Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Gevorderd   Perigo17's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 August 2005
    Berichten
    158
    Bedankjes
    133
    Bedankt
    67 keer in 43 posts

    Uitgaande mail geeft problemen

    Hallo, sinds begin deze week werk ik met Windows 7 op een nieuwe pc. Ik moet dus ook een nieuwe mail account instellen in Ms Outlook 2010. (ik werkte vroeger met Outlook Express en heb nooit problemen gehad). Ik krijg steeds een foutboodschap voor de smtp server bij het testen van de instellingen. Ondertussen heb ik ook geprobeerd om een account aan te maken in Windows Live Mail met dezelfde foutmelding tot gevolg. Ik heb al 2 maal gebeld met de helpdesk van Scarlet (mijn provider) maar zij kunnen mij niet helpen. De instellingen van mijn pc zouden foutief zijn. Ik heb al geprobeerd om mail te versturen met een uitgeschakelde firewall en antivirus (beiden van Avast 5.0) en dat lukt ook niet.
    Met de inkomende mail heb ik geen problemen. Dus (volgens helpdesk Scarlet) zijn mijn gebruikersnaam en wachtwoord juist ingevuld want ik krijg connectie.
    De instellingen voor de server inkomende zijn: pop.scarlet.be poort 110 en de uitgaande: smtp.scarlet.be poort 25 (uitgaande heb ik ook al geprobeerd met mail.scarlet.be en poort 587). Voor beide is SSL verificatie uitgeschakeld. Wie weet er misschien een oplossing voor dit probleem? Kan ik ergens kontroleren of poort 25 niet geblokkeerd is)?

    Ik werk met een b-box modem van Belgacom.
    Laatst gewijzigd door Perigo17; 4 February 2011 om 18:20
    I would give it all up tomorrow to live in a world without crime

  2. #2
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Op een website van Scarlet staan wat configuratie voor mailboxen (klik rechts onderaan op
    E-mail & Persoonlijke Webruimte). Outlook 2010 is er niet vermeld maar Live mail wel. Misschien zie je iets over het hoofd om je mailbox juist in te stellen.


    Je wachtwoord of login kan een klein foutje bevatten. Daarom eens proberen of je via de webmail van Scralet je mails kan lezen.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  3. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    Perigo17 ( 6 February 2011)

  4. #3
    Gevorderd   Perigo17's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 August 2005
    Berichten
    158
    Bedankjes
    133
    Bedankt
    67 keer in 43 posts
    Hallo, verontschuldig mij het late antwoord, maar ik heb een tijdje geen toegang meer gehad tot het internet.
    Het probleem was dat ik werkte met een (tweedehands) modem van Belgacom en die weigerde blijkbaar te connecteren met de smtp server van Scarlet. Oplossing: nieuwe modem (en deze keer geen van Belgacom).
    I would give it all up tomorrow to live in a world without crime

  5. #4
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    En werkt je e-mail nu met de nieuwe modem?
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  6. #5
    Gevorderd   Perigo17's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 August 2005
    Berichten
    158
    Bedankjes
    133
    Bedankt
    67 keer in 43 posts
    Ja, het probleem was blijkbaar de modem van Belgacom (Bbox) die me niet wou verbinden met de servers van Scarlet. Ik dacht nochthans dat Scarlet nu een onderdeel was van Belgacom. Maar blijkbaar is de integratie nog niet zo ver gevorderd. De Bbox weigerde mijn gebruikersnaam en wachtwoord van Scarlet. Heb nu een 'neutrale', nieuwe modem en alles is ok. Ik ben echter maar een leek voor wat betreft internet connecties en e-mail. Begrijp er niks van.
    I would give it all up tomorrow to live in a world without crime

  7. De volgende gebruiker bedankt Perigo17 voor deze nuttige post:

    Baloeke ( 7 February 2011)

  8. #6
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Toch is je probleem over uitgaande mail verholpen. Dan doen wij deze maar op slot.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. DVD-D kabel van TFT-scherm geeft enkel problemen tijdens opstarten
    Door wouterskurtt in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 5 July 2007, 11:44
  2. McAfee blokkeerd uitgaande mail Thunderbird
    Door Ingmar06 in forum Internet
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 10 April 2007, 20:21
  3. externe HD 205GB geeft problemen
    Door navarone in forum Opslagmedia
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 24 October 2005, 13:52

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •