Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: nieuwe high end pc

  1. #1
    Expert   delinquente's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    638
    Bedankjes
    268
    Bedankt
    101 keer in 92 posts

    nieuwe high end pc

    Gegroet iedereen,

    Mijn hobbies zijn natuurlijk pc's in elkaar knutselen...
    Die van mij vliegt weeral voor een goede prijs de deur uit.
    Natuurlijk wil ik iets nieuw maar niet te overdreven duur, case blijft hetzelfde, voeding wordt zwaarder daar de graka meer nodig heeft, betere mobo (o.a. afstandbedieding plus van het merk Asus), meer geheugen.

    Ik kom van:
    Case: Gigabyte Aurora
    Voeding: Antec Smartpower 2.0 450 Watt
    Mobo: Gigabyte GA965P-DS3
    Mem: 2*512 Apacer (PC6400 DDR2 800)
    Graka: Sparkle Nvidia 7900GS 256mb
    CPU: Intel Core2Duo E6400
    HDD: Seagate Barracuda 320 gb 16 mb cache

    ik krijg van iemand van mijn familie er 1000 € voor, dus ik zeg verkocht

    Wat wil ik dan in elkaar steken plus opleggen:
    Case: Gigabyte Aurora (omda die gewoon mooi en praktisch is)->125 €
    Voeding: Coolermaster Igreen 600watt SLI eps-> 104 €
    Mobo: Asus P5W-DH Deluxe (juist hetgeen ik nodig heb )-> 204 €
    Mem: Corsair PC6400 DDR2 800 2*1gb->210 €
    Graka: Asus Nvidia 8800GTS 320mb (directx 10 natuurlijk )->319 €
    CPU: Intel Core2Duo E6600 (meer cache!)->299 €
    HDD: Seagate Barracuda 320 gb 16 mb cache (was ik tevreden van)->92 €

    Komt op een goede 360 €...is het deze upgrade waart? Kan ik nog goedkoper gaan qua voeding, bv een Antec voeding kopen? Of kan mijn geheugen nog wat goedkoper, daar ik toch niet echt gaan overclocken: bv Apacer geheugen kopen?

    Graag jullie meningen en alst goedkoper kan zeggen é
    FORGET ABOUT TIME AND SPACE, AND WAIT...JUST WAIT!
    Never argue with a fool.. he will drag you down to his level and beat you.

    .. and remember.. if your mind is too open your brains will fall out ..

  2. De volgende gebruiker bedankt delinquente voor deze nuttige post:

    Tex@sboy (19 March 2007)

  3. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Ziet er een goed en degelijke configuratie uit. Prijzen lijken ok, enkel het mobo ligt aan de hoge kant vind ik. Refererend naar de andere prijzen die je opgeeft zou dat toch een 20 euro minder mogen zijn...

  4. #3
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.425
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    674 keer in 599 posts
    600W lijkt me meer dan genoeg. Minder moet zeker kunnen. Blijf wel in de A-merken kijken he. Tenzij je er over denkt om ooit een tweede graka bij te kopen.
    Voor je geheugen moet je ook naar de timings kijken he.
    Ik denk wel dat het de upgrade waard is (wat heb je nu meer: 100€ voor het geheugen, 80 voor de cpu, 60 voor mobo en toch zeker 120€ voor je graka)
    Laatst gewijzigd door Kokki; 19 March 2007 om 10:32

  5. #4
    Expert   delinquente's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    638
    Bedankjes
    268
    Bedankt
    101 keer in 92 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Ziet er een goed en degelijke configuratie uit. Prijzen lijken ok, enkel het mobo ligt aan de hoge kant vind ik. Refererend naar de andere prijzen die je opgeeft zou dat toch een 20 euro minder mogen zijn...
    Ja het is een iets wat duurdere mobo, ik denk ook dat die SLI is...niet dat ik dat gaan gebruiken. Maar ik heb zoiets gelezen dat die FireWire heeft, kan handig zijn voor in de toekomst weet ge plus een afstandbediening . Of liever wat minder luxe en de Asus P5B nemen bijvoorbeeld? Daar twijvel ik nog tussen, dat is al direct 80 € verschil. Ja dan de voeding, ik heb nog een andere keuze namelijk de Antec True Power TPIII 550w voor 99 €, liever dan 5 € meer uitgeven voor een Coolermaster zeker? Dan het geheugen, op de winkel haar site staan de timings niet, ik weet gewoon dat het het duurste geheugen is dat ze binnen hebben. Ik kan natuurlijk ook wel Apacer of Buffalo geheugen kopen voor 160 € maar nu ik toch inees een goede graka en cpu heb kan ik beter ook wat duurder geheugen kopen niet?

    Jullie meningen volstaan al

    Ahja dan nog 2 goede dvdwriters?
    NEC en nog eens NEC? Of Liteon? Ik heb er nu een NEC 7173 en NEC 7170 inzitten denk ik, ben er tevreden van...welke raden jullie aan? Want die laat ik natuurlijk in de pc zitten
    Laatst gewijzigd door delinquente; 19 March 2007 om 14:11
    FORGET ABOUT TIME AND SPACE, AND WAIT...JUST WAIT!
    Never argue with a fool.. he will drag you down to his level and beat you.

    .. and remember.. if your mind is too open your brains will fall out ..

  6. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Btw, wat ik bedoelde met 'mobo ligt aan de hoge kant vind ik' was niet dat het mobo duur is en dat je een ander type moet kiezen .Als ik de prijzen van de componenten bekijk die je opgeeft, zijn dit gangbare prijzen. dus deze winkel heeft blijkbaar gangbare prijzen, enkel voor het mobo vind ik ze duur tov de rest. Dit type mobo moet je dan voor een 185 euro hebben

  7. #6
    Expert   delinquente's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    638
    Bedankjes
    268
    Bedankt
    101 keer in 92 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Btw, wat ik bedoelde met 'mobo ligt aan de hoge kant vind ik' was niet dat het mobo duur is en dat je een ander type moet kiezen .Als ik de prijzen van de componenten bekijk die je opgeeft, zijn dit gangbare prijzen. dus deze winkel heeft blijkbaar gangbare prijzen, enkel voor het mobo vind ik ze duur tov de rest. Dit type mobo moet je dan voor een 185 euro hebben
    Ja inderdaad, ben eens gaan zien op tweakers.net voor de prijzen. Die is al voor 177 € te vinden. Maar ben ook eens gaan zien bij de high end pc prijs van maart hier bij MinaTica, nu heb ik een ander mobo'tje gezien. De Asus P5N32-e SLI, dit is ook een zeer goed mobo'tje zo te zien, de prijs hiervoor is 189 €...heeft wel wat minder features dan degene die ik wou maar is ook al meer toekomst gericht qua FSB (1333 mhz). Ik denk dat het deze zal worden . Of is er zoiets in de aard van Asus dat mij goedkoper zal uitkomen en hetzelfde is als deze mobo maar dan zonder SLI? Ik gaan SLI zeker niet gebruiken, puur energievreterij...
    FORGET ABOUT TIME AND SPACE, AND WAIT...JUST WAIT!
    Never argue with a fool.. he will drag you down to his level and beat you.

    .. and remember.. if your mind is too open your brains will fall out ..

  8. #7
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.991
    Bedankjes
    347
    Bedankt
    401 keer in 232 posts
    Waarom perse die deluxe nemen ?

    ik zou kijken voor zo 1als ik heb ofzo, het enige pluspunt van de deluxe is de onboard wifi vindt ik.

    ik heb het P5B-E mobo van asus, dit scheelt niet veel met de deluxe versie. ( ook firewire > dit staat voor firewire IEEE 1394 )

    sli ready ( P5B-E niet ) maar ik vindt sli toch niks waard, als je toe bent aant upgarde grafische kaart kan je beter ineens een nieuw veel beter model kopen dan er een "oude" bij in te steken.

    deluxe

    http://nl.asus.com/products4.aspx?l1...79&modelmenu=2

    p5b-E

    http://nl.asus.com/products4.aspx?l1...47&modelmenu=2


    er is ook nog een P5B-E plus dinges. Nog wat meer functies dan mijn.

    <table class="productListing" border="0" cellpadding="2" cellspacing="0" width="100%"><tbody><tr class="productListing-even"><td class="productListing-data">
    </td> <td class="productListing-data"> P5B-E S775/Intel 965P </td> <td class="productListing-data" align="right"> 133,15EUR </td></tr></tbody></table>
    das een goei 60 € goedkoper dan die Asus P5N32-e SLI

    kben wel tevreden over het mijn, qua overclocken kan ik nog niet meespreken, ga ik nog met wachten...


    Maar de deluxe versie vindt ik echt zotte kost als je al die lekkere snufjes toch niet gebruikt.

    Ik had net draadloos internet gekocht, anders had ik mss geopteerd om die deluxe, mja nu had ik dus snel gekozen

    + mijn mobo heeft meer usb's dan de deluxe dacht ik > and i love USB :d
    Laatst gewijzigd door Clioke16V; 28 March 2007 om 11:41



  9. De volgende gebruiker bedankt Clioke16V voor deze nuttige post:

    delinquente (28 March 2007)

  10. #8
    Expert   delinquente's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    638
    Bedankjes
    268
    Bedankt
    101 keer in 92 posts
    Ja dat is waar wat je zegt, die overbodige overclock features heb je natuurlijk niet nodig (ben dat ook niet van plan).

    Maar ik zou gewoon voor de P5N-E SLI (die 680i) voor zijn/haar duurzaamheid. Die ondersteunt al een FSB van 1333mhz zo te zien, kan toch van pas komen als ik later een nieuwe cpu gaan kopen? Dit moederbord is zowiezo beter dan mijn Gigabyte G965P-DS3.

    Eerst twijfelde ik eigenlijk nog voor een Asus P5B-E, omdat die zo goedkoop is natuurlijk. Maar als ik die met mijn huidig moederbord vergelijk is die eigenlijk hetzelfde , zelfs slechter zo te zien in de benchmarks. OF zou ik dat verschil niet merken?

    Hier zijn de benchmarks voor de P965:
    http://www.tomshardware.com/2006/11/...al/page17.html

    Hier voor de 680i:
    http://www.tomshardware.com/2007/02/...chmark_results
    Laatst gewijzigd door delinquente; 28 March 2007 om 14:57
    FORGET ABOUT TIME AND SPACE, AND WAIT...JUST WAIT!
    Never argue with a fool.. he will drag you down to his level and beat you.

    .. and remember.. if your mind is too open your brains will fall out ..

  11. De volgende gebruiker bedankt delinquente voor deze nuttige post:

    Clioke16V (28 March 2007)

  12. #9
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.425
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    674 keer in 599 posts
    Heb je de gigabyte DS3 rev 3.3 gezien? Deze ondersteunt ook een fsb van 1333MHz. http://www.gigabyte.com.tw/Products/...me=GA-965P-DS3
    Bij mijn pc-shop is het probleem dat ze me niet kunnen zeggen welke revisie ik krijg. Anders had ik em gisteren besteld. Dat is het nadeel met die onlineshops he.

  13. De volgende gebruiker bedankt Kokki voor deze nuttige post:

    delinquente (28 March 2007)

  14. #10
    Expert   delinquente's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    638
    Bedankjes
    268
    Bedankt
    101 keer in 92 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kokki Bekijk bericht
    Heb je de gigabyte DS3 rev 3.3 gezien? Deze ondersteunt ook een fsb van 1333MHz. http://www.gigabyte.com.tw/Products/...me=GA-965P-DS3
    Bij mijn pc-shop is het probleem dat ze me niet kunnen zeggen welke revisie ik krijg. Anders had ik em gisteren besteld. Dat is het nadeel met die onlineshops he.
    Ja die heb ik gezien, dat is juist het probleem zoals je zegt. Op sommige online shops geven ze echt niet voldoende informatie. Ik vind mijn moederbord van gigabyte wel goed, maar qua ondersteuning en drivers opteer ik toch terug voor Asus. Had vroeger een Asus A8N-E, zeer tevreden van geweest. Daarmee terug naar Asus , daar ook mijn grafische kaart een Asus zal zijn.
    FORGET ABOUT TIME AND SPACE, AND WAIT...JUST WAIT!
    Never argue with a fool.. he will drag you down to his level and beat you.

    .. and remember.. if your mind is too open your brains will fall out ..

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Comodo logs high risc
    Door Sarana in forum Malware
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 2 March 2007, 00:36

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •