Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 42
  1. #11
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.051
    Bedankjes
    23.757
    Bedankt
    13.474 keer in 5.064 posts
    Ik ben geboren als Belg en ik wil sterven als Belg, niettegenstaande ik Vlaming ben hoop ik toch dat mijn Franstalige en Duitstalige vrienden zich rond mijn graf kunnen scharen in de wetenschap dat BHV een smoesje is om extremisten de kans te geven zich te uiten.

  2. De volgende 6 gebruikers bedanken peenif voor deze nuttige post:

    chira (25 April 2010), Dexter (24 April 2010), Dopey (24 April 2010), Peter.B (24 April 2010), Phil O'Sophe (26 April 2010), Vincent (23 April 2010)

  3. #12
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.735
    Bedankjes
    13.669
    Bedankt
    33.640 keer in 13.866 posts
    Voor zover ik geïnformeerd ben (en politiek interesseert me niet, wel de mensen om ons heen), is er ooit een rechtsspraak geweest over die taalkwestie. Sindsdien is dus eigenlijk elke verkiezing, dus ook elke nieuwe regering, een overtreding. Het echte gebakkelei speelt zich af boven de hoofden van de mensen die daar wonen en leven, samen met hun buren, al of niet nederlandstalig of francofoon. Het zijn echter de grote kwakers die op het tv-scherm verschijnen en hun evangelie verkondigen.
    Wat als BHV toch een oplossing krijgt? Dan zal het weer gaan over geldstromen naar de 'verkeerde' helft van het land. Terwijl er ondertussen talloze gezinnen in financiële problemen komen door de gevolgen van een gemanipuleerde crisis.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. De volgende 5 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    chira (25 April 2010), dannyma (24 April 2010), Dopey (24 April 2010), Peter.B (24 April 2010), Phil O'Sophe (26 April 2010)

  5. #13
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.376
    Bedankjes
    812
    Bedankt
    1.801 keer in 907 posts
    in mijn geval 10000 euro!!!
    denk je nu echt dat je daar 1 euro zou van zien

    De tranfers
    naar griekenland....en er zullen er nog volgen.
    Laatst gewijzigd door Peter.B; 24 April 2010 om 07:33

  6. De volgende 3 gebruikers bedanken Peter.B voor deze nuttige post:

    compuchrisje (25 April 2010), Dopey (24 April 2010), Phil O'Sophe (26 April 2010)

  7. #14
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    773
    Bedankjes
    757
    Bedankt
    715 keer in 362 posts
    Sindsdien is dus eigenlijk elke verkiezing, dus ook elke nieuwe regering, een overtreding.
    Niet echt.....ze waren wel zo slim om een noodwet te stemmen die de verkiezingen toch legaal maakten. Maar dat trucje kan men nu niet meer toepassen. Er moet dus een oplossing komen.

    denk je nu echt dat je daar 1 euro zou van zien
    Indien mijn bijdragen op mijn loon verminderen wel.....verminderde bijdragen zijn nu eenmaal een logisch gevolg van de stopzetting van de transfers.

    Er wordt dikwijls geroepen dat de mensen er geen last van hebben. Veel van mijn klanten wonen in de regio van de randgemeenten, geloof me...de Vlamingen hebben het daar lastig. Ze worden constant geconfronteerd met inwijkelingen vanuit het zuiden van het land die pertinent weigeren om Nederlands te praten. Zelfs na jaren er gewoond te hebben. Ik zet de wereld niet op z'n kop hoor, het is nu eenmaal een feit. Ze gaan er steeds vanuit dat wij wel Frans gaan praten. Als je een beetje trots bent op je moedertaal kan je dit toch niet laten gebeuren. Nergens ter wereld zou dit kunnen, alleen wij zijn zo tolerant.
    Er zijn twee manieren om uit de politieke impasse te geraken....separatisme of de oprichting van een confederaal België (wat in praktijk eigenlijk al bijna is).
    Misschien zouden iedereen eens het boek "Omfloerst separatisme?" van Bart Maddens moeten lezen. Geen lijvig werk (slechts 176 blz ), maar de geschiedenis van de communautaire perikelen in dit land klaarduidelijk uitgelegd ( ook BHV). Misschien dat dan het licht zou gaan branden.....
    Laatst gewijzigd door Dopey; 24 April 2010 om 07:51

  8. De volgende 2 gebruikers bedanken Dopey voor deze nuttige post:

    compuchrisje (25 April 2010), Phil O'Sophe (26 April 2010)

  9. #15
    Gevorderd   jurgenv87's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2009
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    95
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    153 keer in 77 posts
    Hoe je het ook draait of keert. Die boel moet gesplitst worden. De huidige regeling is strijdig met het gelijkheidsbeginsel en dus met de grondwet. Schendingen van de grondwet moeten opgelost worden.
    De vorige keer heeft men het nog kunnen uitstellen door de verkiezingen simpelweg te verplaatsen naar een datum vóór de einddatum die het Grondwettelijk Hof had opgelegd.
    De volgende verkiezingen zijn dus ongrondwettelijk. Als er verkiezingen komen hoop ik dat iemand het lef heeft om naar het Hof te gaan en deze aan te vechten.

  10. De volgende 4 gebruikers bedanken jurgenv87 voor deze nuttige post:

    compuchrisje (25 April 2010), Dopey (24 April 2010), Phil O'Sophe (26 April 2010), ultddave (24 April 2010)

  11. #16
    Expert   Dexter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 January 2008
    Locatie
    België
    Berichten
    691
    Bedankjes
    619
    Bedankt
    632 keer in 341 posts
    Het enigste wat ik hoop is dat België één blijft, we zijn als zo'n klein land en het zou zeker ook niets te goed doen aan onze economie.Ik denk dat de enigste "aanvaardbare" mogelijkheid is om met geld de zaak rond te krijgen (Vlaanderen geeft x aantal miljoenen (hopelijk geen miljard(en) :P ). Vlaamse grond afstaan voor de vergroting van Brussel vind ik, als randgemeentebewoner, onaanvaardbaar. En ook de grond ruilen (zoals met taalgrens) vind ik onaanvaardbaar (als ze dat al van plan waren?).

    Leve België

    @dr!
    HTML(5), CSS(3), Javascript, jQuery, Objective C, Java, AppleScript, PHP, MySQL.

  12. De volgende 4 gebruikers bedanken Dexter voor deze nuttige post:

    chira (25 April 2010), compuchrisje (25 April 2010), Dopey (24 April 2010), Phil O'Sophe (26 April 2010)

  13. #17
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    773
    Bedankjes
    757
    Bedankt
    715 keer in 362 posts
    Goed idee,Vlamingen laten betalen om een arrest toe te passen.....

  14. #18
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.782
    Bedankjes
    762
    Bedankt
    984 keer in 772 posts
    Hardop blijven dromen Dopey er zijn hier meer koningsgezind dan van dat andere soort .
    En in de regering vertrouwen kwijt awel ik al langer dan vld maar beter update's geven onze koning heeft prachtige beslissing genomen kijken hoe zei er goed uitkomen want het ding draait al 30 jaar wordt stilaan tijd dat het is wordt stil gelegd nietwaar .

  15. De volgende gebruiker bedankt dannyma voor deze nuttige post:

    Dopey (24 April 2010)

  16. #19
    Gevorderd   jurgenv87's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2009
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    95
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    153 keer in 77 posts
    De monarchie is niets meer waard. Dat is al bewezen sinds de abortuswet onder Boudewijn.
    De enige reden dat OpenVLD er mee wou ophouden is om even de aandacht naar zich toe te trekken.

    Nu Reynders even de boel mag gaan redden kunnen we even de trucjes van de Walen gaan toepassen en lastig doen. Laten we volmondig NON zeggen op al hun voorstellen .

  17. De volgende gebruiker bedankt jurgenv87 voor deze nuttige post:

    Dopey (24 April 2010)

  18. #20
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.782
    Bedankjes
    762
    Bedankt
    984 keer in 772 posts
    Goed idee we doen er nog 30 jaar bij dan he .

  19. De volgende gebruiker bedankt dannyma voor deze nuttige post:

    Dopey (24 April 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Het einde van Belgie??????
    Door Dopey in forum De Lounge
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 19 September 2008, 23:46
  2. c schijf ging van 65%vrije ruimte naar 4%
    Door salmax in forum HijackThis
    Reacties: 54
    Laatste bericht: 12 September 2008, 17:10
  3. Vrije internet radio ( SCREAMER )
    Door filip in forum Audiovisueel
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 8 October 2007, 23:01
  4. Reacties: 9
    Laatste bericht: 26 March 2007, 12:55

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •