Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Up-to-date   Paranorma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 December 2012
    Locatie
    Oost Vlaanderen
    Berichten
    33
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    8 keer in 6 posts

    Windows installeren via USB

    Ik heb een netbook waar origineel windows 7 op stond.
    Nu heeft een vriend van me daar een hele tijd geleden eens linux op geinstalleerd, echter ik kan er niet aan wennen en zou graag terug windows hebben.

    Nu blijkt dat hij een foutje gemaakt heeft bij het installeren van die linux en heeft hij de herstelpartitie van die netbook ook gewist, waardoor ik dus niet de windows die er op stond kan teruplaatsen.

    Ik heb ergens gelezen dat je met een programmatje een soort USB installatie kan maken van windows waarbij je kan kiezen welke delen je wil installeren enzo om het dan via de USB te laten installeren.
    Echter heb ik hier geen ervaring mee.

    Is er iemand die dit kent en me kan zeggen hoe dit zou werken?

    Bedankt

  2. #2
    carfran
    Gast
    Nu blijkt dat hij een foutje gemaakt heeft bij het installeren van die linux en heeft hij de herstelpartitie van die netbook ook gewist, waardoor ik dus niet de windows die er op stond kan teruplaatsen.
    Hoe weet je dat de herstel partitie gewist is? Normaal is die verborgen. Kijk eens in je handleiding welke toets je moet indrukken als je de netbook aanzet om de herstelparitie te benaderen.

    Ik heb ergens gelezen dat je met een programmatje een soort USB installatie kan maken van windows waarbij je kan kiezen welke delen je wil installeren enzo om het dan via de USB te laten installeren.
    Bij het eerste maal in gebruik nemen, krijg je hiervan een melding te lezen om onmiddelijk een herstel schijfje of USB stick te maken.
    Herstel schijfje of USB stick windows 7 maken . Lees hier.

    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...name=c01972277
    Dit is wel voor een HP maar de werkwijze is hetzelfde voor andere laptops of netbooks.

    Je zal wel terug de HD moeten partioneren en formateren omdat Linux een ander bestandsformaat gebruikt dan Windows.
    Laatst gewijzigd door carfran; 28 March 2013 om 12:03

  3. De volgende 2 gebruikers bedanken carfran voor deze nuttige post:

    Obsessed (29 March 2013), salmax (28 March 2013)

  4. #3
    Up-to-date   Paranorma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 December 2012
    Locatie
    Oost Vlaanderen
    Berichten
    33
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    8 keer in 6 posts
    die herstelstick is dus nooit gemaakt (mijn fout)

    Als hij opstart zegt hij wel om op F4 te duwen om naar de herstelpartitie te gaan, echter als ik dan op F4 druk start hij gewoon verder op.

    Is trouwens een Samsung notebookje (weet n iet of dat handig is om te weten)

    Had ergens eens gelezen dat je met een programma een usbverzie van een besturingssysteem kon maken, maar weet niet welk programmatje of hoe dat te doen

  5. #4
    carfran
    Gast
    Nu heeft een vriend van me daar een hele tijd geleden eens linux op geinstalleerd, echter ik kan er niet aan wennen en zou graag terug windows hebben.
    Ook een foutje van je vriend. Er was ook de mogelijkheid om een Dualboot te installeren.Linux naast Windows .Dan had je nog de mogelijkheid om Linux te verwijderen en het MBR te fixen ..Heeft die netbook een CD/DVD station? Anders zul je in een computer winkel een bootable USB stick moeten gaan halen.

    Als hij opstart zegt hij wel om op F4 te duwen om naar de herstelpartitie te gaan, echter als ik dan op F4 druk start hij gewoon verder op.
    De herstelpartitie is er dus nog, dan heb je geluk.
    Laat maar iets weten, ik zal je dan verder helpen om WIN 7 terug op je netbook te krijgen.
    Laatst gewijzigd door carfran; 29 March 2013 om 14:37

  6. #5
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.190
    Bedankjes
    15.113
    Bedankt
    15.821 keer in 6.984 posts
    Is op de netbook een registratiesticker van Microsoft aanwezig?
    Zo ja kan je met de daarop vermeldde registratiecode een nieuwe installatie uitvoeren.
    Op diezelfde sticker staat vermeld om welke versie van Windows7 het gaat (Home Premium, Professional, Ultimate).

    Kijk eens of je ergens aan een Windows 7 installatie-cd van diezelfde versie kan geraken. Dit mag zelfs een kopie zijn.
    Als je beschikt over een CD/DVD-station (eventueel extern via USB) kan je de installatie gewoon vanaf DVD uitvoeren.
    Anders kan je proberen de volledige DVD te kopiëren op een USB-stick en via USB installeren.

    Ook zal je de correcte drivers voor uw netbook nodig hebben.
    Voor Samsung kan je die via HIER opzoeken
    Laatst gewijzigd door Obsessed; 29 March 2013 om 16:35
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  7. #6
    carfran
    Gast
    Zo ja kan je met de daarop vermeldde registratiecode een nieuwe installatie uitvoeren.
    Dat zal niet lukken omdat de HD eerst moet geherpationeerd en de C: partitie opnieuw in NFTS moet geformateerd worden.
    Bij de nieuwe installatie zal er geen partitie gevonden worden om windows7 opnieuw te installeren.
    Linux staat ook geïnstalleerd op een logische partitie , terwijl windows op een primaire partitie moet geïnstalleerd worden.

  8. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    salmax (29 March 2013)

  9. #7
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.190
    Bedankjes
    15.113
    Bedankt
    15.821 keer in 6.984 posts
    Beetje verder lezen hé Carfran
    De bedoeling is te installeren vanaf DVD of copy daarvan op USB stick.
    Als je een nummer hebt kan je legaal installeren.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  10. #8
    carfran
    Gast
    De bedoeling is te installeren vanaf DVD of copy daarvan op USB stick.
    Als je een nummer hebt kan je legaal installeren.
    De bedoeling is om eerst de partitie te verwijderen waarop Linux geïnstalleerd staat. Dit kan bijvoorbeeld met Parted Magic. Een nieuwe primaire partitie maken, en de nieuw aangemaakte partitie in NTFS formatteren, en dan pas ga je windows7 terug kunnen herinstalleren.
    Of andere mogelijkheid is om windows te installeren met Virtualbox. Windows7 draaien in Linux.
    http://www.knowliz.com/2009/01/insta...ntu-using.html
    Laatst gewijzigd door carfran; 31 March 2013 om 14:26

  11. #9
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.190
    Bedankjes
    15.113
    Bedankt
    15.821 keer in 6.984 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    De bedoeling is om eerst de partitie te verwijderen waarop Linux geïnstalleerd staat. Dit kan bijvoorbeeld met Parted Magic. Een nieuwe primaire partitie maken, en de nieuw aangemaakte partitie in NTFS formatteren, en dan pas ga je windows7 terug kunnen herinstalleren.
    Of andere mogelijkheid is om windows te installeren met Virtualbox. Windows7 draaien in Linux.
    http://www.knowliz.com/2009/01/insta...ntu-using.html
    Dat kan rechtstreeks vanaf de Windows installatie-DVD.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  12. #10
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.735
    Bedankjes
    13.669
    Bedankt
    33.640 keer in 13.866 posts
    De tip van Carfran is anders één van de goeie, met Parted Magic. Hiermee kan je de meest weerbarstige schijven temmen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 3
    Laatste bericht: 13 February 2011, 23:14
  2. Windows server 2008 - Dns installeren via wlan
    Door Bertrangstje in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 12 July 2010, 14:03

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •