Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Gevorderd   Tibo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 June 2005
    Locatie
    Liedekerke
    Berichten
    415
    Bedankjes
    66
    Bedankt
    127 keer in 99 posts

    Sony Mini-dvd op 12cm Dvd zetten en bewerken

    Hey all,

    Ik heb sinds kort een Sony DCR-DVD205e camcorder die opneemt op 8cm dvd-schijfjes.

    Op de site van Sony en in de handleiding spreken ze van het programma Picture Package, dat zou meegeleverd zijn en waarmee je op heel eenvoudige wijze de opgenomen dvd's kan openen en de interessante delen (chapters) kan kopieren naar je pc.

    Daarna kan je die chapters bundelen met Nero en wegschrijven op een grote 12cm dvd.

    Nu blijkt dat die software Picture Package der niet standaard bij zit....

    Welke software gebruik ik het best hiervoor ? ook rekening houdend met de systeemvereisten....niet iedereen beschikt over een "state of the art"-computer

    Ik heb de bedoeling van enkel de interessantste opgenomen hoofdstukken van mijn mini-dvd op mijn harde schijf te kopieren en ze daarna op een grote weg te schrijven.
    Opties zoals editen, knippen, plakken, overgangen, achtergrondmuziek,....zijn een leuk extraatje, maar niet noodzakelijk.

    Mvg

  2. #2
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.047
    Bedankjes
    191
    Bedankt
    4.179 keer in 1.502 posts
    Ik zou dan vooral eens klagen op de helpdesk van Sony (en eventueel ook eens bij de verkoper). Waarschijnlijk kunnen die je wel gratis een cd'tje opsturen als je dat meldt

    Daar het toch een ietwat specialer formaat is denk ik niet echt dat er zomaar andere programma's zijn, maar ik kan uiteraard fout zitten
    Dit dus voor het kopiëren via USB en/of FireWire (iLink).

    Waarschijnlijk zitten er ook wel de bekende rood-wit-geel tulpaansluitingen op, maar dan moet je een tv-kaart of USB breakout box daarvoor hebben (zie ook hier). Als je dat niet hebt is het wat gek om dat te kopen daar het Sony's schuld is dat je de software niet hebt

  3. #3
    Gevorderd   Tibo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 June 2005
    Locatie
    Liedekerke
    Berichten
    415
    Bedankjes
    66
    Bedankt
    127 keer in 99 posts
    Heb al eens een mailke gestuurd naar Sony, en daar zeggen ze heel leuk...."Ja, das waar bij diene camera zit alleen maar Nero Express....maar als ge wilt kunt ge den Picture Package bij ons bestellen...of ge kunt in de betere computerzaak makkelijk programma's kopen zoals Pinnacle,...".....daar schiet ge nogal mee op he

  4. #4
    Gevorderd   Tibo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 June 2005
    Locatie
    Liedekerke
    Berichten
    415
    Bedankjes
    66
    Bedankt
    127 keer in 99 posts
    Hey,

    Ik dacht dat ik gisteren de oplossing had gevonden, maar niks is minder waar...

    Ik rip de hoofdstukken die ik wil van de 8cm miniDvd's naar mijn harde schijf en ik brand alles met Nero7 op een grote dvd.

    Maar als ik de dvd nu afspeel op mijn homecinema-systeem...merk ik bibberende beelden als de camera beweegt...wat niet op de originele film zit.

    Iemand hierover een woordje uitleg of een verklaring ?

  5. #5
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.047
    Bedankjes
    191
    Bedankt
    4.179 keer in 1.502 posts
    Heb je ze dan wel in een goede kwaliteit geript? Dit probleem duidt op een te lage frame rate (fps, frames per seconde), ga je onder de 30 fps, krijg je een diashow bij bewegingen. 30 fps ziet men als het minimum voor een goed vloeiend beeld.

  6. #6
    Gevorderd   Tibo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 June 2005
    Locatie
    Liedekerke
    Berichten
    415
    Bedankjes
    66
    Bedankt
    127 keer in 99 posts
    Het rare daaraan is,...ik heb hoofdstukken van 2 minidvd's geript....

    De ene heb ik rechtstreeks van een mini-dvd gehaald....de andere heb ik van een image van een minidvd die op mijn hd staat.

    Die stukken die ik van die image gehaald heb, die schokken, die die ik rechtstreeks geript heb, schokken niet....ahah ???? misschien is dat de reden ?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Mini-LAN party
    Door eventure in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 17 August 2006, 23:47
  2. mini-jack aan microfoon
    Door Gruwelijk in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 25 June 2006, 19:58
  3. Mini CD in station van notebook stoppen
    Door Frakkie in forum Opslagmedia
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 20 April 2006, 17:04

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •