Volledige versie bekijken : powerpoint taalperikelen



Iced Dragon
24 December 2007, 18:40
Kan iemand me zeggen hoe je de taal optimaal kunt instellen in powerpoint (2003)?

Ik werk zowel in het Engels als Nederlands, en de .pps files van de lessen variëren ook tussen deze talen.

Je kunt een taal als standaard instellen maar dit biedt blijkbaar geen garantie voor een optimaal functioneren.
Bvb, een Nederlandse tekst in een pps die door de auteur op Engels V.S. ingesteld staat. Veranderen van de standaardtaal naar Nederlands heeft blijkbaar geen effect op de tekstvakken die zelf gecreëerd geweest zijn. Deze blijven als Engels V.S. ingesteld staan.

Hoe kan ik ALLE tekst in een pps in een keer als een andere taal laten herkennen? Dus zonder dat ik elke tekstvak apart moet behandelen?

Een soortgelijk probleem is bij mijn laatste pps opgetreden. Je stelt een standaardtaal in (Engels G.B.) maar na een tijd werden nieuwe dia's terug als Nederlands ingesteld (of toch de tekstvakken, ik ben niet zeker meer).

Iemand een (dé) oplossing?

Bedankt!

Jule
24 December 2007, 22:49
Pas heel uw taalgebied aan via configuratiescherm ->taalinstellingen? In spreadsheets werkt dit behoorlijk.

Iced Dragon
24 December 2007, 23:16
geprobeerd maar tevergeefs. Heb ook de office-taalinstellingen eens aangepast maar ook zonder resultaat.
Toch bedankt :good:

Jule
25 December 2007, 01:25
Er is ook zoiets als auto-herkenning. Als je in een nieuw spreadsheet begint met 1,235.25 £ maar er komt steeds meer nederlands en 1.235,25 € aan te pas, zal 1,235.25£ ook niet meer aanvaard worden. Dat vormt wel soms een probleem bij prijslijsten in twee talen en twee valuta's.

Iced Dragon
25 December 2007, 01:48
autoherkenning werkt zonder problemen bij worddocumenten. Normaal moet dit ook voor powerpoint werken.
Ik heb al gezocht om het te activeren bij powerpoint maar ik vind het niet direct.:wall: