Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Vista

  1. #1
    Expert   Geraar's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 June 2005
    Berichten
    553
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    46 keer in 26 posts

    Vista

    Wanneer komt vista nu eigenlijk op de markt?
    En zullen er terug verschillende versies zijn zoals bij xp ( XP PRO en XP Home )?
    Zullen alle drivers en programma's die nu werken op xp ook nog werken op vista?

    En om vista te kunnen gebruiken zal je moeten activeren via internet? Of zal het terug weer met een simpele CD-Key zijn zoals je xp pro had? Ik vraag dit omdat op de pc waarop ik vista zou zetten niet over internet beschikt.
    Laatst gewijzigd door Geraar; 12 August 2006 om 19:35

  2. #2
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.047
    Bedankjes
    191
    Bedankt
    4.179 keer in 1.502 posts
    1. Begin 2007 (officieel momenteel in de eerste maanden ervan, maar dat zou enkele maanden later kunnen worden volgens geruchten)
    2. Nee, er zijn meer versies, meerbepaald 6. Hier vind je een overzicht van alle versies.
    3. Veel van de programma's zullen werken, maar niet alle. Drivers zullen Vista compatibel moeten zijn en zullen dus anders zijn (nieuwe drivers). Er zijn verschillende lijsten te vinden met software die met de laatste Vista uitgave (Beta 2) werken en welke niet, maar dat kan dus nog veranderen met de definitieve Windows Vista release.
    4. De kopieerbeveiliging wordt opgetrokken en dus zal je moeten activeren via het internet, maar als dat niet mogelijk is kan dat uiteraard ook telefonisch. Er is ook een nieuw systeem dat het aantal keren telt dat een licentiekey gebruikt wordt (voor de bedrijfsedities). Ook zal WGA (Windows Genuine Advantage) hoogstwaarschijnlijk weer van de partij zijn om je licentie te verifiëren voor je updates en dergelijke kan downloaden.

  3. #3
    Expert   Geraar's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 June 2005
    Berichten
    553
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    46 keer in 26 posts
    Ik gebruik nu Windows xp pro en als ik het zo bekijk zou ik dan best windows vista ultimate aanschaffen? Komt wat overeen met xp pro? ( in vergelijking van home ten opzichte van pro ). Het is professioneelder.

    En wat die drivers betreft. Als je nu een driver van bv videokaart hebt en stel nu dat voor die videokaart nog geen vista driver bestaat wat dan?

  4. #4
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    1.219
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    114 keer in 112 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geraar Bekijk bericht
    En wat die drivers betreft. Als je nu een driver van bv videokaart hebt en stel nu dat voor die videokaart nog geen vista driver bestaat wat dan?
    wat denk je zelf...?

    maar denk niet dat dit een probleem zal zijn voor graka's ... de drivers voor Vista beta zijn en nu al... bij de "grote spelers" op dit gebied... ( Matrox heeft ze blijkbaar nog niet)

    voor mijn printer van Canon ( pixma mp 130) waren deze ...de laatste keer dat ik Vista opstartte er niet... dus niet printen...
    Laatst gewijzigd door vanic; 13 August 2006 om 16:03

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. vista
    Door dirk2 in forum Windows
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 23 June 2006, 22:19

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •