verzending is totaal van 203 euro.Dat is verschil van 67 euro wat toch wel de moeite is.Door dit grote verschil ben ik toch voorzichtig om geen kat in een zak te kopen en heb ik 3 vragen.Welke snelheid heeft de harddisk nu 5400 rpm of 7200 rpm ?Op de website van winkel A wordt de volgende benaming gebruikt:Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB.Bij de online webwinkel gebruikt men volgende benaming:Western Digital WD20EARS Caviar Green , 2TB.Mijn vraag zijn beide harddisks hetzelfde type omdat men bij winkel A de benamingGreenPower gebruikt ?Mijn laatste vraag is dit type harddisk een goede keuze ?Alvast bedankt voor u tijd.

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Toevallig heb ik net dezelfde gekocht, ook twee stuks een maand geleden. Ik heb ze hier gekocht omdat ik reeds eerder componenten er gekocht had en geen slechte ervaringen had. Deze keer had ik ze zondagavond besteld en, ongelooflijk maar waar, maandagavond heb ik ze uitgepakt
    De reden waarom soms geen snelheid of tegenstrijdigheden voorkomen is omdat het voor diegene die alles opstelt onduidelijk is. De schijf heeft namelijk een variabele snelheid en loopt van 5400tpm tot 7200tpm om zowel energie te sparen als stiller te werken.

    Er is maar één Caviar WD20EARS en deze is van de Greenpower serie, dus beiden gaan gelijk zijn. Wel moet je oppassen want er zijn soms wel verschillen qua cache. Nu deze 2TB schijf heeft dacht ik altijd 64MB cache maar soms heb je schijven waar je kan kiezen hoeveel cache.

    De keuze: tja, wat het merk betreft komt er thuis niks anders meer binnen dan een WD maar dat is niet objectief. De ene heeft slechte ervaring met merk a en b en zal dus altijd merk c willen. Een ander heeft net slechte ervaring met c en koopt a en b. In ieder geval is wd niet slecht. De greenpower schijven zijn energie zuinige schijven die stil en koel blijven. Ideaal dus voor externe opslag. Voor video opslag is het ideaal.
    Voor video bewerking heb je net snelle schijven nodig maar heb je ook geen 2TB nodig. Daarvoor zou SSD beter zijn maar dan spreek je over andere prijzen. Als je echt bewerking gaat doen is het intern geheugen van je pc belangrijk en zou ik de schijven in raid zetten. In raid kan je theoretisch aan dubbele snelheid schrijven/lezen daar tegelijkertijd één deel naar schijf A en het andere deel naar schijf b wordt geschreven/gelezen. Gaat 1 schijf kapot ben je wel alles kwijt. De grote blijft in deze configuratie gelijk, namelijk 4TB.

  3. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    peenif (13 August 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. [Western Digital] Flikkert en valt uit
    Door Bartmen in forum Opslagmedia
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 17 July 2010, 11:29

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •