Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Up-to-date   GuardedXyph3R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 June 2005
    Locatie
    Gent
    Berichten
    85
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Devolo en de draadloze configuratie

    Hey allemaal,

    Mijn vriendin heeft thuis een Devolo-netwerk (draadloos) ZONDER een routeraansluiting. Zowel haar vader als zijzelf hebben een feilloze verbinding met de pc's thuis, maar met de iPhone 3G lijkt het maar niet te lukken.

    Haar vader heeft ons het wachtwoord gegeven, maar alle moeite is tevergeefs. Hoofdlettergevoeligheid, spaties... je noemt het maar. Nu is mijn vraag:

    - is het mogelijk op eender welke manier dit wachtwoord terug te achterhalen (zoals bv. bij routers), aangezien ik vermoed dat het wachtwoord misschien niet correct is?

    - Het wachtwoord dat we kregen bestaat enkel uit letters, terwijl ik vermoed dat elk wachtwoord zowel letters als cijfers moet hebben. Kan dit?

    - heeft iemand ervaring (of problemen) met de iPhone 3G en het verbinden met een draadloos netwerk?


    Alvast bedankt!

    mvg
    Xyph3R
    Proud 2 be an IvanhoeJupiler member!

  2. #2
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.402
    Bedankjes
    1.377
    Bedankt
    1.438 keer in 945 posts
    Of dit nu een iphone is of niet dit maakt geen verschil uit. Wat bedoel je juist met een devolo draadloos netwerk ? Is devolo je provider misschien ?
    Als je een draadloos netwerk hebt is er in ieder geval een apparaat dat het draadloze signal verstuurt (logisch toch ) en waar je dus de instellingen op kan aanpassen. In het geval van een router is het IP adres van de router de standaard gateway. Indien het een wireless acces point is werkt deze juist als doorgeef luik naar de modem en zal het een ander IP zijn (de gateway is dan de modem). In dat tweede geval zal er waarschijnlijk een beperkt aantal IP adressen mogelijk zijn, afhankelijk van je provider. Meestal is dat ergens tussen de 1 en 6 adressen. Je kan dit probleemloos omzeilen met een eigen router in het netwerk te plaatsen.
    Je hebt uiteraard het juiste wachtwoord nodig, spaties en leestekens maken wel degelijk uit. Hoofdletters daar ben ik niet zeker van.
    Laatst gewijzigd door carl; 26 August 2009 om 18:12

  3. #3
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    @carl: Devolo is een ethernetverbinding via het stroomnet van een huis zie hier

    Natuurlijk zal het wachtwoord juist moeten zijn wil je verbinding krijgen. Kan je dat niet achterhalen op de pc?
    Verder idd eens nakijken op hoeveel ip's jouw abonnement recht heeft. Dat kan je terug vinden bij je provider. 2 ip's is niet onrealistisch en dus de iPhone zal dan geen krijgen...
    Je bent dan verplicht een ander abonnement te kiezen met meer ip's of een router te plaatsen...
    Btw, ik dacht dat die netwerlen via elektriciteitsnetwerk altijd zo'n router hadden? Om welk type gaat het? En wat staat juist tss uw modem en elektriciteitsnetwerk? type.

  4. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    carl (26 August 2009)

  5. #4
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.402
    Bedankjes
    1.377
    Bedankt
    1.438 keer in 945 posts
    Maar hebben die zaken dan een WiFi antenne ingebouwd ? Last time i checked zit er geen lan poort op de iphone ...
    In principe is gaat de redenering nog steeds op dan voor het acces point. Je moet het IP adres van het apparaat dat wifi verdeelt achterhalen. Maar zolang ik niet precies weet wat er daar het wifi de lucht in stuurt kan ik niet specifieker zijn

  6. #5
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    892
    Bedankjes
    301
    Bedankt
    809 keer in 408 posts
    Dit misschien? Als het dit zou zijn is dit niet gewoon een acces point? En is in dit geval dan de modem niet de gateway?

  7. #6
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skateguy11 Bekijk bericht
    Dit misschien? Als het dit zou zijn is dit niet gewoon een acces point? En is in dit geval dan de modem niet de gateway?
    Dat is eigenlijk een gewone draadloze router waarbij, ipv een aansluiting van je inkomende ethernet, dit nu binnenkomt via het stopcontact. Als het zoiets is heeft het niets met te weinig ip's te maken want deze deelt de router zelf uit. Enigste is dan naar de settings van die router surfen en kijken naar:
    - ip pool groot genoeg, min 3 in dit geval.
    - soort beveiliging, WEP,WPA,...?
    - natuurlijk bijhorend paswoord.
    - mac adressfiltering? Als die opstaat moet je in het lijstje het mac adres van die iPhone bij zetten.

    Nu van iPhone ken ik niks, dus ik heb geen idee hoe of als deze een wifi aansluiting kan maken

  8. #7
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.402
    Bedankjes
    1.377
    Bedankt
    1.438 keer in 945 posts
    De iPhone 3G zit met een ingebouwde Wi-Fi (802.11b/g) ontvanger. Ik weet niet juist of een wireless N network backwards compatible is, maar ik geloof van wel aangezien ikzelf met men ipod touch op een wireless N netwerk kan
    De iPhone ondersteunt eveneens WEP WPA, (1 en 2, zowel personal als enterprise), en eveens VPN (L2TP, PPTP, IPSec). Het MAC adres kan je terug vinden bij settings > about this ipod/info.
    Verbinding maken ga je voor naar de settings > wifi > en dan netwerk kiezen en wachtwoord ingeven
    Maar vermoedelijk wist je dit al.
    Laatst gewijzigd door carl; 27 August 2009 om 10:47

  9. De volgende gebruiker bedankt carl voor deze nuttige post:

    PeterN (27 August 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. nieuwe configuratie
    Door theo0064 in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 11 August 2009, 15:36
  2. Devolo + draadloze router?
    Door sweetrock in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 21 August 2008, 18:58
  3. sli configuratie
    Door fanjo in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 14 November 2007, 21:42
  4. Pc configuratie
    Door kurt0015 in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 27 September 2006, 08:59

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •