Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 42
  1. #1
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts

    Uitroep België in vrije val

    "Alea iacta est"....De teerling is geworpen....Deze woorden twitterde Vincent van Quickenborne iets na de middag naar de buitenwereld toe. Open VLD had geen vertrouwen meer in deze regering en hield de eer aan zichzelf om uit de coalitie te stappen. Er was geen oplossing voor BHV en de liberalen hielden zich aan de eerder gestelde deadline.
    Voor diegenen die het BHV probleem nog steeds niet snappen zal ik het proberen kort en duidelijk uit te leggen. Met de splitsing van het kiesarrondissement word gevolg gegeven aan een arrest van het Grondwettelijk Hof. Kort gezegd wordt eigenlijk de kiesgrens aangepast aan de taalgrens. Stel je het volgende even voor: je geeft aan je buur toestemming om een deel van je tuin te gebruiken. Na 40 jaar vindt je het welletjes en zeg je tegen je buur dat het zo niet verder kan. Waarop jullie samen naar de rechter stappen die dan oordeelt dat je buur je het stuk tuin moet teruggeven. Waarna je buur zegt : "ik wil dat wel doen, maar ter compensatie wil ik de helft van je tuin". Je snapt dat zoiets natuurlijk niet kan, en dat is precies wat er gebeurde in de hele onderhandelingssaga van BHV.
    Voor alle duidelijkheid zijn het in dit dossier de franstaligen die steeds onredelijke eisen hebben gesteld voor de uitvoering van het arrest (wat op zich al niet normaal is, aan een arrest kunnen geen compensaties worden gekoppeld).
    Hoe moet het nu verder? Op dit moment is de regering ontslagnemend en de koning houdt zijn besluit in beraad (liefst zo lang mogelijk natuurlijk). Ofwel komt men voor maandag alsnog tot een akkoord (het ziet er zo niet naar uit), en probeert men krampachtig de coalitie staande te houden, ofwel gaan we naar nieuwe verkiezingen. Waarna waarschijnlijk de hele mallemolen van vooraan begint. Vlamingen en Walen kunnen eigenlijk maar tot één conclusie komen....België werkt niet meer. Ons land bestaat trouwens alleen nog op papier, in realiteit zitten we al met twee aparte landen met elk hun regering en kiezers waartegen verantwoording moet worden afgelegd. Twee aparte landen met hun eigen behoeften en verzuchtingen....dat is de echte situatie in België.
    Nog even dit....verzaken aan BHV geeft eigenlijk impliciet aan dat je de eigen moedertaal verloochent en de deur open zet naar een verdere verfransing van de Vlaamse rand, en als dit niet wordt tegengehouden, de rest van Vlaanderen.

  2. De volgende 6 gebruikers bedanken Dopey voor deze nuttige post:

    Adnilleke (22 April 2010), Baloeke (22 April 2010), Keystroke ( 1 May 2010), Obsessed (23 April 2010), Phil O'Sophe (22 April 2010), ultddave (22 April 2010)

  3. #2
    Geek   salmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 February 2008
    Locatie
    Absurdistan en beschamend om te zeggen waar ik vandaan kom
    Berichten
    2.001
    Bedankjes
    9.605
    Bedankt
    3.162 keer in 1.925 posts
    er is nog een alternatief partij vlaams belang

  4. De volgende 2 gebruikers bedanken salmax voor deze nuttige post:

    Dopey (23 April 2010), ultddave (23 April 2010)

  5. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.851
    Bedankjes
    15.669
    Bedankt
    37.047 keer in 15.359 posts
    Opgeklopte politiek, en het gaat ons natuurlijk als burger ook weer geld kosten en een vrije zondag, om te gaan stemmen. Dit hele gedoe is al bezig toen ik nog tandjes aan 't wisselen was, begin jaren 60. Als er na al die tijd nog steeds geen oplossing is gevonden, zal het van buitenaf moeten komen zeker? Met maar 27% Nederlandstaligen in die regio (Koppen) zal het daar altijd wel wat zijn, vrees ik.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. De volgende 3 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Dopey (23 April 2010), Obsessed (23 April 2010), ultddave (23 April 2010)

  7. #4
    Gevorderd   Toelly's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 May 2009
    Locatie
    Sint-Niklaas
    Berichten
    341
    Bedankjes
    72
    Bedankt
    677 keer in 257 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door salmax Bekijk bericht
    er is nog een alternatief partij vlaams belang
    Het Vlaams belang klinkt in principe wel aantrekkelijk omdat die niet zo zwak vallen als sommige andere partijen. Maar uiteindelijk is dit niet alleen een extreem-rechtse, maar ook conservatieve partij.
    Persoonlijk zou ik graag de NV-A een kans geven.
    0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987

  8. De volgende 2 gebruikers bedanken Toelly voor deze nuttige post:

    Dopey (23 April 2010), ultddave (23 April 2010)

  9. #5
    Geek   salmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 February 2008
    Locatie
    Absurdistan en beschamend om te zeggen waar ik vandaan kom
    Berichten
    2.001
    Bedankjes
    9.605
    Bedankt
    3.162 keer in 1.925 posts
    ik weet nog niet wat stemmen cdv nva of vlaams belang
    zolang vld er maar niet bij is
    of groen
    is het voor mij goed

  10. De volgende 2 gebruikers bedanken salmax voor deze nuttige post:

    Dopey (23 April 2010), ultddave (23 April 2010)

  11. #6
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Met maar 27% Nederlandstaligen in die regio (Koppen) zal het daar altijd wel wat zijn, vrees ik.
    Als men zo redeneert zullen we Schaarbeek, Molenbeek....ter beschikking stellen van de Marrokaanse en Turkse gemeenschap....zij maken immers een zéér groot deel van de bevolking uit daar. En zullen we dan Essen, Brasschaat enz aan de Nederlanders geven?

  12. #7
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    België werkt niet meer
    volgens die politiekers.
    wij gaan al een jaar of 30 naar de ardennen net zoals vele vlamingen,hebben nog nooit problemen gehad met de walen,in tegendeel.
    proberen die mensen geen nederlands te praten?jawel!!!zelfs in een dorpje als orchimont,totaal niet toeristisch.verstonden we elkaar echt niet dan was het uitleggen met handen en voeten.waar een wil is,is een weg.
    de meter van mijn vrouw(carline) zit in het rusthuis van moeskroen.bijna al die mensen praten (gebroken)nederlands maar verstaan doen ze zeker,op den duur wordt daar frans en nederlands door elkaar gepraat.

    mijn vraag:wat is het voordeel voor de gewone burger""in zijne zak""als belgië gesplitst wordt en....het koningshuis wegvalt?
    met andere culturen moeten we kunnen samenleven maar ons eigen volk.......

    is mijn bescheiden mening,ik ben gene geleerden.
    Laatst gewijzigd door Peter.B; 23 April 2010 om 08:05

  13. De volgende 2 gebruikers bedanken Peter.B voor deze nuttige post:

    Dopey (24 April 2010), Phil O'Sophe (26 April 2010)

  14. #8
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    31 December 2007
    Locatie
    huis
    Berichten
    1.882
    Bedankjes
    10.431
    Bedankt
    7.336 keer in 2.573 posts
    Waarom kan men niet voor Belgie stemmen, is er geen partij die over te taalgrenzen gaat, omdat de politiekers anders hun zakken niet kunnen vullen.
    We zullen zeker met de splitsing geen financieel voordeel doen.

  15. De volgende 2 gebruikers bedanken Vincent voor deze nuttige post:

    Dopey (24 April 2010), Phil O'Sophe (26 April 2010)

  16. #9
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    mijn vraag:wat is het voordeel voor de gewone burger""in zijne zak""als belgië gesplitst wordt en....het koningshuis wegvalt?
    De tranfers van Vlaanderen naar Wallonië kosten elke Vlaamse kop 2000 euro per jaar. Reken maar uit voor jouw gezin (in mijn geval 10000 euro!!!)
    Trouwens....een monarchie is zowat het meest ondemocratische systeem wat er bestaat...macht door erfrecht. We leven niet meer in de Middeleeuwen hé.
    Maar de unitaristen onder ons hoeven geen schrik te hebben....jongeheer Decroo heeft ondertussen al een zware bocht gemaakt en is plat op zijn buik gaan liggen.
    Laatst gewijzigd door Dopey; 23 April 2010 om 08:48

  17. De volgende gebruiker bedankt Dopey voor deze nuttige post:

    Obsessed (23 April 2010)

  18. #10
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    31 December 2007
    Locatie
    huis
    Berichten
    1.882
    Bedankjes
    10.431
    Bedankt
    7.336 keer in 2.573 posts
    Laat ons Belgie eens scheiden, en dan, denkt u dat de West Vlaamse politiekers zullen willen opdraaien voor de prestige projecten van die van Antwerpen? Zal Vlaanderen zelfstandig kunnen zijn, of zal men het aanlijven aan Nederland?
    IK ben zeker niet voor de monarchie, en het erfrecht.

  19. De volgende gebruiker bedankt Vincent voor deze nuttige post:

    Dopey (24 April 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Het einde van Belgie??????
    Door Dopey in forum De Lounge
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 19 September 2008, 23:46
  2. c schijf ging van 65%vrije ruimte naar 4%
    Door salmax in forum HijackThis
    Reacties: 54
    Laatste bericht: 12 September 2008, 17:10
  3. Vrije internet radio ( SCREAMER )
    Door filip in forum Audiovisueel
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 8 October 2007, 23:01
  4. Reacties: 9
    Laatste bericht: 26 March 2007, 12:55

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •