Hallo mannen,

ik heb voor een taak van het school een werkje gekregen om een simpele active directory domain te maken en daarbinnen dan nog een client aan te hangen in mijn geval is dat windows 7 beide zijn virtueel zowel server als windows 7.

Ik heb via google en youtube wel enkele stappen gezien en ik heb het ook werkende gekregen voor de leerkracht zijn uitleg deed. Maar hij zei dat je best DHCP instaleert en ik had dit niet gedaan.

Dus ben herbegonnen en stap per stap terug gedaan. Nu bij windows 7 in mijn domein te willen zetten geeft hij dat mijn DNS-naam foutief is en dat hij geen verbinding kan maken

Ik heb dan gepropeerd om te pingen naar de DNS server vanop windows 7 en die reageert wel. Maar als ik probeer te pingen in windows server naar mijn Windows 7 reageert hij niet :s

ofwel ben ik ergens de mist in gegaan en vergeet ik iets op mijn windows 7 of op de server. ik weet het niet goed meer als iemand een handleiding weet die van A tot Z gaat mag je die altijd posten kzou het graag zo snel mogelijk kunnen afwerken

mvg

Dimitri