Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Gevorderd   Martin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    168
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    25 keer in 23 posts

    Opstarten programma's

    Een vriend vraagt mij hoe het moet om bij opstarten computer enkel Outlook en Excel actief te hebben. Voor zijn werk heeft hij geen andere programma’s nodig. Bedoeling dat deze programma’s zo vlug als mogelijk opgestart kunnen worden.
    Kan dat?

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.334
    Bedankjes
    414
    Bedankt
    1.229 keer in 971 posts
    Uw vriend zal dan moeten leren hoe hij de opstart van programma's kan beheren. Persoonlijk deed ik dat altijd met CodeStuffStarter, maar er zijn zeker andere mogelijkheden. Zie onder andere :
    http://users.skynet.be/gv_soft/CodeStuff%20Starter.htm

    Met het beheren van opstartprogramma's moet je wel wat voorzichtig zijn, je mag zo maar niet alles uit de opstart wegnemen en enkel outlook en excell laten opstarten. Ik denk bvb aan uw veiligheidsprogramma's. Het is eigenlijk al bijna even gemakkelijk om een snelkoppeling naar outlook en excel te maken op uw bureaublad.
    Laatst gewijzigd door berger; 4 January 2009 om 22:37

  3. #3
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.782
    Bedankjes
    762
    Bedankt
    984 keer in 772 posts
    je kan via takenbeheer de prioriteit veranderen .
    druk tesamen ctrl en alt en delete tesamen in en ga naar processen en klik rechts op en programma en zo kan je beheer krijgen van je gebruik van je pc .
    ook start en uitvoeren en tik in msconfig en tik enter en vink aan wat mag opgestart worden en wat niet .

  4. #4
    Gevorderd   Martin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    168
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    25 keer in 23 posts
    Dank voor het reageren. Probleem is dat ik niet weet wat er mag afgevinkt worden. Staat ook geen uitleg bij vermeld.
    Voor het werk heeft hij enkel Outlook en Excel nodig, meer niet. Dit moet zo snel als mogelijk kunnen opgestart worden.

  5. #5
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.334
    Bedankjes
    414
    Bedankt
    1.229 keer in 971 posts
    Zet eens een lijstje (of een leesbare printscreen) van welke programma's allemaal opstarten, dan kunnen we zien wat moet opstarten en wat niet. Je kunt natuurlijk ook altijd googlen om te begrijpen wat een programma doet, dan weet je meestal wel op het moet opstarten of niet.
    Laatst gewijzigd door berger; 5 January 2009 om 15:26

  6. #6
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    773
    Bedankjes
    757
    Bedankt
    715 keer in 362 posts
    Zelfs al vink je die twee ook nog uit, het gaat niet veel uitmaken als je de applicatie opstart hoor. Beetje pc tegenwoordig gaat snel genoeg? Als je toch wat wil rommelen ben je best dat je de opstart exe hier even checkt.

  7. #7
    Gevorderd   Martin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    168
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    25 keer in 23 posts
    Heb een voorbeeld van mijn desktop pc genomen.Ik merk op dat ik ook opstart items kan verwijderen. Maar kan iemand zeggen wat er zeker moet aangevinkt blijven.




    Vraag: Hoe moet het om kleinere afbeeldingen op het forum te plaatsen?
    Laatst gewijzigd door Martin; 5 January 2009 om 18:08

  8. #8
    Geband  
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    977
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    299 keer in 211 posts
    volgens mij is dit een vrij simpel op te lossen
    start - alle prog - office - ms office outlook .... sleep het naar een lege plaats op het buroblad en viola een direkte snelkoppeling naar .... de rest en dan ?? , andere snelkoppeling idem

  9. #9
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.334
    Bedankjes
    414
    Bedankt
    1.229 keer in 971 posts
    Het simpelste is inderdaad twee snelkoppelingen op het bureaublad bijzetten.

    Indien je toch wil weten wat en wat niet mag uitgevinkt wordt moet je weten wat elke programma doet. Ik zoek daarom met google.
    Enkele voorbeelden uit uw (vrij lange lijst) :

    gnotify : Gmail Notifier is een programma dat maakt dat je niet moet inloggen op de site van Gmail om aan je mailbox te geraken. Dit is geen essentieel proces en mag voor mij uitgevinkt worden (maar ik beheer uw computer niet hé).

    SNDMon : SNDMon.exe draagt bij aan de beveiliging van uw systeem tegen schadelijke software. Best niet uitvinken dus.

    jusched.exe :Als je Java geïnstalleerd hebt, loopt inderdaad het proces jusched.exe, wat concreet staat voor: java update scheduler. Zou ik niet uitvinken als er java gebruikt wordt (en het tegenovergestelde zou me verwonderen).

    SOUNDMAN : Dit proces behoort toe aan Soundman, een audio sound manager, dat normaalgezien meegeïnstalleerd zou moeten zijn samen met je drivers.
    Dit proces zet een icoontje in je systray, waarlangs je dan vlug instellingen kan veranderen. Dit is een niet-essentieel proces, dus als je het systray icoontje nooit gebruikt, kan je dit proces veilig beëindigen. Aan u de keuze dus.

    En zo voort.

  10. #10
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    2.996
    Bedankjes
    60
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin Bekijk bericht
    Heb een voorbeeld van mijn desktop pc genomen.Ik merk op dat ik ook opstart items kan verwijderen. Maar kan iemand zeggen wat er zeker moet aangevinkt blijven.




    Vraag: Hoe moet het om kleinere afbeeldingen op het forum te plaatsen?
    Het verbaast mij dat uw pc überhaupt nog opstart
    Elk programma dat u ooit op uw pc gezet hebt moet bij u opstarten.

    Bij mij staan er daar 15 en dat is al meer dan genoeg.

    Ga hier eens kijken: http://www.blackviper.com/
    J.W.
    Google is uw vriend

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. alle programma's
    Door Iced Dragon in forum Windows
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 28 May 2008, 20:16
  2. systeemherstel: programma's
    Door alBildjiekiyya in forum Windows
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 5 October 2007, 17:37
  3. opstarten van alle programma's
    Door whoopie in forum Overige software
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 17 September 2005, 11:11

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •